Ga naar inhoud


KPN en Voipcheap (Betamax)


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik ben op dit moment om het overwegen van een nieuwe internet abonnement te nemen. Ik ben aan het denken om KPN te nemen. De (enigste) reden is omdat zij de enigste zijn die mij VDSL kunnen/willen leveren. Alle anderen (Telfort, Scarlet, Tmobile, etc.) kunnen mij geen VDSL leveren. Daarnaast heb ik geen zin in Ziggo omdat je er tv bij moet nemen.

 

Oke, voor mijn vraagje. Ik heb veel gelezen over het modem die je krijgt bij KPN. Ik heb gelezen dat die behoorlijk slecht is. Wat ik dus gedacht heb is om een vaste telefoon lijn + internet (only) van KPN te nemen. Met die vaste telefoon lijn zou ik graag een VOIP service gebruiken, voipcheap (een Betamax provider). Hoe zou ik dat kunnen instellen?

 

Extra vraagjes:

 

Zou het beter zijn om Telefonie + internet van KPN te nemen? Als ja, hoe zou ik dat moeten instellen zodat mijn uitbellen altijd via een Betamax provider gaat (telefoontjes ontvange is natuurlijk beter via KPN).

 

Bijvoorbatendank,

 

FS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar zijn verschillende opties voor, hier wat simpele voorbeelden voor draadloze dect telefoons:

Mocht je kiezen voor internet-only, kan je er zelf een modem/router aanhangen met voip, bijvoorbeeld een Fritzbox. Dan heb je het kpnmodem niet nodig.

Kies je voor internet en telefonie van KPN, dan zit je aan hun modem vast. Daar achter kan je dan en voip router hangen.

Maar nog gemakkelijker is om dan een Gigaset N300A IP DECT Basis station aan de kpn router te hangen. Voor inkomende telefoontjes gebruikt het IP basisstation de vaste aansluiting van de kpn router. Voor uitgaande een willekeurige voipprovider naar keus. Dit kan je in het menu eenvoudig instellen.

Als je al DECT telefoons hebt, kan je die aanmelden bij het basisstation. Als je die nog niet heb zijn er setjes te koop.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor NL vrienden een Fritzbox als IP-client achter het KPN Experia modem gehangen en gebruik die om via Voipdiscount uit te bellen; werkt prima.

De volgende stap die we gaan proberen is een reeds bestaand (gekocht bij B*phone) inkomend voip-nummer in de eigen woonplaats tevens als uitgaand voip-nummer te gebruiken via een Betamax-provider zodat slechts een internetaansluiting (zonder vaste telfoon) volstaat

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties. Gisteren heeft KPN mij ingelicht dat zij nu ook geen VDSL kunnen leveren. Echt raar, want via the KPN website kan het wel. Daarnaast heb ik ook live gechat met iemand daar die zei dat het wel kan. Toch volg ik liever jullie ervaringen met KPN (wanneer mensen mekaar daar tegen spreken) en neem ik het niet.

 

Dus, mijn enigste optie is om op dit moment bij mijn provider te blijven of naar Ziggo te gaan. Is Ziggo een goeie provider en is hun modem makkelijk in te stellen voor een Betamax provider?

 

Nog bedankt voor alles!

 

FS

Link naar reactie
Delen op andere sites

@holles

Ik ben al een poosje weg uit NL dus weet niet precies wat daar wel en niet kan; m.a.w. of je in NL alleen in ADSL-aansluiting kan huren.

In technische zin is het mogelijk met slechts een ADSL-kontrakt, in combinatie met een "gehuurd" voip-nummer (Eur 10/jaar,) zowel inkomend als uitgaand telefonie te bedrijven.

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisch wel, maar in de meeste contracten staat dat als je geen telefoonlijn hebt dat je dan een extra bedrag per maand moet betalen. Dit extra bedrag is evenveel als wat KPN voor een budget telefoonnummer rekent.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belbudget bij KPN kost 10,95 p/mnd. Dan heb je nog geen nummerweergave. Dat kost nog eens 1,24 p/mnd. Zit je op 12,19 p/mnd.

Lijnhuur bij goekoop adsl abonnement kost 5,- p/mnd. Bij duurdere zit dat al inbegrepen.

Nummerweergave bij gehuurd voipnummer werkt gewoon.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

@albertmol:

"Lijnhuur bij goekoop adsl abonnement kost 5,- p/mnd" .... uit nieuwsgierigheid: is dat de huur van alleen een ADSL-verbinding (dus zonder telefoonlin/nummer) en zo ja welke snelheid ?

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het pakket "Goedkoop Internet" van T-Mobile kost 12,50. Is 4 Mb/s down - 1 Mb/s up.

Als je helemaal geen vaste aansluiting met telefoon nummer hebt komt er 5,- lijnhuur bovenop.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

. . . . . .telefoontjes ontvange is natuurlijk beter via KPN. . . . .

 

Ik bel met voip zowel in als uit, verbinding perfect, verstaanbaarheid zeker

zo goed zo niet beter dan een vaste lijn, ook geen echo.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

. . . . mijn enigste optie is om op dit moment bij mijn provider te blijven of naar Ziggo te gaan. . .

 

Het zou me niets verbazen dat, wanneer het puntje bij het paaltje komt, Ziggo óók niet levert.

 

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Na jaren verschillende providers te hebben versleten, door slechte

verbindingen en fusies kon (lees wilde) niemand meer ADSL leveren over mijn telefoonlijn.

Het was (5 maanden terug) gewoon einde oefening, tenzij ik bij mijn bestaande provider zou blijven.

Daar ben ik tenslotte weggegaan omdat de snelheid steeds minder werd (geknepen) door de IP.

 

Nu heb ik mobiel internet (van mijn werk), op zich qua kosten geen aanrader. Ook de snelheid is

(nog) laag, niet hoger dan 2,5MB. Wel een zeer stabiele verbinding.

 

Daarnaast het ik 12voip met een nummer van budgetphone in combinatie met een SPA 3000.

Instellen van zo'n SPA is niet eenvoudig maar werkt voortreffelijk.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na jaren verschillende providers te hebben versleten, door slechte

verbindingen en fusies kon (lees wilde) niemand meer ADSL leveren over mijn telefoonlijn.

 

 

Kan je dit iets beter uitleggen ?

Zegt de adsl locatie test dat je niet bereikbaar bent ?

Ze doen wel overal upgrades adsl->adsl2+->vdsl(2) en

bij iedere upgrade moet de telefoon lijn korter zijn om de zelfde snelheid

te behouden plus dat het vdsl(2) spectrum het adsl spectrum stoort

Dit geeft als resultaat dat lange koper leidingen alleen maar

slechter worden tot onbruikbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter uitgelegd (ook in een eerder topic aan de orde gekomen)

heb ik oude zeer slechte en zeer lange (>6500m) koperlijn met

een overdosis aan lassen.

 

Metingen (en gebruik) wijzen dan ook uit dat de lijn veel

klappert, vooral bij langdurig nat weer. De kPN vertikt het

om de lijn weer vlot te trekken, te weinig afnemers.

 

Ik ben de laatste op de lijn, 50 meter voor mij staat een huis

die geen aansluiting meer heeft, de volgende 200 meter daarvoor

heeft nog wel een aansluiting, de volgende 250 meter daarvoor ook.

Je begrijpt de dichtheid qua gebruikers is hier 0,0. Daar doet de

KPN niets meer voor.

 

Daar willen/kunnen ze niet meer op leveren.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...