Ga naar inhoud


schotel plaatsen in spanje


12345hazekamp

Aanbevolen berichten

Nou, het lijkt me dan in ieder geval wel verstandig om lnb's te nemen met twee aansluitingen.
Als je geen satellietshop kan vinden in Torre Del Mar maar je moet eens zoeken op Google.es naar: antena parabolica Costa del Sol. Dan vindt je er gegarandeerd.
Je zou dus kunnen gaan voor de ontvangst van drie satellieten, de Astra 19,2, de Astra 23,5 en de Astra 28,2/Eutelsat 28A. Als je eenmaal de schotel hebt, kan ik de afstanden wel voor je uitrekenen tussen die drie lnb's. En mooie railtjes die er op passen kan ik dan ook wel geven.
De Engelse zenders die je kunt ontvangen vindt je in deze link: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A-and-Astra-2A-2E-2F.html
Je kunt dus ongeveer 170 TV-zenders ontvangen. Het betreft de zenders waar een "F" bij staat van Free to air (ongecodeerd) en waar geen UK bij staat in de kolom "Beam".

Bijna alle Nederlanders die daar de Astra 23,5 ontvangen, gebruiken een schotel van 100cm breed.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou ik hiermee wat kunnen? http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxxx.com/antena-parabolica-100-cm.html

Om eerlijk te zijn heb ik iemand nodig die het gewoon compleet aansluit zodat ik die 3 satelieten kan pakken.

Jammer dat je niet in de buurt zit anders had ik je ingehuurd ;) Dit soort dingen zijn niet echt voor mij weggelegd.

Hoeveel zou een ontvanger met 2 tuners ongeveer kosten?

Ik begin er nu echt zin in te krijgen; ik woon hier al 15 jaar en nu is het wel eens tijd

aangepast door Michel
Geen reclame of links naar winkels a.u.b.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Kan iemand mij een adres geven om een sateliet aan te schaffen?

...

Misschien heeft de SES, Eutelsat, NSS, Intelsat e.d. nog een gebruikte voor je, anders zul je er eerst één moeten laten bouwen, bijv. Astriun, Boeing, Thales en heb je al nagedacht wie hem gaat lanceren? Arianespace, ILS, Odyssey?

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Aan de Costa Del Sol kun je wel een aantal Engelse zenders ontvangen maar niet de BBC, ITV, Chanel4 enz. Dan heb je een schotel van meer dan 2 meter nodig. Met een schotel van 100cm, kun je wel 170 Engelstalige zenders ontvangen van de 28,2/28,5 oost positie maar dat zijn zenders die niet op de UK-spotbeam zitten.

 

Ben even heel nieuwsgierig Sprietje , welk formaat van schotel heb je nodig om de Engelse zenders op de 27,5°W te ontvangen. Ik weet het , ze zijn allen in Biss gecodeerd , neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar het de ontvangstmogelijkheden van deze zenders ( zo een 25 en vele in HD ) in Spanje.

Het Freeview pakket zit op  :  11495 V 44100

Hier ontvang ik met een goeie : 14 db , vraag me gewoon af hoeveel dit signaal in Spanje bedraagt.

Volgens bijgaande beam zo dit mogelijk moeten zijn tot in Zuid-Spanje.

 

 

post-37533-0-13926000-1405073362_thumb.jpg

post-37533-0-34124400-1405073956.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even heel nieuwsgierig Sprietje , welk formaat van schotel heb je nodig om de Engelse zenders op de 27,5°W te ontvangen. Ik weet het , ze zijn allen in Biss gecodeerd , neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar het de ontvangstmogelijkheden van deze zenders ( zo een 25 en vele in HD ) in Spanje.

Het Freeview pakket zit op  :  11495 V 44100

Hier ontvang ik met een goeie : 14 db , vraag me gewoon af hoeveel dit signaal in Spanje bedraagt.

Volgens bijgaande beam zo dit mogelijk moeten zijn tot in Zuid-Spanje.

 

Volgens Satbeams 80 cm aan alle Costa's van Frankrijk tot aan Gibraltar.

Daarboven 70 cm en in het Noord-Westen zelfs 60 cm.

Op de Balearen 90 cm.

Canarische Eilanden geen opgave maar de footprint houdt op bij 90 cm en als je die doortekent zal het er met 120 cm misschien wel lukken.

 

Iemand uit Maspalomas, Gran Canaria melde op dit forum ontvangst met 120 cm.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...