Ga naar inhoud


UPC voegt vijf hd-zenders toe aan digitale tv-aanbod


Devrim

Aanbevolen berichten

 

Niet alleen ARD en ZDF zijn interessant, maar ook de "grens" omroepen NDR en WDR. Maar ook de MDR en de RBB Brandenburg en RBB Berlijn zijn voor mij interessant. RBB Berlin omdat dit de voormalige SFB is, en programma's bracht van uit Berlijn. De MDR omdat deze zender nog programma's brengt uit de tijd van de DDR en een beetje inzicht geeft van het inmiddels opgedoekte land.

 

MDR (en in iets mindere mate RBB) is inderdaad voor mij de belangrijkste duitse regiozender... ik heb veel herinneringen aan de DDR... erg fijn om die muziekprogramma's, films en series (Polizeiruf 110, Der Staatsanwalt has das Wort, etc) nog een keer te kunnen zien.

 

Dat is gelijk de reden dat de kabel nooit een alternatief kan zijn voor de schotel... Kabel tv is een compromis en is wat 75% van hun klanten 'goed' vinden. Om nóg meer geld in het laatje te krijgen hebben ze vaak (in mijn ogen) zinloze extrapakketten....

 

Ik ben benieuwd wanneer we gewoon per zender zouden kunnen abonneren... en dan niet alleen zenders van het land waarin je toevallig woont. Zou ik dat nog mee kunnen maken, dat dit gewoon officieel kan, zonder stroman oid?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Glashart Media ontvang ik nu ARD HD, ZDF HD, WDR, NDR, ProSieben, Sat1, RTL en ARTE. Een aardig Duits zenderaanbod, maar ik zou graag zien dat de HD-versies van de andere Duitsland 3-zenders worden toegevoegd.

 

Bij UPC zal dit niet snel gebeuren denk ik. Zij hebben op het gebied van Duitse zenders sowieso een matig aanbod met ARD, ZDF en WDR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel moet je voor die FTA zenders betalen bij Glashart? Ik denk overigens dat je extra zal moeten betalen voor het duitse pakket, en dan ook nog eens voor de HD versie van Das Erste, ZDF en Co.

Ben gewoon benieuwd..... Heb nog nooit iets over Glashart gehoord... maar altijd interessant om eens te horen wat zo een abo nu kost.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige kijk hier maar eens , ik heb geen pluspakket , wel internet 50 up en down

http://www.glashartm...lang=NL&page=81 ik heb dit via XMS

 

Ja, ziet er goed uit, MAAR ik lees dat de extra duitse zenders alleen met een pluspakket, zoals ik dacht. De 2 duitse publieke netten zijn wel in HD beschikbaar, en dat is mooi!Afhankelijk van de prijs (kan die niet zo gelijk vinden) zou het dan interessant kunnen zijn ivm internet... ik betaal nu ca 25 euro voor internet... Blijft echter wel dat je alleen NDR en WDR krijgt, terwijl MDR ook heel erg de moeite waard is... en naast de basisprijs betaal je dus ook nog extra voor RTL, Sat 1 en Pro 7... Vox, Tele5, 3 Sat, en ZDF_Neo en 1festival etc ontbreken.... ja, ik weet uiteraard dat we hier niet in Duitsland wonen, en het voor de nederlander niet zo belangrijk zal zijn... maar ik vind dat wel belangrijke zenders om te hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik e.e.a. gevonden heb...

http://xmsnet.nl/pakketten

 

Dat 50/50 pakket kost dus wel 55 euro :shocked: dat is best een behoorlijk bedrag...voor het handjevol extra duitse zenders komt daar 10 euro bovenop... pffff...

Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik dit erg duur....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit geld zit er ook telefoon bij , en omdat ik bij voorinschrijving abonnee ben geworden ook gratis digitale tv (heb zelf de decoder moeten kopen)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "telefoonverhaal" is wel relatief. Ik heb voor 10 euro per jaar een budgetphone nummer... uitbellen kost mij maximaal nog eens 10 tot 15 euro per jaar... en voor mij werkt dit perfect, vrijwel geen uitval, goede kwaliteit, etc.

Het belangrijkste is dat jij er tevreden over bent... dan is het in orde.

Voor mezelf zou ik dit niet in overweging nemen omdat het in mijn ogen te duur is, en er te veel voor mij belangrijke zenders ontbreken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel moet je voor die FTA zenders betalen bij Glashart? Ik denk overigens dat je extra zal moeten betalen voor het duitse pakket, en dan ook nog eens voor de HD versie van Das Erste, ZDF en Co.

Ben gewoon benieuwd..... Heb nog nooit iets over Glashart gehoord... maar altijd interessant om eens te horen wat zo een abo nu kost.

 

IPTV kost 6,95 extra (bovenop je kabelabonnement van 9,95). Daarmee ontvang je ARD en ZDF (in HD), WDR, NDR en ARTE. In het pluspakket, wat 9,95 extra kost heb je daarbij ook ProSieben, Sat1 en RTL.

 

Ik woon nog bij mijn ouders, en die wilde in het nieuwe huis geen schotel meer. De schotel heb ik nog, de ontvanger is verkocht. Als ik binnenkort op mezelf ga wonen ben ik van plan weer terug te gaan naar satelliet-tv! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie Elwin.

 

Dat wat jij hebt lijkt dan weer goedkoper dan het pakket van Mereltje...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel is dat we voor hetzelfde bedrag op 2 televisies naar dezelfde zenders kunnen kijken. Een recorder is wat duurder, maar kost per maand niks extra's in het abonnement. Bij UPC zou je daar 4 (of inmiddels al 5?) euro per maand extra voor moeten betalen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie Elwin.

 

Dat wat jij hebt lijkt dan weer goedkoper dan het pakket van Mereltje...

https://tweakers.net/nieuws/81121/xms-verhoogt-snelheden-van-glasvezelabonnementen.html

 

Word het toch weer iets goedkoper (in verhouding)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je inderdaad gaan downgraden... 100/100 heb je volgens mij helemaal niet nodig... 25 is meer dan snel genoeg voor gewoon gebruik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...