Ga naar inhoud


Rafelig beeld in Oost-Spanje.


Bartje1951

Aanbevolen berichten

Sinds eind oktober kijken wij in het oosten van Spanje naar Nederlandse tv-programma's via Joyne. Onze schotel is een nieuwe Travelvision TVA met auto-skew, onze decoder is een Denson 1010 V4.
Helaas is de ontvangst niet altijd goed. Regelmatig valt gedurende enkele seconden het beeld weg of wordt het rafelig. Wij zien geen verband met weersomstandigheden (die overigens bijna altijd goed zijn....).
Wie herkent deze problemen? Is de satelliet-verbinding voldoende stabiel? Of wie heeft suggesties om ze op te lossen?
Radio-uitzending van Classic FM via Astra 3 is wel zeer stabiel.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Bartje

 

Heb je de Travel Vision van bijna 80cm breed op de spiegel gemeten. Daar zou je Joyne toch goed mee moeten kunnen ontvangen.

Ik denk dat je in de buurt van Alicante zit. Klopt dat?
Joyne heeft redelijk wat zenders die niet gecodeerd zijn zoals TV Oranje. Heb je daar de zelfde problemen mee als met de gecodeerde zenders?
De schotel heeft 2 aansluitingen. Heb je op beide aansluitingen hetzelfde probleem?

Heb je ook de HDMI-kabel al eens vervangen. Het zou kunnen dat daar het probleem in zit.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daniel, 1x is leuk, 10x is kinderachtig...  maar goed dat is mijn mening...

 

Een rafelig beeld lijkt me vreemd... heb je slechte ontvangst valt het weg, krijg je blokvorming... maar "rafelig"?

 

Als ik dat zo lees is je schotel niet goed uitgericht, of heb je waarschijnlijk slechte verbindingen (kabels).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...