Ga naar inhoud


Welke sat's moet ik richten vanuit de UK (4 head install)


dreamphone

Aanbevolen berichten

Ik ben verhuist naar de UK en wil hier weer gebruik gaan maken van mijn SAT

ik heb een Dreambox 500+ en een schotel met 4 koppen.

Ik ben er nu bijna 2 jaar tussenuit geweest dus moet weer eeven wat vooruit geholpen worden

 

welke sat's kan ik het beste uitrichten als ik ook de nederlandse en vlaamse zenders zou willen zien (advies is welkom)

ik ben ook gek op Discovery (vooral science)

 

waar kan ik de informatie vinden over de richting waar ik het moet zoeken aangezien mijn positie hier anders is als in NL zal dat vast ook anders zijn.

 

ik woon nu in de omgeving van Poole, Dorset, UK

 

 

Alle adviezen en informatie is welkom.

 

Ray

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat voor ontvanger heb je, ook aan de modulatie en codering is het een en ander veranderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een Dreambox 500+

aangesloten via een diseq switch op 4 lnb's welke op een rail gemonteerd zitten op een triax schotel

deze triax schotel is 72cm breed en 80cm hoog

de afstand van center van de schotel (bovenste van de 3 schroeven (driehoek)) tot het begin van de lnb is 55cm, tot het montagepunt van de lnb is dat 59cm

 

mijn locatie is volgens dishpointer: Latitude: 50.9251° en Longitude: -2.3046° (zo ongeveer)

 

wat is er allemaal veranders in de tussentijd, en geeft dit problemen met mijn Dreambox 500+

 

Ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dreamphone, een Triax 78 dus.

Voor jou locatie moet de zaak als volgt afgesteld worden.

De multirail moet 15,4 graden schuin gezet worden. Dat kan niet met een Triax-rail. Je zult de kunststof bevestiging van de rail dan ook aan moeten passen (wegvijlen) zodat hij schuiner kan staan.

Als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, moet de rechter zijde van de rail 110mm lager staan over een afstand van 40cm gemeten. Meet dit verschil met een waterpas.

Richt de schotel uit op de Astra 23,5 graden. Gebruik hiervoor de site Dishpointer.com en kijk over welk huis of schoorsteen de ontvangst-richting loopt.

De elevatie van de schotel moet voor de Astra 23,5 op 27,1 graad ingesteld worden.

De afstanden van de lnb’s moet als volgt zijn, gemeten van middelpunt voorzijde lnb tot middelpunt voorzijde lnb, dus van pukkeltje tot pukkeltje.

Tussen de Astra 28,2 en 23,5 = 49mm

Tussen de Astra 23,5 en 19,2 = 44mm

Tussen de Astra 19,2 en Hotbird = 66mm

Als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt is de volgorde van de lnb’s dus van links naar rechts:

28,2, 23,5, 19,2 en 13,0 graden, twee lnb’s links en twee lnb’s rechts van de lnb-arm

Vervolgens stel je de skew (schuinstand) van de lnb’s in t.o.v. verticaal waterpas:

28,2 graden lnb 15 graden

23,5 graden lnb 12 graden

19,2 graden lnb 9 graden

13,0 graden lnb 12 graden

Met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Richt de schotel met deze afstellingen optimaal uit op de Astra 23,5 en alle andere satellieten zul je ook optimaal ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow sprietje, dat is nog eens informatie waar ik wat aan heb,

lastigste is dus het schuin plaatsen van de balk, maar dat gaat ook wel lukken op een of andere manier

 

weet jij toevallig ook nog iets over de tegenwoordig gebruikte coderingen? / systemen

 

omdat ik niet in NL woon is het wat lastig volgens mij om aan een kaart te komen voor decodering (zelfde geld voor de Vlaamse zenders) ((Zit VTM KAZOOM er nog ergens op? zijn de kids gek op)

aangepast door dreamphone
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dreamphone

Al die berekeningen heb ik graag voor je gedaan.

Om aan de CanalDigitaal kaart te komen, zul je een Nederlands adres en een Nederlandse bankrekening moeten hebben. Als je dat niet hebt, dan zul je dit met familie of vrienden moeten regelen. Voor een TvVlaanderen-kaart heb je een Belgisch adres en bankrekening nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm. de bankrekeningen heb ik nog in beide landen,

nl adres gaat ook wel lukken,

adres in belgie, als ze ook het stacaravanpark adres accepteren dan mag ik die misschien nog gebruiken (ik heb een tijdje in belgie op stacaravan gewoont voor mijn vertrek naar UK)

 

ik denk dat het goed gaat komen

 

ik ga eerst van de week eens de schotel richten.

 

dank iedereen voor de info zover/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of alleen canaldigital voldoende is

 

er zijn maar een paar zender belangrijk

 

VTM Kazoom

Discovery science

misschien nog andere discovery zenders

en misschien nog andere kinder kanalen (ik weet niet wat het aanbod tegenwoordig allemaal is)

 

en helaas is PEBBLE niet te vinden op de sat volgens mij, maar als ik die zou kunnen ontvangen op een of andere mannier dat zou helemaal geweldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij TV Vlaanderen zit in het Basic + pakket beide zenders. Voor 20,90euro.

Bij Canal Digitaal moet je al het entertainment HD pakket pakken voor 29,95 om Science te krijgen, je mist dan nog VTM Kazoom.

Ik zou dus kiezen voor TV Vlaanderen met Basic+ (VTMKazoom inclusief Discovery, Discovery Science en Investigation en Showcase HD, NGC HD, NGC Wild, History HD en je krijgt ook Nederland 1HD,2HD,3HD)

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

en helaas is PEBBLE niet te vinden op de sat volgens mij, maar als ik die zou kunnen ontvangen op een of andere mannier dat zou helemaal geweldig zijn.

 

Pebble TV zit helaas niet op de satelliet, alleen op de kabel, oa UPC en Ziggo. Maar daar heb je dus niks aan in de UK :(

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...