Ga naar inhoud


Editie 13 - Vu+ Ultimo


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Ik mis nog een paar dingetjes in de review en in bovenstaande commentaren:

 

- de drivers zijn NIET AF, allerlei videomodes zijn niet geimplementeerd zonder dat daar een melding van gegeven wordt; aansluiten op je computer-monitor kun je dus vergeten!

- er zitten ook allerlei bugs in de drivers waardoor het apparaat random vastloopt. Een hele rij VU+Ultimo gebruikers wordt daar momenteel horendol van, de fabrikant geeft echter niet thuis, reageert niet op support-verzoeken.

 

Dit zijn net zaken die een imagebouwer niet kan corrigeren, dus het maakt niet uit met elke "image" je draait om hier tegenaan te lopen.

 

Die problemen heb ik in 2 weken intensief testen met VTI niet vast kunnen stellen. Ook bij de twee andere testers die elk 4 dagen getest hebben, is dit niet voorgekomen.

 

Met de OpenPli image heb ik wel dergelijke problemen gehad. Steeds onvoorspelbare crashes en problemen, waar geen duidelijk oorzaak voor duidelijk werd. Nogmaals wel alleen met de PLI image, VTI werkte zeer stabiel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat VTI ook naar de nieuwe kernel en drivers overgaat, gaat die net zo goed vastlopen. We hebben het hier niet over userspace vastlopers, maar over een compleet vastgelopen box, dat kan nooit door een image veroorzaakt worden. Ik heb ook reports van mensen die het geprobeerd hebben met de originele image die vastlopers hebben!

 

Anyway geloof me of niet, maakt mij niet uit, maar zeg niet achteraf na aankoop dat het een verrassing is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nogmaals, ik heb het met VTI 4.1 gedurende 2 weken intensief testen niet vast kunnen stellen en voor zover ik weet zit in 4.1 de nieuwe kernel en drivers. De box draaide gewoon stabiel en zonder crashes. Ook als er 5 a 6 opnames tegelijk liepen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier idem,

geen enkel probleem geconstateerd met VTI,

afgezien van mijn oscam only tests met halve kennis daarover (dus geen receiver problematiek)

met Cccam perfect geen random vastlopers of andere crashes.

 

kan enkel constateren dat de receiver rotsvast stabiel blijft met het 4.0 en 4.1 VTI

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

 

Prima uitleg , heb hier de Vu+ Ultimo met de PLi draaien , vind persoonlijk de Pli beter dan de VTI die draait op mijn VU+ Duo.

 

Had met de VTI regelmatig groen beeld, ook problemen met de skin, heb wel het idee dat de VTI een mooier beeld heeft, maar misschien volgende keer de VTI er weer op.

 

Vind persoonlijk de AB hopeloos niet het toetsenbord maar de bediening van de VU+ Ultimo zelf ,is veel te klein heb nogal grote vingers, heb een ab van de uno besteld die werkt er ook op.

 

Maar wil de VU+ Ultimo zeker niet meer kwijt super machine , vooral met die kabel tuner erin.

 

Groetjes dreka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review. Wellicht nog handig om te vermelden is dat twee van de drie tuners verwisselbaar zijn. Waardoor de volgende tuner configuraties mogelijk zijn:

 

optie1: DVB-S2, DVB-S2, DVB-S2

optie 2: DVB-S2, DVB-S2, DVB-C/T

optie 3: DVB-S2, DVB-C/T, DVB-C/T

 

Het aantal gelijktijdige opnames die je kan maken is daardoor erg groot.

 

ziet er goed uit idd

alleen ben je bij de afstandsbediening ongewild knopjes aan het indrukken op de achterkant als je die vastthoud

mooie display

wel een lelijke skin van het vti team , sommige dingen zijn nauwelijks leesbaar , maar ja die kan je zelf makkelijk veranderen

 

De toetsen op de achterzijde zijn inactief wanneer je de toetsen aan de voorzijde gebruikt. Daar moet je tussen schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is gewoon in de review vermeld hoor.

Tuners zijn vrij configureerbaar. Je kan bij aankoop voor twee (DVB-S2 of DVB-C/T) tuners kiezen en er op eigen kosten een derde bij plaatsen.

3 x DVB-C/T of 2 x DVB-C/T en 1 x DVB-S2 kan ook.

 

De toetsen op de achterzijde werken inderdaad alleen als je eerst een slotknopje indrukt, maar dat is ook al diverse keren vermeld in dit topic.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mis nog een paar dingetjes in de review en in bovenstaande commentaren:

 

- de drivers zijn NIET AF, allerlei videomodes zijn niet geimplementeerd zonder dat daar een melding van gegeven wordt; aansluiten op je computer-monitor kun je dus vergeten!

- er zitten ook allerlei bugs in de drivers waardoor het apparaat random vastloopt. Een hele rij VU+Ultimo gebruikers wordt daar momenteel horendol van, de fabrikant geeft echter niet thuis, reageert niet op support-verzoeken.

 

Dit zijn net zaken die een imagebouwer niet kan corrigeren, dus het maakt niet uit met elke "image" je draait om hier tegenaan te lopen.

 

Huh? Mijn Ultimo heeft eerst een week of 2 aan aan LG schermpje gehangen, en daarna nog een week of 3 aan een iiyama scherm. En dat werkte gewoon prima, in welke mode dan ook.

 

Ik heb echt alle images geprobeerd op mijn box voordat hij de duo ging vervangen, en zelfs het fabrieksimage was super stabiel op de mijne, en geloof mij maar, ik heb het ding echt mishandeld om te kijken of ik het ding op zijn plaat kon krijgen.

 

Uiteindelijk is mijn Ultimo van start gegaan met een Pli image erop, en na verloop van tijd heb ik toch de switch gemaakt naar VTI, en daarmee had ik gisteravond na een update echt voor het eerst (!) een groen scherm omdat er iets was aangepast aan Cooltvguide (hetgeen binnen no time door coolman was opgelost).

 

En tuurlijk zijn de drivers nog voor verbetering vatbaar, maar ik heb die Ultimo van mij echt niet stuk gekregen hoe hard ik ook mijn best heb gedaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Mijn Ultimo heeft eerst een week of 2 aan aan LG schermpje gehangen, en daarna nog een week of 3 aan een iiyama scherm. En dat werkte gewoon prima, in welke mode dan ook.

De meeste monitors accepteren alleen 60 Hz refresh rate, dat is iets wat de drivers niet kunnen afleveren. Dat is ook bevestigd door VU+ zelf. De modes zijn wel aanwezig (in /proc/stb/video) en ook enigma laat ze zien en je kunt ze kiezen, het werkt alleen gewoon niet. Net als dat de "PC" modes wel getoond worden, maar gewoon niet werken. Dubbel half werk, wat mij betreft.

 

Voor de rest, de crashes heb ik zelf geen last van, waarschijnlijk omdat ik er geen harddisk in heb zitten, dus wat dat betreft moet ik af gaan op reports van anderen. Maar die drivers die half af zijn, dat is echt geen kletskoek!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...