Ga naar inhoud


Windows 8, wat vinden we ervan hoe zijn de ervaringen?


pukje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Volgens Microsoft moet alles zonder problemen werken wat ook onder Windows 7 draait.

 

Volgens mij klopt er iets niet aan deze stelling, maar wat? :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Echt een windows fan opmerking ,

 

Ik vraag mij af W8 is multi platform systeem en de windows software

in voor intel processor geschreven.

 

Werkt W8 met een 80(xx) emulator als W8 op een ander platform

draaid ?

 

Om ontopic te blijven als inderdaad W8 met een 80xx schil werkt (zoals android met java schil)

zijn mijn bevindingen goed

 

Wat een ongelooflijke onzin.

 

A. Ik ben geen Windows Fan maar het is toevallig mijn werk om anderen erin te ondersteunen op elk gebied. Mede omdat het gebruik van andere OS'en nu eenmaal verwaarloosbaar is in verhouding.

B. Is de OS maker verantwoordelijk voor drivers van 3e partijen? Moet je eens tegen Apple vertellen of Linus(x). Zeker bij de laatste mogen de gebruikers het zelf uitzoeken. De community doet erg goed werk daarin maar ze zijn toch grotendeels afhankelijk van de hardware makers om het goed te laten werken

C. In een ander topic heb ik Henry al laten weten dat er voor zijn webcam een andere versie van de software is (2.51). Hij probeerde nu 2.0 te installeren en die is een beetje oud.

 

In de praktijk heb ik gemerkt dat Windows 8 nog meer hardware standaard ondersteunt dan Windows 7. Overigens werkt Chrome bij mij volstrekt zonder problemen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komende week ga ik ook W8 aan de tand voelen (in werktijd :angry: )

 

Voor onze realtime programma's waren alleen w2k en w7 bruikbaar.

onze linux versies zijn gewoon probleemloos maar de klanten.

 

Ik houd nu even mijn mond over een paar dagen komen mijn bevindingen over

w8 op intel en arm

Link naar reactie
Delen op andere sites

. . . . windows software in(zal wel is zijn) voor intel processor geschreven. . . . .

 

Zeg jij nu dat ik, "als AMD fan", geen W8 kan draaien??? :crazy:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg jij nu dat ik, "als AMD fan", geen W8 kan draaien??? :crazy:

 

Tuurlijk wel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn laptop definitief geüpgraded naar Windows 8 pro. Er stond Windows 7 ultimate op geïnstalleerd (64 bits). Ik heb het speciaal zo gedaan zoals de gemiddelde gebruiker het zou kunnen gaan doen; als upgrade, normaal gesproken doe ik een "clean install" maar ik wilde weten waar je tegenaan zou kunnen lopen.

Even wat bijzonderheden over de laptop:

Het is een wat snellere laptop dan mensen gemiddeld hebben. i7 Sandy Bridge, 16 GB geheugen, 128 GB SSD + 750 GB Harddisk, FullHD scherm + Nvidia videokaart erin.

Ik heb het upgrade pad gevolgd via Microsoft. Dit kost nu €30 als je download. Betalen kan met Credit Card of via Paypal. Je krijgt eerst een Upgrade assistent die je laptop onderzoekt of er problemen zullen zijn met de upgrade. De uitslag hiervan was dat ik die niet kon verwachten dus ben door de volgende stappen gegaan tot en met de uiteindelijke koop. Via e-mail wordt een en ander bevestigd en in het mailtje staat ook de productkey. Die heb je nu niet nodig maar bewaar hem wel goed voor een eventuele latere (her)installatie.

Het downloaden was snel gedaan, hierna kreeg je de keuze om de installatie te starten. Je kon kiezen om alle oude instellingen en programma's te bewaren: ik heb daarvoor gekozen, juist om te simuleren wat de meesten zullen doen.

 

De upgrade zelf duurde ongeveer 25 minuten. Ik heb niet zo op de tijd gelet dus het kan iets korter of iets langer geweest zijn. De laptop moest hierbij zo'n 3 keer herstarten. En na afloop? Eigenlijk niets bijzonders. Alles werkte zoals gehoopt (verwacht) Ik was vooral benieuwd naar eventuele driver problemen. Je kent het wel geluid werkt niet meer of geen netwerk.... Nou eigenlijk niets van dat al. De Windows 7 drivers deden nog gewoon hun werk, zelfs de speciale knoppen voor geluid en aansturing van Wifi/Bluetooth werkten zoals bedoeld. Kortom 100% geslaagd. Ik heb later nog wel nieuwe touchpad drivers geïnstalleerd (zie daarover de tips en tricks voor Windows 8) waardoor je hierop beter van Windows 8 functionaliteit gebruik kan maken.

 

Eigenlijk was best wel grappig vandaag dat er collega's waren die de bekende bezwaren opperden, geen startmenu enz.. Die liet ik ook even spelen ermee met wat uitleg en de meesten hadden toch zoiets van hmmmm misschien ook maar eens doen.

 

Voor degenen die het niet weten: Ik werk zelf in de ICT en heb dit mede gedaan om te onderzoeken waar je tegenaan kunt lopen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat W8 een historische vergissing is van Microsoft. Voor PC's heeft het geen enkele toegevoegde waarde, integendeel. Zelfs normale POP3 E-mail wordt niet ondersteund. Voor touchscreen apparaten is W8 te laat. Daar liggen Apple en Samsung (Android) al te ver voor.

 

Just my two cents :-)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegeven dat Windows 8 leuk is voor mobiele telefoons en tablets is moeilijk schijnbaar, voor desktops laptops en netbooks wordt het toch een dikke faal.

 

Er zitten hier een paar op het forum die toen ook zo positief waren over het falende Vista, deze zelfde groep is nu ook weer zo positief over Windhoos 8, tja laat ze maar in hun waarde het gros bepaald uiteindelijk en de cijfers nu zien er al niet al te goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat W8 een historische vergissing is van Microsoft. Voor PC's heeft het geen enkele toegevoegde waarde, integendeel. Zelfs normale POP3 E-mail wordt niet ondersteund. Voor touchscreen apparaten is W8 te laat. Daar liggen Apple en Samsung (Android) al te ver voor.

 

Just my two cents :-)

Met Windows 8 op je tablet heb je precies de zelfde omgeving als op een PC, lijkt me dat dit bij Apple toch iets anders is.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat W8 een historische vergissing is van Microsoft. Voor PC's heeft het geen enkele toegevoegde waarde, integendeel. Zelfs normale POP3 E-mail wordt niet ondersteund. Voor touchscreen apparaten is W8 te laat. Daar liggen Apple en Samsung (Android) al te ver voor.

 

Just my two cents :-)

 

Natuurlijk ondersteunt Windows 8 pop3 echter alleen de standaard mail app niet. Er zijn genoeg (ook gratis) alternatieven zoals Thunderbird, Windows Live Mail, Outlook enz.. Hiermee kun je gewoon een pop3 account instellen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@winwiz. OK, inderdaad heb ik Thunderbird aan de gang gekregen. Nu moet ik nog zien hoe ik mijn bestaande E-mails over krijg vanuit Live Mail. Dat gaat wss ook wel lukken, maar het zou allemaal zoveel eenvoudiger zijn als W8 gewoon Live Mail als een App beschikbaar stelde. Ik kan me niet voorstellen dat de modale lap- of desktop bezitter daar al die moeite voor over heeft. Temeer aangezien ik nog weinig toegevoegde waarde zie...

 

@Penthe. Ik wil graag toegeven dat W8 voor tablets en telefoons mss best leuk is :-) Maar dat is m.i. dan ook alles :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Je krijgt eerst een Upgrade assistent die je laptop onderzoekt of er problemen zullen zijn met de upgrade. De uitslag hiervan was dat ik die niet kon verwachten ...

 

Ik kreeg op dat moment een melding dat een "veilig opstarten" niet meer mogelijk zou zijn , moet ik me dan zorgen maken of is dat eigen aan W8 ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg op dat moment een melding dat een "veilig opstarten" niet meer mogelijk zou zijn , moet ik me dan zorgen maken of is dat eigen aan W8 ?

 

Nee dit is geen probleem. Ik denk dat 99% van de mensen deze melding krijgen. Het moederbord en Bios (eigenlijk geen bios meer maar UEFI) moeten dit volledig ondersteunen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...