Ga naar inhoud


Nog een Vu+ bijkopen, maar is een Ultimo de moeite?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

TV-Vlaanderen gaat stilaan een feit worden. Enkel nog wachten op het mooie weer om nog enkele coaxen bij te leggen naar de schotel (halve tuin moet open gegraven worden.

Mijn configuratie gaat er als volgt uitzien:

In de woonkamer de "hoofdbox" welke aan de LNB's wordt aangesloten en welke de kaart van TVV zal bevatten. Ook hier zit de harddisk in waarop alle gemaakte opnames op terecht komen.

In mijn bureau en op de slaapkamer komt een box welke dmv partnerbox zal werken.

 

Nu ben ik van plan om na TVV ook nog op één of andere manier Canal Digitaal erbij te nemen.

Stel in de woonkamer wordt een uitzending bekeken, een tweede opgenomen en op het bureau nog een derde uitzending bekeken.

Als ik vooral zal gaan werken met TVV en CD, bestaat dan de kans dat ik op 3 of meer transponders zal terecht komen?

 

Ik vroeg me bovenstaande af omdat de Vu+Duo maar 2 tuners heeft. Ik moet toch een box bijkopen. Als het ontvangen van 3 transponders tegelijk nuttig kan zijn voor mijn Partnerbox gebeuren, kan ik beter een Ultimo bijkopen en die in de woonkamer plaatsen. Hij heeft immers mogelijkheid om een 3de sat tuner bij te bouwen, toch?

Wat vinden jullie?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

kort antwoord: JA!

 

Hou er wel rekening mee dat de makers van Partnerbox hebben aangegeven dat deze alleen mag draaien op een dreambox en dat dus het onduidelijk is of in toekomstige images dit zal gaan blijven werken. Voor het bekijken van opnames heb je eigenlijk parnerbox niet nodig, je kan gewoon de harddisk van de andere box mounten en opnames afspelen alsof ze van de lokale harddisk komen.

 

Als je alleen de box in de woonkamer van coax aansluitingen wilt voorzien denk ik dat je makkelijk 3 transponders tegelijk gaat gebruiken in combinatie met tvv en cd.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal in hoofdzaak dienen om live tv te kunnen kijken op slaapkamer en bureau uiteraard, dus Partnerbox is wel degelijk een must.

 

Stel dat het effectief doorgaat dat Partnerbox afgeschaft wordt voor de VU+, maar wel blijft werken op Dreamboxen. Zou er dan op de één of andere manier geen methode bestaan om Partnerbox als extern programma te downloaden buiten de feed zodanig dat het nog wel blijft draaien.

 

Als die Dreamboxen ook op bvb VTI draaien snap ik het niet goed hoe ze die Partnerbox voor de VU+ er kunnen uithalen en voor een Dreambox niet...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Da's niet zo heel moeilijk. Als je die plugin een genuine check laat doen (dus checken of het op een originele dreambox draait) dan stopt die plugin vanzelf met een melding "no genuine dreambox found". Het is dus denk ik een kwestie van tijd dat men dit in de partnerbox plugin in zal bouwen. Tuurlijk kan je dan op het internet vast nog wel een plugin vinden die ouder is waar dat nog niet in zit, maar op een gegeven moment zullen die ook niet (of met heel veel moeite) aan de praat te krijgen zijn omdat alles waar die parnerbox plugin gebruik van maakt in de loop van de tijd natuurlijk wel geupdate wordt. Ik zeg niet dat bovenstaande meteen gaat gebeuren, maar het is wel een mogelijkheid, en dus voor jou een risico dat dit op termijn gewoon niet meer werkt.

 

VTI maakt overigens alleen images voor VU boxen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf zie ik het voordeel niet zo van partnerbox plugin

als ik een laptop of ipad op een fraaie standaard plaats tussen de lits-jumeaux

dan kan ik in de slaapkamer de stream van mijn receiver afspelen en zappen (ook opnames beeldvullend volgen

en met een pc of laptop in de werkkamer kan ik dat dus ook

 

een tweede receiver daarvoor kopen is zonder coax en dus eigen frequentiebereik + beeldscherm een rare oplossing vind ik.

