Ga naar inhoud



brabo112

Aanbevolen berichten

Hoi vandaag me VUSOLO4K geïnstalleerd terug gekregen. super apparaatje.

nu is mijn vraag hoe stream ik naar me telefoon?

inmiddels ben ik zo ver dat op het lokale netwerk ik de zender die opstaat wel gestreamd krijg maar andere zenders niet ik zie wel dat ie de B satelliet pakt maar hij streamt niet.

wat moeten de instellingen zijn op openwebif?

via laptop kan ik erop als ik IP intoets maar ook niet streamen tevens gaat ie naar programma groof muziek met fout ,melding.

alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de browser moet je het ip adres van je VU+ intoetsen. Als het goed is verschijnt dan de Webif pagina, waarin je vele mogelijkheden hebt.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een gedeeld probleem met de windows standaard app instellen voor audio / video en je tuner instelling van de VU+

Neem de mediaplayer voor m3u bestanden als standaard app.

Tuners moeten beide een onafhankelijke ingang hebben en beide zijn geconfigureerd op de satellietposities.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je een Android telefoon hebt installeer je best Dreamdroid op je smartphone.

 

Op windows zou het moeten werken door het Ip adres in te typen.

Let wel op dat je http met ip adres neemt en niet ftp.

 

Lukt het toch niet kan je VLC installeren op je laptop en aanduiden dat hij de stream met VLC moet openen

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Donkeyman:

In de browser moet je het ip adres van je VU+ intoetsen. Als het goed is verschijnt dan de Webif pagina, waarin je vele mogelijkheden hebt.

Ja dat klopt maar als ik dan wil streamen gaat ie automatisch naar foutmelding naar groof media terwijl ik wel VLC geinstaleerd heb op deze pc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

Dat is een gedeeld probleem met de windows standaard app instellen voor audio / video en je tuner instelling van de VU+

Neem de mediaplayer voor m3u bestanden als standaard app.

Tuners moeten beide een onafhankelijke ingang hebben en beide zijn geconfigureerd op de satellietposities.

oke de tuners doen het beide dat kan ik zien als ik PIP doe. de instelling in windows heb ik veranderd naar vlc. dit werkt nu ook. alleen kan ik nu kijken als de box op een zender staat ik alleen deze kan streamen en dit alleen op me lokale netwerk niet eens via externe locaties. dit terwijl het vroeger met me dreambox en met mijn VU+DUO2 wel altijd lukte.

tevens ook zo met de dreamdroide app. ik kom er extern niet eens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi albvast bedasnkt voor de mensen die mij al proberen te helpen.

nu heb ik een screenshotje gemaakt van me tv met instellingen.

er staat zonder Authenticatie is enkel lokale toegang mogelijk?

maar waar vind ik die authenticatie?

en wat is de standaard gebruikersnaam en password?

wat is IPK upload?

20171230_112750.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

de HTTP poort heb je zelf verkeerd gezet 00080 is standaard voor browsers met toegang

voor HTTPS is dat 449 pardon 443 en dan is authenticatie wel nodig met login van root (en die moet je vooraf ook een wachtwoord geven)

wachtwoord instellen hebben we al eens gedaan via menu - VTI gereedschap - root wachtwoord instellen

simpel

 

alles wat op de DUO2 kon m.b.t. inloggen van buiten kan hier ook op je nieuwe en is ook niet anders, behalve de menu's misschien

 

IPK upload is voor het inladen op afstand / remote van plugins en of addons (dan moet je ook weten wat je doet)

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

de HTTP poort heb je zelf verkeerd gezet 00080 is standaard voor browsers met toegang

voor HTTPS is dat 449 pardon 443 en dan is authenticatie wel nodig met login van root (en die moet je vooraf ook een wachtwoord geven)

wachtwoord instellen hebben we al eens gedaan via menu - VTI gereedschap - root wachtwoord instellen

simpel

 

alles wat op de DUO2 kon m.b.t. inloggen van buiten kan hier ook op je nieuwe en is ook niet anders, behalve de menu's misschien

 

IPK upload is voor het inladen op afstand / remote van plugins en of addons (dan moet je ook weten wat je doet)

 

ciao

Hoi dank je wel voor de moeite om mij te helpen.

ik heb altijd bij mijn vuduo+ ook poort 333 gehad en dat heeft altijd gewerkt ik heb hem naar een andere poort gezet om conflicten te voorkomen omdat heel veel apparaten poort 80 gebruiken. nu heb ik hem naar poort 80 gezet maar het effect is hetzelfde als ik bijvoorbeeld op tv naar Nederland 1 zap dan kan ik streamen (alleen lokaal) op Nederland 1 en geen andere zender. dit via mijn laptop maar ook via dreamdroid. ik weet ook niet wat ook met https kan doen maar op mijn  oude vuduo en op dm5000 werkte het streamen zo goed. zou er iets verkeerd zijn gegaan met de installatie?

 

wederom alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog nooit problemen gehad met streamen en gebruik principieel LAN

voor WLAN kan het aan jouw WLAN systeem liggen en/of Router

 

maar er is algemeen geen mindere prestatie van de solo4K t.o.v. de DUO2 betreffende streamen

dus ik zie nog geen informatie over jou omgeving dat weergeeft waar het aan zou kunnen liggen

 

behalve je tunerconfiguratie en kaart met softcam, die nog niet aan de orde kwam

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Tonskidutch:

ik heb nog nooit problemen gehad met streamen en gebruik principieel LAN

voor WLAN kan het aan jouw WLAN systeem liggen en/of Router

 

maar er is algemeen geen mindere prestatie van de solo4K t.o.v. de DUO2 betreffende streamen

dus ik zie nog geen informatie over jou omgeving dat weergeeft waar het aan zou kunnen liggen

 

behalve je tunerconfiguratie en kaart met softcam, die nog niet aan de orde kwam

De tuner configuratie moet goed zijn 4koppen dubbele aansluiting 2de tuner als1 en kan dus ook op twee verschillende  satellieten met PIP tegelijk kijken.

image is open pli 6.0-release en via TSpanel kan ik hem op cccam2.3.0 of cccam 2.2.1

het vreemde is dat ik wel op de zender kan kijken die opstaat op tv maar ook niet extern via eigen ip en poortnr. deze staat open in de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCCAM???

 

Dit zou wel eens het probleem kunnen zijn.

Als jij Openpli hebt geïnstalleerd dan wordt toch automatisch Oscam geïnstalleerd welk veel beter functioneert.

Waarom dan de verouderde Oscam welke al jaren niet meer wordt ondersteund?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...