Ga naar inhoud


Windows 8, wat vinden we ervan hoe zijn de ervaringen?


pukje

Aanbevolen berichten

Ik zie W8 als eerste grote renovatie sinds windows v 1.0 (ik dacht uit 1992 voor de XP)

1.platform onafhangkelijk geschikt voor intel/arm/enz enz. dus breuk met intel

2.lijkt veel op apple en android alleen hele grote iconen

 

Ik ga bijna zeggen als de profeten van microsoft gelijk krijgen is de tijd

van de pc/laptop bijna voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb dit onderwerp gemaakt waarin je je mening mag geven over Windows 8, dus geen vragen hoe werkt dit of dat, daar is een ander onderwerp voor >>HIER<<. Als je een mening hebt probeer dan wel aan te geven waarom je iets vindt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat w8 een flop gaat worden. Niet voor de tablet maar voor de pc markt. Waarom? Het werkt in mijn opzichte niet logisch, de ui zit niet intuïtief goed in elkaar. Kijk wat er gebeurd is met ubuntu toen die een soortgelijke ui introduceerden.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vinden we ervan: Nou het draait wel lekker vlot, het werkt net zo als Windows 7... zeker als je even opzoek gaat naar een ''start'' vervanger.

mijn pc start net zo op als de W-7 pc.... dus direct naar het bureaublad toe.

Het eerste wat ik heb gedaan is, dat ik de meeste standaard app`s heb verwijdert.... die troep gebruik ik toch niet.

 

Alles met elkaar werkt het net iets vlotter als W-7.

Tot zo ver heb ik nog geen problemen gehad met drivers, alleen mijn bluetooth muis werkt niet met W-8.... maar dat zal binnenkort ook wel werken.

aangepast door winwiz
Verplaatst naar het juiste onderwerp

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Windows 8 voor op een tablet of een mobiele telefoon maar een bedrijf die veel data in moet voeren zit hier echt niet op te wachten, deze willen een functionele desktop waar een tiepmiep haar werk op kan doen. Ik zelf zal zoals velen in de toekomst wel weer overgaan op Linux aangezien dit steeds vriendelijker wordt en Windows steeds onvriendelijker. En op vieze vinger schermen zit je ook niet te wachten bah, ik kan er al niet tegen als ik een stofje op mijn scherm ziet laat staan een vingerafdruk :)

 

Nogmaals Windows 8 leuk voor de mobiele wereld maar daar houd het dan ook mee op. Dikke fail dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Windows 8 voor op een tablet of een mobiele telefoon maar een bedrijf die veel data in moet voeren zit hier echt niet op te wachten, deze willen een functionele desktop waar een tiepmiep haar werk op kan doen. Ik zelf zal zoals velen in de toekomst wel weer overgaan op Linux aangezien dit steeds vriendelijker wordt en Windows steeds onvriendelijker. En op vieze vinger schermen zit je ook niet te wachten bah, ik kan er al niet tegen als ik een stofje op mijn scherm ziet laat staan een vingerafdruk :)

 

Nogmaals Windows 8 leuk voor de mobiele wereld maar daar houd het dan ook mee op. Dikke fail dus.

 

Ik heb w-8 gewoon op de laptop staan en dit is eentje die geen touch screen heeft, dus waar je het vandaan haalt dat je met je vingers w-8 moet bedienen via het scherm is mij een raadsel..??

Windows 8 werkt zo goed als het zelfde als Windows 7.(zeker met de Start toevoeging)

Dat je zegt dat het een niet vriendelijke bediening heeft voor een kantoormiep, daar kan ik me wel in vinden..... maar vlak de dames tegenwoordig ook niet meer uit... ;)

Ook heb ik Windows 8 gekocht voor mijn 7 jaar oude kantoor desktop , direct even een ssd schijf ingezet en de oude pc vliegt er weer over.... van 0 naar start klaar in 19 seconden en dat voor een pc die 7 jaar oud is.... :cool:

Het is even wennen, maar na een dagje computeren weet je niet beter..... ik vond de overstap van XP naar Windows 7 groter.

aangepast door ArsLP

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8 met de start toevoeging is inderdaag prima te gebruiken, zonder is het echter een waardeloos systeem, puur omdat het er vanuit gaat dat je een touchscreen hebt, ik heb bijvoorbeeld moeite om de instellingen te openen omdat ik die beweging nog niet volledig snap.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8 met de start toevoeging is inderdaag prima te gebruiken, zonder is het echter een waardeloos systeem, puur omdat het er vanuit gaat dat je een touchscreen hebt, ik heb bijvoorbeeld moeite om de instellingen te openen omdat ik die beweging nog niet volledig snap.

