Ga naar inhoud


In hoeverre moet je een UMTS mast "zien" om bereik te hebben?


Aanbevolen berichten


Zou je mij de link kunnen geven waar ik dat vinden kan ?

De voor mij aangewezen gsm paal staat in Born Limburg (t-mobile)

 

Zie de screenshots, daar staan ook de url's bij.

 

HG CC

post-36489-0-74934100-1338723414_thumb.jpg

post-36489-0-55083100-1338723423_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik zou terug komen op de voortgang. De antenne geplaatst, nieuwe uiterst verlies vrije kabel gekocht

en aangesloten en het bereik was 70%, althans bij T-mobile. Toch had ik regelmatig dat het signaal

dermate weg viel dat ik het contact met de server (van mijn werkgever) kwijt was. De "houdt-tijd" is

ongeveer 20 seconden daarna wordt je van de server afgeknikkerd.

 

Mijn werkgever is zeer grootschalig inmiddels overgegaan op KPN. Hier zijn bij mij de volgende

gegevens van kracht, bereik 50%, snelheid 2,4 MB (was 7,2) en eigenlijk geen uitval, althans tekort

om van de server afgegooid te worden.

 

De KPN heeft maar één fatsoenlijke mast in de omgeving, bij T-mobile diverse masten (althans hier op mijn

locatie).

 

Dus stabieler maar helaas langzamer en ze zeggen onbeperkt data-limiet . . . . eerst zien en dan geloven.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar een richtantenne?

Ik twijfel daaraan. Het gaat nu goed, is stabiel en de kosten zijn voor mezelf.

Maar ben wel heel nieuwsgierig wat een verbetering dat zou geven, dat weer wel natuurlijk.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

KPN is net gestart met de modernisering van haar netwerk (vervanging zendapparatuur op 3900 locaties, en in later stadium ook antenne aanpassingen)

Hier kun je de actuele werkzaamheden volgen.

http://www.kpn.com/prive/service/storingen/geplande-werkzaamheden-kpn.htm

 

Ik heb op het Internet nog geen overall planning gevonden, dus het is onbekend wanneer jouw mast aan de beurt is.

Het kan zijn dat je van de werkzaamheden een dagje last gaat krijgen, als de naburige zenders het signaal over nemen. Met een richt antenne op één specifieke mast heb daar dus meer last van :-)

 

Maar overall zou dit een verbetering kunnen opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een richtantenne voor een mast op circa 2 KM afstand. Hiervoor moet het signaal door het huis van de overburen en een hoogspanningsleiding. Desalniettemin heb ik een stabiele verbinding waarbij een snelheid van 700/800 KB zonder problemen gehaald wordt. Zonder externe antenne krijg ik geeneens ontvangst. Met antenne ca. 3/4 bereik.

aangepast door mr|repel

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...