Ga naar inhoud


Windows 8, wat vinden we ervan hoe zijn de ervaringen?


pukje

Aanbevolen berichten

Ik heb nog ergens 2 floppy's met Windows 1.0 liggen....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze kan je ook nog wel gebruiken indien dat nodig zou zijn, en je hebt er een heel erg uitgebreidde handleiding bij. ;)

 

Ligt alleen werkloos in de kast als nutteloze opslag, kan ooit naar een museum toe.

post-51681-0-73777100-1357480152_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog wel wat mfm harddisks , en als die beter waren dan de huidige zou ik ze gebruiken .

 

Als je alle nutteloze (windows ) dingen die nu op je schijf staan op floppy's zou zetten was je huis te klein .

Bij programma's vanaf floppy's moest bij gebrek aan ruimte heel veel uit de kast gehaald worden om het werkend te krijgen .

Programma's die "hetzelfde" doen als vroeger vanaf 2 floppy's , hebben nu vele duizenden floppy's nodig , voornamelijk

om het er mooi uit te laten zien .

 

Bij de meeste zaken zijn vernieuwingen ook verbeteringen , helaas gaat het tegenwoording alleen om

het vernieuwen en is de verbetering alleen iets wat je aangepraat wordt .

Vertel mensen dat ze een nieuw toestel hebben en ze geloven het en zien verbeteringen (apple).

 

Geef mij maar een appel .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een versie onder VMWare geinstalleerd. Ik ging er vanuit dat ik met 28 jaar PC ervaring er wel intuitief mee zou kunnen werken. Niet dus. Nadat ik wat intellingen gewijzigd had eindigde ik met een bureaublad waarna ik met geen mogelijkheid meer naar die tegels terug kwam.

 

Wat ik erger vind is dat die tegel interface volstrekt niet voldoet aan de regels voor fatsoenlijk interface ontwerp. Zat ik ineens naar een vel wit scherm te kijken met 5 regels tekst.

 

Bill heeft er zelf een dik boek (styleguide) over geschreven.

 

Conclusie: gaat niet op mijn PC komen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dus. Nadat ik wat intellingen gewijzigd had eindigde ik met een bureaublad waarna ik met geen mogelijkheid meer naar die tegels terug kwam.

Zat ik ineens naar een vel wit scherm te kijken met 5 regels tekst.

 

Conclusie: gaat niet op mijn PC komen.

 

Zet een laptop met Windows 8 in groep 8 op de basisschool neer en met een zeel opvallende aangesloten muis er keurig naast.

 

Muis letten ze niet op maar ze beginnen gelijk over het scherm te vegen om de spelletjes op te zoeken, vinden ze het ook nog vreemd dat het geen touch screen is.

 

Als je dan vraagt waarom ze niet “gewoon” de muis gebruiken krijg je te horen die heeft mijn mobieltje ook niet.

 

Maar goed ik moet nu nog 2 computers van windows 8 voorzien waaronder deze en die er boven op staat.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet een laptop met Windows 8 in groep 8 op de basisschool neer en met een zeel opvallende aangesloten muis er keurig naast.

 

Muis letten ze niet op maar ze beginnen gelijk over het scherm te vegen om de spelletjes op te zoeken, vinden ze het ook nog vreemd dat het geen touch screen is.

 

Als je dan vraagt waarom ze niet “gewoon” de muis gebruiken krijg je te horen die heeft mijn mobieltje ook niet.

 

 

Maar goed ik moet nu nog 2 computers van windows 8 voorzien waaronder deze en die er boven op staat

 

Een mobieltje is dan ook niet te vergelijken met een computer, en Windows 8 kun je niet normaal op een computer draaien enkel op mobiele apparaten zoals een tablet. En van wat kinderen vinden moet je zowiezo nooit uitgaan want die willen enkel maar spelletjes spelen.

 

Hier komt Windows 8 niet in huis. En ik denk dat dit Microsoft laatste stuiptrekking wordt met zo´n grote faal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een versie onder VMWare geinstalleerd. Ik ging er vanuit dat ik met 28 jaar PC ervaring er wel intuitief mee zou kunnen werken. Niet dus. Nadat ik wat intellingen gewijzigd had eindigde ik met een bureaublad waarna ik met geen mogelijkheid meer naar die tegels terug kwam.

 

Wat ik erger vind is dat die tegel interface volstrekt niet voldoet aan de regels voor fatsoenlijk interface ontwerp. Zat ik ineens naar een vel wit scherm te kijken met 5 regels tekst.

 

Bill heeft er zelf een dik boek (styleguide) over geschreven.

 

Conclusie: gaat niet op mijn PC komen.

 

Inzichten veranderen nu eenmaal. Toen de eerste iPhone uit kwam vonden de "kenners" het helemaal niets, de eerste iPad vond men onnodig het wat niet meer dan een grote iPhone en kijk nu eens... De menu structuur is compleet verdwenen.

 

Een paar grote knoppen zijn plotseling niet meer te bedienen? Die 28 jaar ervaring helpt niet, het werkt je tegen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu alles zo een beetje naar W8 geupdate en ben prima tevreden. Het is gewoon W7 met een schilletje er omheen en leuker met meer mogelijkheden door de appies.

 

Nu nog een paar telefoons kopen en een tablet en we zijn weer helemaal bij de tijd. Ik snap het gezeur niet zo om W8. Als je de tegels niets vind dan start je hem gelijk naar de desktop op en de startknop is een hele mooie website voor gemaakt om deze weer toe te voegen.

 

Laten we ook eerlijk zijn en MS een keertje bedanken dat ze W8 bijna weggeven zodat zelfs de arme en centenkakkers onder ons mee kunnen blijven doen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 5 jaar geleden al eens een tablet pc onderhanden , zo iets dus (niet dezelfde).

 

1123432839.jpg

Dus ruim voor de "revolutionaire" uitvinding van Apple de iPad .

Na installatie van de speciale XP tablet pc versie dacht ik in mijn onschuld dat ik de verdere installatie wel met touch zou kunnen doen .

Helemaal niet dus , geen beginnen aan .

Het werkt dus helemaal niet op een PC .

Op een (te) dure spelcomputer met internet en routeplanner , ook genaamd tablet zal het wel gaan , maar verder .

 

Ik vind W8 een fiets met vierkante wielen , de fiets is een goed ontworpen en prima werkend apparaat .

Er zijn best redenen voor te vinden om er vierkante wielen onder te zetten , massage , fitness , valt niet makkelijk om enz. maar het

lijkt me toch niet de goede weg .

Maar ja ik zal het wel niet weten , ik snap het ook niet als iemand nog achter een achteruit rijdende 40 ton vrachtwagen langs moet ,

als een fietser voorrang neemt op een stoomwals ,of iemand voor veel geld een getunde VW kever koopt als er Porsche op staat .

 

 

Dat ze het bijna weggeven , maakt mij helemaal niet gerust , MS is geen liefdadigheids organisatie , waar zou de adder zitten ?

Verkoop van prive gegevens ? Apps waar later dik voor betaald moet worden om ze werkend te houden en bij uw documenten te kunnen ?

Chantage : Uw pc is geblokkeerd , we hebben een niet legale office suite gevonden op uw pc , om vervolging te voorkomen graag het volgende bedrag over maken

op onze rekening , u hebt ons toch toestemming gegeven uw pc te monitoren ?

 

Succes met W8 , niet te veel willen , oogkleppen op en gaan ! ( zou ik ook moeten doen , leeft wat rustiger misschien ).

 

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar WindowsXP (met of zonder touch) en in mindere mate Windows 7 de vierkante wielen zijn telt dit niet voor Windows 8. Dit zijn ronde wielen voor bovenstaande laptop. XP en 7 zijn echt niet geschikt voor Touch. Het werkt wel maar werkt zeker niet comfortabel juist door dat startmenu waar alles veel te dicht op elkaar staat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Touch werkt niet op een groot scherm , je moet veel te grote afstanden afleggen . Met een muis ga je met een mininale

beweging precies van de ene kant naar de andere kant . Vingers zijn niet precies genoeg , stylus werkt beter , maar nog beweeg je je

uit de naad .

Goed voor telefoon en iets groter , voor de rest onbruikbaar .

Al ooit een cad tekenaar met touch zien werken ?

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Touch werkt niet op een groot scherm , je moet veel te grote afstanden afleggen . Met een muis ga je met een mininale

beweging precies van de ene kant naar de andere kant . Vingers zijn niet precies genoeg , stylus werkt beter , maar nog beweeg je je

uit de naad .

Goed voor telefoon en iets groter , voor de rest onbruikbaar .

Al ooit een cad tekenaar met touch zien werken ?

 

Ad

 

Muis beter afstellen. Ik heb hier een 40" Sony Brava als monitor aangesloten, werkt prima.

 

En de CAD tekenaar zal gewoon naar desktop opstarten en dan dubbelklikken op welk CAD programma hij dan ook gebruikt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest verkeerd Sjattuh, hij zegt.

 

Met een muis ga je met een mininale beweging precies van de ene kant naar de andere kant .

 

Zijn muis staat goed, het is de touch die niet optimaal werkt, maar dat zeg ik ook al sinds het begin leuk voor een telefoon of tablet maar niet voor een groot scherm. En in plaats van desktop iedere keer opstarten in W8 dus gewoon W7 gebruiken ben je gelijk van dat tegel gezeik af.

 

Ik ziet geen enkel bedrijf of zeer weinig gebruik maken van W8, dit zal hoe dan ook W7 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed besturings systeem is volgens mij een systeem wat bestaat uit een basis systeem voor het aansturen van de hardware .

Waarbij alle bestaande hardware drivers voor alle systemen van een bedrijfs onafhankelijke plaats gedownload kunnen worden als te installeren pakketjes .

Daarbij toe te voegen optie paketten bijv.: Internet pakket , tekenaars pakket , game pakket , ontwikkelaars pakket ,

multimediapakket enz .

Dan houdt je een snelle computer zonder overbodige rommel , en aantrekkelijk voor bedrijven , een receptioniste hoeft geen spelletjes

te kunnen spelen of filmpjes te kijken , dat hoeft er dus ook niet in te zitten !

Alle verborgen officiele spyware moet zichtbaar zijn . Alle controle software zichtbaar en begrijpelijk.

Alle sofware op een plek /map dus geen stukjes in program files , stukjes in gebruikers/users , stukjes in het system32

Zodat metteen te zien is wat er bij gekomen is .

Dus geen alles in een pakket waarbij 75 % overbodig is en niet verwijderd kan worden .

Dan wordt het interessant voor bedrijven over te stappen , iets echt nieuws .

Voor reizigers die alleen van naar punt a naar punt b willen rijden in een auto is het echt niet van belang of dat in

een Vw golf van 2005 of van 2010 gebeurd , als comfort en snelheid niet beter zijn .

Bedrijven kopen echt geen andere software als de oude net zo goed of zelfs beter werkt , tenzij ze echt moeten .

En gedwongen iets moeten , werkt weerstand op , volgens mij niet goed voor grote verkopen .

 

Volgens mij geldt dit alles niet voor APPLE gebruikers die denken zelf niet en volgen klakkeloos goeroe APPLE .

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar ?!?

Was ik daar maar in dienst .

 

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest verkeerd Sjattuh, hij zegt.

 

 

 

Zijn muis staat goed, het is de touch die niet optimaal werkt, maar dat zeg ik ook al sinds het begin leuk voor een telefoon of tablet maar niet voor een groot scherm. En in plaats van desktop iedere keer opstarten in W8 dus gewoon W7 gebruiken ben je gelijk van dat tegel gezeik af.

 

Ik ziet geen enkel bedrijf of zeer weinig gebruik maken van W8, dit zal hoe dan ook W7 zijn.

 

Ik weet precies wat jij over 2 jaar zegt. Windows Utopia (9) is zo een rotzooi! Je kan beter bij W8 blijven!

 

Muis misschien wat minder gevoelig afstellen? Ik lees erg veel, dagelijks, dus nee ik had hem niet verkeerd begrepen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...