 

MVG. Gerard

 

Op het randje omdat je ook een vraag stelt ;) Maar ik heb misschien hulp voor je... kijk even in Tip en Tricks

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, even een wakeup call:

 

Windows 8: Don't buy the hype

 

Microsoft has shelled out a mind-boggling $1.8 billion to convince the public that it needs Windows 8. Why the record-breaking marketing deluge? Because a slick ad campaign is Microsoft's best shot at hiding what Windows 8 really is; a faulty product that restricts your freedom, invades your privacy, and controls your data. Here's some of the Windows 8 "features" Microsoft won't tell you about:

  • Restricts freedom: Windows 8 is proprietary software. At its core, it is designed to control you as a user. You can't modify Windows 8 or see how it is built, which means Microsoft can use its operating system to exploit users and benefit special interests.
  • Invades privacy: Windows 8 includes software that inspects the contents of your hard drive, and Microsoft claims the right to do this without warning. These programs have misleading names like "Windows Genuine Advantage."
  • Exposes personal data: Windows 8 has a contacts cache that experts fear may store sensitive personal data and make users vulnerable to identity theft.

Microsoft wants to keep you locked in to Windows so that it can take your money, your personal data, and your user freedom. They don't want you to know that you have a choice of better operating systems; operating systems that respect your freedom. There are tons of free "as in freedom" software operating systems that you can download and install at no cost. And when they're improved, you can choose whether or not you want to upgrade, without a corporation breathing down your neck.

It is time to upgrade your computer, but not to Windows 8.

 

 

Ik wil geen windows, omdat ik graag vrijheid + privacy wil.

aangepast door winwiz
Link naar een webshop weggehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb W8 nu goed en vlot draaien. Waar ik eerst nog problemen had met de apps draait het nu toch goed. Start toevoeging gedaan en nu ga ik niet meer terug. Ik denk dat het meer om persoonlijke smaken gaat wat een ieder er van vind. Alleen zeg ik wel dat je het eerst eens moet proberen ipv. mening geven op iets wat je nog niet geprobeerd hebt. Desnoods installeer je VMWare en installeert het daar in. Dit heb ik met de probeer versies gedaan om te kijken wat ik er van zou vinden. Dit vind ik het zelfde als men zegt dat men iets niet lust terwijl men het nog niet eens geprobeerd heeft. Dit is mijn mening. Ik ben wel positief gestemd over W8. Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de prijs van Windows 8 pro denk ik dat het succes geforceerd gaat worden door dit besturingssysteem gewoon goedkoop (tov. vorige versies) op de markt te zetten.

Persoonlijk verwacht ik dat het net zoiets wordt als Vista, veel blijven gewoon de oudere versie gebruiken omdat ze het nut van de nieuwe versie niet in zien en alleen op nieuwe PC's staat windows 8 omdat men er die nu eenmaal "gratis" bij krijgt.

De gebruikers van een oudere versie koopt pas een nieuwe zodra de opvolger van windows 8 op de markt komt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik vind het minder Paint chop Photo Pro 13 werkt niet, werkte wel onder Windows 7

Google Grome geeft iedere keer aan verkeerd afgesloten, moet hersteld worden.

Wabcam software niet te installeren met de originele drivers van Windows 7. nieuwe is er niet.

 

Ik vind het erg tegenvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het minder Paint chop Photo Pro 13 werkt niet, werkte wel onder Windows 7

Google Grome geeft iedere keer aan verkeerd afgesloten, moet hersteld worden.

Wabcam software niet te installeren met de originele drivers van Windows 7. nieuwe is er niet.

 

Ik vind het erg tegenvallen.

 

Wat denk je, ligt dat aan Windows 8 of aan de makers van deze software.......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Volgens Microsoft die zaterdag aanwezig was bij een zaak in Nijmegen, moet alles zonder problemen werken wat ook onder Windows 7 draait.

Dus zou ik zeggen het ligt aan Microsoft.

 

Maar zeg ik er bij, dat ik het verder niet kan beoordelen, ga er vanuit, wat Microsoft zegt dat het klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je, ligt dat aan Windows 8 of aan de makers van deze software.......

 

Echt een windows fan opmerking ,

 

Ik vraag mij af W8 is multi platform systeem en de windows software

in voor intel processor geschreven.

 

Werkt W8 met een 80(xx) emulator als W8 op een ander platform

draaid ?

 

Om ontopic te blijven als inderdaad W8 met een 80xx schil werkt (zoals android met java schil)

zijn mijn bevindingen goed

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...