Ga naar inhoud


ET5000 tv streamen naar pc?


jobr

Aanbevolen berichten

Ik heb een lange tijd geleden een ET5000 aangeschraft, bij aanschraf werd mij door de dealer verteld dat ik met deze ook tv kon streamen na mijn pc via het netwerk, maar ik heb geen idee hoe dit werkt kan iemand mij het uitleggen?

 

Uiteraard heb ik hem al wel in het netwerk hangen.

aangepast door jobr
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoewel er 80.000 posts over streamen zijn, zijn er maar weinig die je echt aangeven waar je op moet letten en laten het vaak bij 'vlc downloaden en het moet werken' ............

 

En omdat de meeste posts weinig houvast geven worden het er als maar meer en kun je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zien (en vinden); en dus kom je er dus niet meer uit.

 

Ervan uitgaande dat je de nieuwe openwebif van openpli hebt (die zit standaard in het image) en (dit is erg belangrijk) versie 0.8.6.i win32 van vlc op je pc hebt staan waarbij je alle overige versies van vlc, incl. hun settings en caches, van je pc hebt verwijderd dan zou het direct moeten werken.

 

Ik heb zojuist na 2 maanden klooien (want daarvoor werkte hij prima) alle gegevens, caches etc. van die versie van vlc verwijderd die ik had (1.10) en heb de versie 0.8.6.i win32 geinstalleerd (die vind je gewoon bij de site van vlc of gewoon even googlen) en bij de installatie nogmaals aangevinkt dat hij de bestaande settings en de cache van de vorige versie ook moest verwijderen, werkte hij DIRECT.

 

Ik hoefde in vlc niets te wijzigen of settings aan te passen. Ze stonden standaard goed.

 

Let op: openwebif zit op poort 8088.

 

Dus als je je netwerk in orde hebt (hetgeen je aangeeft in je post) geef in je browser http://192.xxx.xxx.xx:8088/ waarbij hij openwebif opent (de xxx-en is natuurlijk het ip-adres van je et9000) en het moet werken.

 

Succes.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zo moeilijk doen.

installeer in je et5000 gewoon de webinterface.

 

en dan kun je gewoon via de webbrowers benaderen en dan streamen via mediaplayer.

werkt ook super.

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb via ET9000 Open Webif browser (win7)geopend via mijn laptop.

Ik krijg de browser wel te zien, maar als ik rechts via TV icoontje stream klik, start Media player op en probeert media te openen, maar ik zie geen beeld.

Wat doe ik fout?....en heb vlc 0.8.6.i win32 geinstalleerd, maar hoe stream ik via vlc dan?......... als ik wil streamen start mediaplayer automatisch op.

aangepast door Sonnic
Link naar reactie
Delen op andere sites

sonnic,

 

heb je wel een twin tuner aangesloten, anders kun je alleen naar de zender kijken die je op de tv kijkt.

 

dus 2 coax kabel in je tuner.

 

 

gr.

henk

 

p.s. ik kijk hier ook via windows 7 64bit.

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henk,

 

Ja, ik heb op 4 satelieten een twin tuner aangesloten en is via configuratie allebei de tuners ingesteld op 4 satelieten.

Al kon ik dezelfde programma als op TV kijken...op die manier lukt ook niet.

Streamen werkt niet, ik heb kan internet browser wel alle optie zien en bedienen....dus als ik via browser een kanaal kies dan schakeld deze wel op de tv over, maar geen beeld op de Laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je

Hoi, ik heb via ET9000 Open Webif browser (win7)geopend via mijn laptop.

Ik krijg de browser wel te zien, maar als ik rechts via TV icoontje stream klik, start Media player op en probeert media te openen, maar ik zie geen beeld.

Wat doe ik fout?....en heb vlc 0.8.6.i win32 geinstalleerd, maar hoe stream ik via vlc dan?......... als ik wil streamen start mediaplayer automatisch op.

 

Ik denk als ik dit goed lees dat je eerst vlc als standaard media player moet instellen op je laptop waarbij als hij een .3mu bestand wil openen hij dat met vlc moet doen en niet de met de windows medio player (zie bijlage waar je dit kunt doen).

aangepast door tuuttuut

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel de juiste codex in je pc hebben staan.

 

Ik weet niet welke je moeten hebben

Aangezien hij het bij mij gewoon deed.

 

Divx of zoiets.

 

Zoeken even op Divx codex

 

En installeer deze even.

 

Gr. Henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...