Jump to content
Sign in to follow this  
sattv4iedereen

voip Waarom blokkeert proximus het sip alg protocol.

Recommended Posts

HI,

weet iemand waarom proximus het sip alg protocol blokkeert en bvb telenet niet?

het blokkeren van dit protocol maakt het moeilijk/onmogelijk een sip verbinding te maken.

sip alg.jpg

Ik denk, omdat ze zelf geld willen verdienen en hun eigen product willen verkopen.

SIP ALG is een service van de router/modem.

Hier kan je er meer over te weten komen: https://help.voys.nl/index.php/SIP_ALG

Er staat in het scherm ook: IT IS RECOMMENDED TO DISABLE SIP ALG IN ROUTER SETTINGS !!!

Lastig wordt het als niet deze instelling niet beschikbaar is in het modem/router.

De oplossing is dus: de instelling in het modem veranderen; vaak kan je voor poort 5060 UDP ook een andere poort instellen (afhankelijk van de telefoonprovider), of een andere router/modem.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By gerrit B
      Ik ben bezig om een N510 IP pro in te stellen.
      Dus een trunk aangevraagd bij Motto Voip  en krijg daar alleen een naam en wachtwoord.
      Bij de 1e opstart klik ik op het envelopje en start de wizard op de dect telefoon.
      Dus klik ik aan dat ik geen code voor automatische configuratie krijg
      Selecteer dan Nederland en selecteer Motto Voip
      Geef ik daar bij verificatie de opgegeven naam en wacht woord in maar dan vraagt hij nog om een gebruikersnaam, maar die heb ik niet gekregen.
      Vul ik daar niets in dan gaat hij zich aanmelden en krijg je de melding "succesvol aangemeld".
      Dan krijg je de melding "wil je de handset aanmelden voor inkomende lijnen" en  kun je het telefoonnummer in het display aanmelden voor ingaande en uitgaande gesprekken.
      en dan is de wizard klaar.
      Ga ik dan naar mijn 06 bellen dan gaat deze ook gewoon over,krijg ik het juiste telefoonnummer in het display en kan er een gesprek gestart worden.
      Maar wil ik terug bellen dan krijg ik de melding "het nummer dat u gebeld heeft is niet in gebruik"

Wat doe ik dan nog ergens verkeerd of heb ik toch ook die gebruikersnaam nodig dat hij het daarom niet doet?
      Wie heeft daar ervaring mee en kan me op weg helpen?

• By sattv4iedereen
      Hi,
      ik heb een voip lijn bij een Belgische provider en had altijd een 100Mb/s lijn, en geen probleem.
      Gisteren overgeschakeld naar 50 Mb/s, en nu klagen de andere bellers van onderbrekingen.
      Welke snelheid is nodig voor voip?
      Volgens mij moet mijn snelheid hoog genoeg zijn.
      Wat denken jullie?
    • By sattv4iedereen
      Hi,
      Ondanks dat faxen oud gediend is, willen wij en mijn broer faxen.
      Dit via een VoIP lijn. Hij Scarlet en ik 3starsnet.
      Dit wil maar niet lukken, en dus maar tante Google erbij gehaald.
      Daar vonden we terug, dat om te faxen het codecs t.38 nodig is.
      Omdat de fritzbox 7360 een fax server aan boord heeft, vermoed ik wel, dat die dit protocol ondersteund.
      Bij mijn broer staat een bbox3 maar daar vindt ik niet veel over.
      Toen Scarlet een sagem modem gebruikte kon je faxen.
      Helaas vallen ze bij Scarlet compleet uit de lucht bij de vraag of ze het codecs t.38 ondersteunen. Van mijn provider weet ik het ook niet.
      Het enige, dat ik weet, dat we een foutmelding kregen die meld over teveel ruis op de lijn.
      Iemand met een andere type vaste lijn kon blijkbaar wel naar mij faxen. Via sky hi dan weer niet ( komt toe op dezelfde fritzbox).
      Waar zoeken we de fout?
      Ondersteund de bbox3 Scarlet of beide geen t.38 codecs?
      Bied mijn VoIP provider die niet? Of gaat er iets mis met het internet?
      Ik gebruik een modem only van de kabelprovider waar het wan ip naar de fritzbox gaat.
      Ik hoop geen problemen te hebben met de mods door het noemen van telecom operators, want het zou misschien moeilijk zijn, om nuttig te reageren er zonder.
    • By Prawo
      Al is het opnemen van je vaste lijn via je smartphone eerder besproken, open ik toch maar even een apart topic.

Ik ontvang mijn gesprekken thuis via het op dit forum al vaker genoemde CheapConnect. De SIP instellingen staan nu in een Gigaset.
      Ik kan ze ook in een app op mijn smartphone als CSipSimple en Grandstream Wave zetten. Dan gaat de smartphone over, maar alleen als ik de Gigaset uitschakel (en omgekeerd).
      Is er een mogelijkheid om het vaste nummer via beide (Gigaset EN app) over te laten gaan?
    • By Alex1970
      Hallo,

Ik gebruik een Fritz!Box 7340 om met SIP uitgaand via Freevoipdeal te bellen.
      Volgens mij zijn er hier meer die die provider gebruiken.

Alle telefoonnummers lukken zolang ik (ook lokaal) het netnummer er maar voor zet.
      Maar hoe doe ik dat met de servicenummers beginnend met 1?

Bijv. de gemeente, bijv. 14010 voor Rotterdam?

Of kan dat dus niet, en hoe dan met 112 ?

• Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy