Ga naar inhoud


Windows 8, wat vinden we ervan hoe zijn de ervaringen?


pukje

Aanbevolen berichten

bedoel je de F8 functie?

even gogelen met als zoekterm: windows 8 veilige modus boot menu maken

 

Ze bedoelen de "secure boot" dat is wat anders dan veilige mode, maar evenzo een goeie tip van je. Maar dit is een topic over de ervaringen en niet om specifieke vragen te stellen, dan gaarne een nieuw topic aanmaken of in het inhoudelijke vragen topic

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na een paar dagen wennen is er best wel mee te werken, je moet alleen even de meeste apps uitschakelen en daar de normale programma's weer voor instellen (windows media player, windows photo viewer, adobe reader etc.)

ook bij nieuwere laptops is het handig als je de laatste synaptic drivers installeert, daardoor heb ik nu weer multitouch en dat werkt veel beter.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het eerst op mijn laptop gezet (windows 8 pro) en die gelijk van 32 naar 64 bit gezet, schone installatie, dit werkt prima en lekker snel (oude laptop, asus z92km).

 

Ook op HP-computer gezet, met media center, en die werkt ook prima, nu nog 2 (nieuwe) computers bijwerken, upgrade, en ik denk dat het daarmee ook wel goed zal gaan al merk ik wel dat er enkele drivers zijn welke nu door microsoft ingevuld zijn en waar ik duidelijk de hardware "eigen" drivers voor wil hebben.

 

Microsoft is vaak te snel dat er de beste drivers al geinstalleerd zijn (met microsoft drivers) terwijl hardware "eigen" drivers sneller werken.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets in mij zegt dat w8 lang niet af is. Bijvoorbeeld die IE. Flash kan alleen in de desktopmodus, favorieten is de startversie is niet mee te werken. Veder wordt ik helemaal gek van het heen en weer flipperen tussen start en bureaublad. Zeker als je met meerdere programma's tegelijk werkt. Ook vervelend dat als je een programma opent vanaf start, je eerst het bureaublad te zien krijgt en dan het programma pas opstart. Als je het programma dan weer sluit blijf je achter in het bureaublad, terwijl je toch echt op start begonnen bent. Dit geeft me toch echt het gevoel dat w8 veel te snel in elkaar geknutseld is.

 

MAAR!!!! Ik denk toch zeker dat windows het helemaal gaat maken en zowel android als IOS over 2 a 3 jaar met kop en schouders voorbij is. Want....

 

Wat android populair maakt zijn de interactieve widgets. Alleen moet alles handmatig ingesteld worden. Ook de meest basale instellingen zijn via de instellingen zeer moeilijk te vinden. Zeker voor de iets minder ingewijde gebruikers maakt dit android tot een draak van een besturingssysteem.

 

Het pluspunt van apple is dan weer het uitermate gebruiksvriendelijke en gelikte werking van eigenlijk alles. Maar hier is dan weer niet met widgets op het bureaublad te werken.

 

Zie hier windows 8. Het beste van 2 werelden dus. Ik zie het als de missing link tussen het veel te uitgebreide android en te veel voorgedicteerde IOS. Zeker als je straks exact dezelfde ervaring op je laptop als op je tablet hebt maakt dit ze een geduchte concurrent.

 

En het gezeur over de startknop snap ik ook niet helemaal. Met je rechtermuisknop op start en dan alle apps kiezen. Hier heb je een heel scherm met alles wat vroeger onder je startknop stond. Nu is het veel overzichtelijken. Bovendien kun je in start gewoon beginnen te typen en de app of het programma wordt al voor je gevonden. Kan het makkelijker?

 

Om af te sluiten ga met je naar de rechterbovenhoek, dan komt die zijbalk. Hierin kies je instellingen en voila, hier is je aan-uitknop... Ook al die opmerkingen over een afsluittegel kan ik dus niet echt plaatsen.

 

Kortom, het inderdaad wennen, maar als je de handigheden eenmaal weet te vinden is er prima mee te werken. Ook dat wisselen tussen start en bureaublad zal steeds minder gaan worden als alle software gemaakt gaat worden om vanaf start te kunnen werken

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Beheerder

Dit weekend Windows 8 maar eens geprobeerd. Wat een ramp zeg. Op een normale PC is dit absoluut niet bruikbaar. Ik kan me zo voorstellen dat dit leuk is voor op een tablet, of tablet-achtige laptop (touchscreen) maar op een normale PC heb je niets aan die ongein en wordt het alleen maar lastiger werken in plaats van gemakkelijker.

 

- Zo is het gebruik van normale software via die 'gesimuleerde' Windows 7 desktop omgeving helemaal niet praktisch zonder o.a. de startknop.

- Wat moet ik met dat Windows 8 desktop? Dat kan in principe ook allemaal met 3rd party software als ik dat al zou willen.

- Leuk die tegels, maar wat moet je er mee zonder touchscreen?

 

Ik vind het een vreselijke mislukking. Wat zijn jullie ervaringen?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het maar net. Op de meeste vragen staan antwoorden elders in deze thread of hier

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moest ik ook nog ervaringen willen lezen, dan schreef ik niet hoe waardeloos ik dat gedrocht wel niet vind

ik ben het echter helemaal eens met je michel

 

het is de meest commercieel gebaseerde windows OS van allen tot nu toe

eerst was alles dicht op WAN

nu is alles open op WAN behalve in je eigen heim LAN/WLAN

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als leek- computergebruiker heb een nieuwe laptop gekocht met windows 8 en een boekje met uitleg in het Nederlands.

Ik heb 1 dag gevloekt dat er er geen startmenu op zat maar daarna na even wennen snap ik niet meer wat ik nou heb zitten mopperen.

Ik werk er nu net zo handig mee als XP.

Je hebt helemaal geen touchscreen nodig een muis werkt net zo handig.

Maar ja, smaken verschillen.

Ja je moet er even voor gaan zitten en daar heeft blijkbaar niet iedereen het geduld voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet Michel gelijk geven

heb windows 8 een paar dagen geprobeerd op een normale laptop en desktop pc en daar is niet mee te werken

het lijkt wel een flipperkast met metro voordurend heen en weer naar de desktop en terug naar metro

pas met de toevoeging van clasic shell werkt het weer enigzins normaal

op de tablet hier werkt het wel goed maar daar is het volgens mij ook voor ontwikkeld

er zitten ook wel goede dingen in hoor en hij start inderdaad sneller op ziet er gelikt uit

alleen voor bestaande laptops en desktop pc blijfd het een onding windows 8

dus weer terug naar het vertrouwde windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Vista machine voordelig voorzien van Windows 8. Na het veel sneller opstarten ga ik direct - via de Win8 tegel - naar het Win 8 Bureaublad dat ik net zo heb ingericht als mijn Vista bureaublad.

 

Jammer dat de Startknop ontbreekt, dat wel.

 

Maar de performance verbetering middels de goedkoopste software upgrade ooit maakt het een interessante optie.

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis de startknop totaal niet. Sterker nog je hebt nu een heel uitgebreide versie die je helemaal naar je hand kan zetten. Trouwens het heel allang geen Metro meer hoor ;)

 

Maar het is begrijpelijk dat je er flink aan moet wennen. Er zijn mensen die nog steeds niet aan de Euro gewend zijn en nog alles steevast omrekenen.

 

Ikzelf gebruik van alles door elkaar: WinXp, Win7, Win8, MacOs, Ubuntu (de laatste 3 hebben (bijna) geen startmenu) maar ook Android ,iOs en WM7.5. Misschien heeft dat alles geholpen om Windows 8 best wel te gaan waarderen en het startmenu totaal niet mis.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een weekje testen op mijn splinternieuwe laptop moet ik eerlijk toegeven , dit is veel sneller werken , schuiven door de bladeren , vergroten en verkleinen is nu kinderspel , en de apps zijn mooi meegenomen , wel had ik een klein probleem met de netwerkinstellingen maar dat is ondertussen ook opgelost dank zij de ingebouwde "helpdesk"

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben tevreden met XP in 98 look .

Helaas is de hardware ondersteuning hiervan niet optimaal , dus dan ga ik af en toe naar W7

in zoveel mogelijk de look die ik wil , classic dus .

Zou eigenlijk wel linux willen maar dat is niet gebruik vriendelijk .

Aangezien ik niets lees over nuttige nieuwe opties : drivers zelf makkelijk te vinden en te installeren (via windows update werkt 9 van de 10 keer niet)

een systeem schijf die niet vol loopt met allerlei rommel die niet of heel moeilijk te verwijderen is , overbodige processen die makkelijk te verwijderen of

uit te zetten zijn .

Maar wel lees over nog meer grafische onzin , ik alleen mag doen wat MS wil , onder censuur moet werken .

Zou ik niet weten waarom ik naar W8 zou gaan , alleen maar meer van wat ik niet wil .

 

Het is te hopen voor MS dat er niet zo iets komt , als Android voor de gsm markt gedaan heeft : makkelijk toegankelijk , contacten en berichten

zonder veel gedoe naar andere toestellen overzetten e.d.

 

Apple vind ik ook niets , alle keren die ik er mee geprobeerd heb te werken ben ik gillend weggelopen .

 

Heb net een nieuwe laptop gekocht met w7 , ik zou er nu alleen maar een kopen die ook werkt zonder W8.

 

WAAROM ZOU IK IN GODSNAAM W8 WILLEN ???

 

Alleen omdat het , nieuw , nieuw is ?

Of dat ik het met veel moeite wel aan kan passen tot het min of meer bruikbaar is ?

 

Ben geen lid van de Apple sekte !

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...