Ga naar inhoud


ET9500, zoek hulp met wifi netwerk opzetten.


messenmack

Aanbevolen berichten

Ik heb een ET 9500 gekocht, en als totaal leek op linux gebied, zit ik voor een aantal problemem.

 

Ten eerste, en als grootste probleem, heb ik uitsluitend wifi toegang in huis, op mijn meterkast na.

 

Ik heb ook een Hitachi 1TB usb harde schijf gekocht, zowel als een netgear wifi dongle, om aan dit kast te hangen.

 

Is dit uberhaupt te bewerkstelligen, of zit ik mijn tijd te verspillen?

 

Is het mogelijk beide te installeren via een smart stick?

 

Alle hulp/suggesties meer dan welkom.

aangepast door Michel
de volgende keer een duidelijke onderwerptitel a.u.b.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik denk dat die Netgear dongle niet zomaar zal werken in de ET9500. Alleen specifieke USB WifI netwerk adapters werken, in verband met de beschikbaarheid van een gecompileerde linux driver.

 

Wellicht heb je meer aan deze oplossing:

dreambox-wifi-bridge-1.jpg

 

Let wel dat HD video naar/van je ET9500 streamen, of timeshiften zo goed als onmogelijk is via Wifi. Dat gaat alleen al je de snelste adapters gebruikt en een optimaal signaal hebt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muziek en foto wil wel lukken voor de rest is bekabeling de beste oplossing, de netgear eerst op de pc kenbaar maken aan het netwerk dan in de xtrend, en dan netwerk starten moet je soms een paar keer doen voor die pakt ik doe een keer per dag de xtrend vanuit de uit positie opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik nou dom, maar die harde schijf kan toch gewoon op de USB-poort van de ontvanger?

 

Als je niet steeds opnieuw op wilt starten kun je ook (bv Netgear WNCE3001-100PES) een los WiFi ontvangertje die weer een normale internetpoort heeft; één maal goed instellen en de ontvanger heeft gewoon een vaste verbinding. De harde schijf zou dan ook nog met een switch op dit aansluitpunt kunnen worden gezet.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf zou dan ook nog met een switch op dit aansluitpunt kunnen worden gezet......

 

Uiteraard alleen als deze schijf ook een netwerk-aansluiting heeft.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netgear dongle blijkt toch een miskoop, heb veel slecht berichten over het gelezen. Dus een niewe dongle oplossing gezocht!

 

Harde schijf is wel gevonden/detected maar niet toegankelijk.

 

Mijn net aansluiting is glasvezel van xs4all, en heb ik al films gedraaid over draadloos netwerk met miniem haperen.

 

Mijn router is een Fritzbox Fon WLAN 7390, maar heb ook een 7340.

 

Zou ik die 7340 wellicht kunnen gebruiken om een draadloos signal op te halen en vervolgens bedraad doorgeven aan mijn 9500?

 

Of zit ik compleet onzin uit te kramen?

 

Enne, bedankt voor alle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anyone

 

 

Mijn router is een Fritzbox Fon WLAN 7390, maar heb ook een 7340.

 

Zou ik die 7340 wellicht kunnen gebruiken om een draadloos signal op te halen en vervolgens bedraad doorgeven aan mijn 9500?

 

 

Anyone know if the above is even worth investigating?

 

Most of what I have found is in German, so don't want to go on a lost cause if at all possible.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@messenmack

Ik denk dat je de 7340 als repeater kan inzetten (WDS onder WLAN menu) en van daar een vast touwtje naar je box kan doorgeven.

Nadeel: een repeater "deelt" zijn bandbreedte

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@messenmack

Ik denk dat je de 7340 als repeater kan inzetten (WDS onder WLAN menu) en van daar een vast touwtje naar je box kan doorgeven.

Nadeel: een repeater "deelt" zijn bandbreedte

 

Dat dacht ik ook, bedankt voor je bevestiging.

 

En nu even wat googlen en lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I managed to get some plug-ins d/loaded, one of which added a 'recording paths' entry to the menu.

 

I now have the tuners set to loopthrough A-B, and have timeshifting and recording now available.

 

Now if only the wlan prob/'repeater' could be set up sometime soon.

 

Still, progress made, and that's what I wanted.

 

Thanks all who responded.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Op dit forum gelden regels. Als je een vraag hebt die niets te maken heeft met het topic waar je nu in schrijft, maak je een nieuw topic met een duidelijke titel aan.

 

Dat staat allemaal in onze regels, maar zou ook zonder regels vanzelfsprekend moeten zijn. Lees de regels even zodat wij niet steeds moeten corrigeren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit forum gelden regels. Als je een vraag hebt die niets te maken heeft met het topic waar je nu in schrijft, maak je een nieuw topic met een duidelijke titel aan.

 

Dat staat allemaal in onze regels, maar zou ook zonder regels vanzelfsprekend moeten zijn. Lees de regels even zodat wij niet steeds moeten corrigeren.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ik probeer meer te weten te komen betreffend een image die wifi binnen zijn pakket heeft, en dacht dat wij al aan het praten over wifi waren. Staat in de draad titel, nietwaar.

 

In plaats van te helpen, kies jij liever om iemand een uitbrander te geven.

 

Dan maar ergens anders hulp zoeken.

 

Tabee.

aangepast door messenmack
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...