Ga naar inhoud


Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ja wacht even,

de eerste die ik willekeurig aanklik op je link is HD ready en kan DVB_T en DVB_C

dus er moet wel oplettend gezocht worden onder de specificaties naar die volledig HD en DVB_T2 / DVB_C indien we digitaal aanbod van kabel of antenneTV willen

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


HD Ready of 720p scherm is al voldoende voor Telenet analoge vervangzenders en TV Vlaanderen DVB-T, beide zijn in matige SD kwaliteit met h.264 codec.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hun DVB-C radio ontvanger speciaal voor telenet is sinds vandaag ook te koop voor 49 euro, mag geen url plaatsen vrees ik naar de ontvanger van telenet.

dus zelf eens zoeken op hun klanten voordeel gedeelte ;) (daar waar tv's en smartphone's opstaan)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei digitaal kijker:

en hun DVB-C radio ontvanger speciaal voor telenet is sinds vandaag ook te koop voor 49 euro, mag geen url plaatsen vrees ik naar de ontvanger van telenet.

dus zelf eens zoeken op hun klanten voordeel gedeelte ;) (daar waar tv's en smartphone's opstaan)

De naam van het toestel mag hopelijk wel? 😉

Vistron VDR 210. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 10-10-2019 om 13:00 zei astro iris:

Ik ben nieuwsgierig hoe de situatie in rusthuis van mijn moeder is. Volgens mij zijn ze er niet klaar voor.

Heb je geprobeerd of je in het rusthuis één HD kan ontvangen?

We hebben dat ook zo geprobeerd toen mijn moeder in rusthuis verbleef. Dat werkte. TV had ci-slot (zeg ik dat juist?) Ik heb toen voor mezelf een ci-module gekocht. Is eenmalig bedrag. En in tv van rusthuis gezet. Digitale tv met alle kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja HD is er te ontvangen, maar mijn ma haar tv is nog niet voorzien van DVB-C tuner. Wordt andere tv met CI-slot. Tv was al tweedehands van studentenkamer kleinzoon, dus is niet meer voor tijd.  De reden van het wat langer wachten is dat moeder heel weinig tv kijkt op haar kamer, alleen wat avondnieuws en Buren, daarna slaapt ze. Overdag kijkt ze tv samen met andere bewoners in de grote zaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Orgeldandri:

Alle zenders zitten al in HD op de kabel.

Telenet wilt bandbreedte sparen.

Analoog weg.

SD er bij.

?????

Dat ze bandbreedte willen sparen wil daarom niet zeggen dat ze die analoge kijkers ook kwijt willen. Met SD besparen ze bandbreedte t.o.v. analoog, maar bieden ze ook een alternatief zodat kijkers niet gelijk overstappen naar de concurrentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Zilverhippie:

Dat ze bandbreedte willen sparen wil daarom niet zeggen dat ze die analoge kijkers ook kwijt willen. Met SD besparen ze bandbreedte t.o.v. analoog, maar bieden ze ook een alternatief zodat kijkers niet gelijk overstappen naar de concurrentie.

De vraag blijft hoeveel sd zenders gaan ze vrij doorgeven. als ik het goed voorheb zijn ze in Lochristi al gestart. Iemand hier uit die regio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei astro iris:

De vraag blijft hoeveel sd zenders gaan ze vrij doorgeven. als ik het goed voorheb zijn ze in Lochristi al gestart. Iemand hier uit die regio?

 

de SD zenders die al genoemd zijn hier voor oost-vl ;) 

meer komen er niet bij (zijn ook niet te vinden in SD en niet open)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...