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tenzij je geen ipad hebt of laptop en wel wat televisies die zo hier en daar toch al staan :) .

 

Ik heb partnerbox op mijn Uno staan die in de studeerkamer staat (die draait nog VTI 4.0), maar om nou te zeggen dat dat heel erg vaak gebruikt wordt... Ik heb wel de hardisk van mijn Ultimo gemount in de Uno dus opnames bekijken gebeurt wel, en ook de nas is gemount in het ding zodat er ook mkv's enzo gekeken kan worden, en daar wordt de Uno op dit moment eigenlijk alleen voor gebruikt.

Tot dat het weer wat beter is, dan komt er een coax aansluiting bij voor de Uno.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf zie ik het voordeel niet zo van partnerbox plugin

als ik een laptop of ipad op een fraaie standaard plaats tussen de lits-jumeaux

dan kan ik in de slaapkamer de stream van mijn receiver afspelen en zappen (ook opnames beeldvullend volgen

en met een pc of laptop in de werkkamer kan ik dat dus ook

 

een tweede receiver daarvoor kopen is zonder coax en dus eigen frequentiebereik + beeldscherm een rare oplossing vind ik.

 

ciao

 

Laat ons zeggen dat ik een volledig betonnen terras moet gaan opbreken wil ik een coax leggen naar het bureau. Hetzelfde geldt voor de slaapkamer. Ook zou ik dan, als ik naar TVV overstap, al minstens twee extra kaartjes moeten betalen. 25€ per stuk aankoop + 2,5€ per stuk abonnement maandelijks. Vervolgens moet er per ruimte 50 m extra coax + bevestiging gekocht worden wil ik die kabels netjes leggen. Alles tezamen begint toch al geld te kosten. Partnerbox is gratis.

 

Waarom Partnerbox en geen pc? Zie oa bovenstaande. Ook in mijn bureau ben ik 9 van de 10 op de pc aan het werken terwijl ik naar een uitzending kijk op het tv toestel dat er toch staat (ah ja, want er ligt ook nog analoge tv, maar die coax vertrekt van de heel andere kant van de woning. Maar zelfs op een 32" Pixel Plus beeldbuis tv is digitale sattv beter dan analoog). Tegelijk op pc werken en liggen switchen tussen windows-vensters lijkt me ook niet prima.

In de slaapkamer willen we vaak nog iets afkijken waar we in de woonkamer al naar zagen. Tegen dat ik laptop oid naar daar gezeuld heb en dat het opgestart is... Tv aan, satbox aan en kijken maar. Partnerbox opent binnen 3 seconden.

Stel dat er met een laptop of iPad ofzo gewerkt wordt, dan ligt dat inderdaad tussen de lits-jumeaux (toch altijd leuke uitdrukkingen in NL, super gewoon :D ), want de afstand tv, hoofdkussen is bij ons dik 4m, dus laptop schermpje net wat klein. En niet te vergeten tussen die lits-jumeaux gebeurt hier wel wat anders dan laptop kijken hoor. Een beetje plaats is dan welkom ;) .

 

Uiteraard zijn al die dingen persoonlijke opvattingen, maar wat ik bedoel is dat Partnerbox iet of wat must is als wij full-time sattv kijker willen worden.

 

Als Partnerbox ooit verdwijnt, tsja, hopelijk is er dan dit forum voor een of andere oplossing te bedenken :cool:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegelijk op pc werken en liggen tv kijken

:D:P:D

ja alla als dat mag van de baas!

 

Als Partnerbox ooit verdwijnt, tsja, hopelijk is er dan dit forum voor een of andere oplossing te bedenken

zeker weten komt er een alternatief, daarvoor zijn er gelukkig nog genoeg onafhankelijke programmeurs voor Openbox

het nieuwe Open Webinterface is daar nu als bewijs van de stelling een goed voorbeeld van.

 

je moet ook niet een betonnen terras gaan openbreken, dat is evident en was ook niet zo duidelijk in je eerdere beschrijving over de layout van ruimten > alsook< dat je der 10 werkplekken hebt.

 

elke situatie is anders.

 

4 meter hoofdkussen, tjonge jonge :D

  • Like 1

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...