Ga naar inhoud


Xtrend et9500 en tv schakelen tegelijk in en uit


fcr052

Aanbevolen berichten

ik heb gisteren mijn nieuwe 9500 op mijn tv (JVC LT42V80B) aangesloten. in tegestelling tot mijn oude dreambox 8000 schakelt de afstandsbediening van zowel de tv als ook van de 9500 tegelijkertijd de tv en ook de box aan en uit. het probleem is echter dat bij inschakelen, oneacht met welke AB dan ook, wel de box wordt ingeschakeld, maar de tv slechts op een geheel blauw beeld aangeeft dat hij op HDMI1 staat. bij het overschakelen naar bv HDMI2 en daarna terug naar HDMI1 komt soms het beeld terug, maar vaker niet dan wel.

wat gebeurt hier en hoe kan ik dit verhelpen??? wie kan mij helpen?

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het tegelijk overschakelen heeft te maken met HDMI-CEC (er gaan dan ook remote-commando's over HDMI behalve alleen beeld/geluid). Het probleem wat je omschrijft kan ik niet echt goed volgen, maar misschien dat je met deze info al bent geholpen? Als je HDMI-CEC ergens in het menu uit kunt zetten zal het hetzelfde werken als je op de 8000 bent gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jerpsx, dit was inderdaad de oorzaak. de HDMI-CEC stond standaard geinstalleerd en aan. uit gezet en het probleem is verholpen. ga in een later stadium de mogelijkheden eens onderzoeken en de goede dingen er van mee nemen. met dank (ook aan Henksat) en een groet uit zuid-limbabwe. wat mij betreft mag het draadje weer dicht!!

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook problemen onder vonden in het begin met de standaard Hdmi kabel om samen bepaalde afstand bedieningen Tv en ET box gezamelijk te kunnen laten werken heb ik nu Hdmi 1.4 kabel deze luisterd goed naar HDMI CEC Setup bij mijn LG en Sharp TV misschien iets om uit te proberen.

Xtrend 9000/9200/9500 VU+Duo PLI 3.0 Cccam / TechNisat Twin quadro sat en Funce 100 rotatie E 45/45 W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...