Ga naar inhoud


Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Tonskidutch:

dat krijg je als je de woorden kopieert maar niet in de context kunt plaatsen als public relations medewerker  :grin: Data wat is dat, Brent Spiner?

 

het is begrijpelijk

 

astro iris is het een bekabeld rusthuis ? Antenne TV werkt ook al en een IPTV abo moet ook mogelijk zijn in de moderne rusthuizen

tenminste die rusthuizen moeten de wooneenheden voorzien van eigen internet als optie voor multimedia en communicatie

 

Bij mijn weten is er internet voorzien, maar dacht niet op alle afdelingen . Zijn veel oudjes (gemiddeld boven de 90) en ook veel dementerenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn ouwe moeder had zelfs een iPad en surfte op het internet, naar liedjes van Alberti en co

het kan dus snel opgelost worden voor die rusthuizen qua aansluiting aan de media

( de zorg medewerkers zelf staan onder druk dus dat moet iemand anders even uitzoeken maar als je een kamer huurt is het plicht voor de verhuurder )

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu mis in de discussie hierover, wat zijn de parameters voor dit Free to Air tv pakket in DVB-C op de Telenet kabel?

 

Is dat precies hetzelfde als bij het installeren van een CI-module (tv met een kaartje) of is de netwerkcode anders en staan de zenders dan in een logische volgorde?

 

Bij installatie van een CI module gaat het als volgt:

 

  • Ga naar Automatisch afstemmen en druk tweemaal op OK op je afstandsbediening
    • Stel het scherm Automatisch afstemmen in op Kabel (verticaal) en Digitaal (horizontaal)
    • Druk nadien op OK op je afstandsbediening
  • Vul de volgende waarden in bij…
    • Zoekmodus: Snel
    • Netwerk: Handmatig
    • Netwerk-ID: de code voor jouw regio (22 voor Vlaanderen en 12 voor Brussel)
  • Druk op OK op je afstandsbediening
  • Vul bij Frequentie de waarde 322000 in en druk op OK op je afstandsbediening
  • Kies bij Modulatie de waarde 256QAM en bij Symboolfrequentie de waarde 6875.
    Kies dan Zoeken (of Volgende, dit verschilt per type tv-toestel) en druk op OK op je afstandsbediening
  • Je tv-toestel voert nu het afstemmen van de zenders uit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan in sd fta een 14 tal kanalen uitzenden waarvoor een fta dvb-c ontvanger voldoende is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

doen ze al want mijn digitale scan zegt al dat sommigen gedecodeerd zijn en anderen zie ik vrij bij een kabelscan ipv antenne scan.Is dus een fabeltje dat ze eerst gaan kijken in bepaalde regio's.

 

Ps : voor hun radio is het al even belachelijk want klanten moeten overgaan naar FM die eind 2022/2023 uitgefaseerd wordt.

 

Money at all costs to pay the CEO and chairholders.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuner in je televisie of in je losse DVB-C ontvanger zal toch eerst willen weten waar die FTA kanalen zitten, je zal op zijn minst de frequentie en de netwerkcode moeten invullen en dan scannen........

 

Voor  Telenet dus: 322000 MHZ en netwerkcode 22 of een andere netwerkcode, bijvoorbeeld 32 ofzo........

 

Dat is in Nederland bij de Ziggo toch ook zo, daar is het FTA pakket op 372000 MHZ met netwerkcode 4444 in te scannen.

 

In Zeeland bij DELTA digitale tv is het, 402000 MHZ en netwerkcode 4000

 

Als je dat niet weet zal je heel veel  zwart of sneeuw zien op je tv..............

 

Onze zuiderburen kunnen ook een losse DVB-C receiver kopen, bijvoorbeeld een Humax 5300C of een Samsung CMT7140 en die aansluiten als hun oude tv niet voorzien is van een DVB-C tuner, waarom  zou je een goede tv die 10 jaar oud is weggooien.........

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ze ook alle radiokanalen die voorheen op analoge FM via de kabel uitgezonden werden, op DVB-C gezet hebben.

 

Parameters om een cablescan te doen voor dit pakket is 290 Mhz, code 32, dacht ik.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in rusthuis geweest,  de technieker van dienst was er niet en aan de aanwezige vrouwen op bureau had ik niet veel.  Dan maar zelf eens rondgekeken , eerste vaststelling , op afdeling van mijn ma hebben alle kamers een analoog tv signaal. Bij instellingen van haar tv heb ik geen DVB-C gevonden, dus nummer tv klopt niet. Tijd was nogal krap, volgende zaterdag vervolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei dunhans:

Wat ik nu mis in de discussie hierover, wat zijn de parameters voor dit Free to Air tv pakket in DVB-C op de Telenet kabel?

 

Is dat precies hetzelfde als bij het installeren van een CI-module (tv met een kaartje) of is de netwerkcode anders en staan de zenders dan in een logische volgorde?

 

Bij installatie van een CI module gaat het als volgt:

 

  • Ga naar Automatisch afstemmen en druk tweemaal op OK op je afstandsbediening
    • Stel het scherm Automatisch afstemmen in op Kabel (verticaal) en Digitaal (horizontaal)
    • Druk nadien op OK op je afstandsbediening
  • Vul de volgende waarden in bij…
    • Zoekmodus: Snel
    • Netwerk: Handmatig
    • Netwerk-ID: de code voor jouw regio (22 voor Vlaanderen en 12 voor Brussel)
  • Druk op OK op je afstandsbediening
  • Vul bij Frequentie de waarde 322000 in en druk op OK op je afstandsbediening
  • Kies bij Modulatie de waarde 256QAM en bij Symboolfrequentie de waarde 6875.
    Kies dan Zoeken (of Volgende, dit verschilt per type tv-toestel) en druk op OK op je afstandsbediening
  • Je tv-toestel voert nu het afstemmen van de zenders uit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij mij zonder ci module

Freq 290000

Reg. 00032 (vlaanderen)

Zitten al veel zenders op

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt @katwezel,

 

Dat wilde ik weten!

 

Dus Frequentie; 29000 MHz

 

Netwerkcode; 32

 

Staat de zenderlijst dan in een mooie logische volgorde?

 

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn samsung smart tv detecteerde alles zelf en stelt zelfs direkt telenet /TVV /CD voor. Ging ook op de juiste frequenties scannen en vind meer dan 200 kanalen.Nadien gaan enkel de eerste in de lijst open.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dunhans

Redelijke volgorde , wel zitten de vrt 1&2 , vtm enz nog niet op , dat zal er later automatisch moeten bijkomen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...