Ga naar inhoud


Hoe werken tuners van duo / triple recievers ?


Marc put

Aanbevolen berichten

Ik heb hier thuis een DM800 en er worden bij ons enorm veel opnames/timers (weliswaar nog binnen dezelfde transponder) geplaatst waardoor ik beperkt ben in tv kijken tijdens de opnames.

 

Ik wil nu een VU+ Ultimo kopen met 3 sat tuners en heb hiervoor al 3 afzonderlijke kabels naar mijn schotel klaarliggen.

 

Gezien ik (nog) nog geen ervaring heb met toestellen met meerdere tuners stel ik mij volgende vragen?

 

Als ik bijvoorbeeld meerdere overlappende timers plaats binnen dezelfde transpondergroep blijft deze dan bijvoorbeeld één tuner gebruiken ? Als ik dan tegelijkertijd een andere zender uit mijn lijst kies (buiten deze transpondergroep) gaat deze dan automatisch naar de eerst volgende vrije tuner of moet je de tweede tuner handmatig kiezen?

 

Met andere woorden ik wil weten hoe de tuners ingevuld worden bij opnames binnen éénzelfde transpondergroep en kijken / opnemen binnen "meerdere" transponders?

Marc

aangepast door Marc put

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je ontvanger op bvb NL1 staat, op tuner A, dan moeten tuner B en C nog compleet te bekijken zijn.

 

TIP!. Volgens mij wordt de Ultimo geleverd met 2 tuners en 3e kan je zelf kiezen en er bij kopen.

Maar er is meer mogelijk, in plaats van een "normale" tuner, kan je er ook een twin tuner inzetten.

Of deze al op de markt is, weet ik niet.

Mocht je dit doen, komt er wel een extra coax naar je ontvanger.

 

Zag net bij een winkel dat ie €39,-- kost, hier een afbeelding;

post-59723-0-13796700-1348312772_thumb.jpg

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat bedoel je precies met transpondergroep? Een tuner lockt op een transponder, en dan wordt uit de gemultiplexte stream het kanaal gevist wat je wilt zien / opnemen. Neem je kanalen op die in diezelfde stream zitten dan heb je dus geen andere tuner nodig, immers, je kan het uit dezelfde stream halen. Wil je een kanaal opnemen van een andere transponder, en je hebt een opname nodig, dan wordt er gekeken of er nog een tuner is die de transponder kan bereiken waar het gewenste kanaal in zit. Heb je meerdere tuners die allemaal dezelfde satellieten kunnen zien, dan zal de volgende tuner worden gebruikt om te locken naar de nieuwe gewenste transponder, en dan kan je die kijken of opnemen.

 

Er wordt dus gekeken naar de tunerconfiguratie, en aan de hand daarvan wordt er een tuner bijgeschakeld indien nodig.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je voor ik heb op tuner 1 een opname lopen van VTM op 19°, op tuner 2 heb ik een andere opname lopen van een zender bijvoorbeeld op 23°. Als ik dan opnieuw een timer instel op zender "één" van dezelfde transponder als VTM (via tuner 1) gebruikt hij dan tuner 1 of wordt dan tuner 3 ingeschakeld ?

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per default is de keuze van de tuner dynamisch

> dat blijkt in de meeste gevallen met meerdere opnames prima te werken

 

Het is echter ook in te stellen welke sowieso de voorkeur heeft (zie afbeelding prefer tuner via webinterface VTI settings ).

 

Mocht je meerdere timers voor uitzendingen plaatsen, kun je evenwel ook controleren of er timer conflicht is inzake de vrije beschikbare tuners, door enkel in je menu timers te kijken (ook via webinterface mogelijk)

 

Het behoord dan wel zo te zijn dat die tuners allemaal onafhankelijk gevoed worden en dus niet doorgelusd worden, hetgeen voor enkel dvb-s2 satellite geldig is echter dvb-c heeft alle frequenties op een en dezelfde kabel gelijktijdig.

 

we gaan hier uit van een of meer te openen zender per fta en/of versleuteld alsook van een vlekkeloos ingestelde softcam configuratie.

 

Meer mensen vroegen in het verleden al het een en ander over het tegelijktijdig opnemen, ik stel uit ervaring dat per tuner je in alle gevallen 2 streams kunt gebruiken (een voor opnemen en of kijken) waardoor je met de Ultimo en 3 dvb-s2 tuners op 6 opnames tegelijkertijd komt.

Echter moet je ook je kaart in de gaten houden betreffende de beperkingen van de provider.

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stel je voor ik heb op tuner 1 een opname lopen van VTM op 19°, op tuner 2 heb ik een andere opname lopen van een zender bijvoorbeeld op 23°. Als ik dan opnieuw een timer instel op zender "één" van dezelfde transponder als VTM (via tuner 1) gebruikt hij dan tuner 1 of wordt dan tuner 3 ingeschakeld ?

 

Dan wordt tuner 1 gebruikt als ze gelijktijdig lopen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...