Ga naar inhoud


schotel plaatsen in spanje


12345hazekamp

Aanbevolen berichten

@ Sprietje. Top ! Heel fijn al de info die je geeft! Ik ga dan denk ik de schotel van het dak afhalen en op een lager punt plaatsen, aan

                   de voet van een muur, met vrij zicht op 'zuid'.

                   Ik heb dus de 120cm schotel al. Ik neem de 'oude' LNB's van hier mee. Dat zijn twins, en de diseq's.

 

                   Met al de tips heb je me een hoop 'gedoe' voor niets en ergernis bespaard.  B)

                  

                   Ik werd 'tureluurs' van dit spul. Dankzij [vnl] jou ben ik er uit !

 

                   ****  BIG THANK YOU ****

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Sprietje,

 

Het klinkt mischien een beetje bot , maar het is een schotel met een 'klap arm' , dus offset denk ik ?

Tot voor kort [een andere post van jouw geloof ik] wist ik niet eens dat die primefocus bestonden... :sick:

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met één arm aan de onderzijde waarbij de lnb een stuk lager staat dan het midden dan de schotel, is
een offsetschotel.

Als de lnb door drie armen gedragen wordt en zich precies in het midden van de schotel bevindt, is een
primefocusschotel, zie de twee afbeeldingen.


Lnb’s voor een primefocus-schotel moeten bijna altijd een veel grotere kijkhoek hebben dan lnb’s voor een offset-schotel.

post-60869-0-20080400-1369722200_thumb.jpg

post-60869-0-44245400-1369722217_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tureluur


Die 120cm offsetschotel kun je ook prima gebruiken om de Astra 23,5 te ontvangen. Het is een kwestie van een tweede lnb naast de lnb van de Astra 28,2 te plaatsen.
 

Als ik weet hoe ver de voorzijde van de lnb van de schotel af staat op 40% van de hoogte van de schotel gemeten vanaf de onderzijde, dan kan ik wel voor je uitrekenen hoe ver die tweede lnb van de eerste lnb af moet staan en welke houder je daar voor nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje. Ik heb nu alleen 19,2E in Portugal. Ik kan allen de maten die je vraagt niet geven : zúlke lange armen dat

                 ik er vanuit nederland "bij" kan, heb ik nu ook weer niet...  ;)   Is dat niet bij 'die maat' en 'dat type schotel'

                 een standaard gegeven, of hangt het af van de holling in de schotel [brandpunts afstand...] ?

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Beste mensen,

 

Kan iemand mij een adres geven om een sateliet aan te schaffen?

ik woon bij Torre del Mar (Malaga).

Veel technische info gelezen.

Vooral bedankt aan Sprietje!

Ik zit al jaren te denken er 1 aan te schaffen; ik denk dat de tijd nu gekomen is.

Zou een 100 schotel ook genoeg zijn? Ik wil wel graag alle kanalen kunenn ontvangen

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kennny

Welkom op dit forum.
Een schotel van 100cm is het minimum maar dan moet je wel de breedte maat hebben en niet de hoogtemaat. Dus een schotel van 100cm breed en 110cm hoog. Die kost bij ons in de buurt €52,25. Daarop zet je twee Inverto Black Ultra lnb's met een diseqc-switch.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sprietje,

 

ik ben zelf niet erg handig dus ik zou de schotel door iemand laten plaatsen. Met hoeveel aansluitingen bedoel je op hoeveel satelieten ik hem wil richten? Als ik het goed begrijp zijn er 3 belangrijk als je NL tv wil kijken. Ik zou daarnaast ook wel graag de Engelse zenders willen zien.Als je me wat links kan geven misschien dan kan ik een beetje lezen over hoe dat allemaal zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met aantal aansluitingen bedoel ik hoeveel ontvangers je er op aan wilt sluiten.
1 voor alleen kijken,
2 voor kijken en opnemen van een andere zender
3 voor kijken en opnemen en nog een tv op een andere kamer, enz.

Aan de Costa Del Sol kun je wel een aantal Engelse zenders ontvangen maar niet de BBC, ITV, Chanel4 enz. Dan heb je een schotel van meer dan 2 meter nodig. Met een schotel van 100cm, kun je wel 170 Engelstalige zenders ontvangen van de 28,2/28,5 oost positie maar dat zijn zenders die niet op de UK-spotbeam zitten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is kijken en een andere zender opnemen wel een leuke optie.

Heb ik dan 2 decoders nodig?

Ik heb al wel een CI module in mijn tv

ik zal eerst een een bedrijf proberen te vinden die hier die schotel hebben én kunnen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt kijken en opnemen van een andere zender, dan heb je een ontvanger nodig met twee ingebouwde tuners. Die zijn ruimschoots te koop maar jij hebt een tv met ingebouwde satelliettuner en tv's met een dubbele ingebouwde satelliettuner zijn niet dik gezaaid.
Neem je naast je tv nog een losse ontvanger om op te kunnen nemen, dan heb je wel twee smartcard nodig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dan kan ik beter 1 ontvanger hebben met 2 ingebouwde tuners dan om de CI module te gebruiken.

Dat zal vast wel aangesloten kunnen worden zonder die module te gebruiken.

Toch zal ik eerst een schotel dealer die de juiste schotel heeft moeten vinden want volgens mij zijn die van 100cm hier niet gebruikelijk.

Zijn die ontvangers met 2 tuners duur?

Ik wil trouwens zowieso wel HD kanalen ontvangen want anders heb ik niks aan mij HD tv

aangepast door kennny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...