Ga naar inhoud


Windows 8, wat vinden we ervan hoe zijn de ervaringen?


pukje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoera! Ik heb mijn gadgets terug. Google: 8gadgetpack

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wat grappig, al die discussies.

Ik bouw (softwarematig) en ondersteun al meer dan 13 jaar Windows systemen in een groot bedrijf.

 

Ik ken ook "het slag" gebruikers dan maar niet wil leren om om te gaan met nieuwe mogelijkheden van een Windows Interface.

Het slag, "Maar ik zet altijd eerst alles op classic, anders kan ik er niet mee werken".

Zo zonde is dat. 

Daarom hebben we tijdens de migratie naar Windows 7 de mogelijkheid gegeven voor elke gebruiker (meer dan 3000) om een presentatie bij te wonen over de mogelijkheden van Windows 7. En deze presentaties zijn zeer goed ontvangen. Kreten als "Dat wist ik niet" en "Sjemig dat is handig!, dat gaat me veel tijd opleveren" waren vaak te horen.

Maar er blijft een kleine groep mensen die zo veel negatieve energie verspillen in het afzeiken van vooruitgang, hier stop ik geen tijd meer in. 

 

Dus mijn punt is, leer werken met de nieuwe interface van Windows 8. Leer de truckjes en de keybord shortcuts. Geef het een kans.

 

Ik ben tevreden over Windows 8. Mee gewerkt op een pure tablet (HP ElitePad 900), op laptop en desktop.

Voor grote bedrijven zal de meerwaarde  voor grote groepen gebruikers zeker beperkt blijven.

En nee, in mijn ogen is Windows 8 ook nog niet klaar. Dat kan ook niet. Microsoft begint net. Ze hebben een grote achterstand in te halen.

En ik denk, mede door de sublieme uitwisselbaarheid, dat het ze gaat lukken.

Misschien niet met 8, wel met 9 of 10.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

in het afzeiken van vooruitgang

 

Ho ho. Ik bouw al 25 jaar software. Ik heb wel veel verandering gezien maar da's nog geen vooruitgang!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook zeker niet persoonlijk bedoeld hoor.

En zeker niet alle vernieuwing is vooruitgang, ben ik ook met je eens.

In vind Windows 8 overigens wel vooruitgang, maar het is nog niet klaar.

In ons bedrijf zijn de programmeurs een heel ander slag mensen dan de beheerders, we hebben 240 man ICT personeel en je pikt de programmeurs er exact uit ;-) (hier bedoel ik verder niets mee, alleen dat beheerders in ons bedrijf een heel ander "slag" is).

 

Maar als programmeur denk ik wel dat je .NET Framework wel kan waarderen.

En dat is toch zeker vooruitgang? Of niet?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds twee maanden ook windows 8 (wel met geintergreerde startknop)en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

Ik ben natuurlijk maar gewoon een hobby gebruiker,maar tot nu toe werkt het geweldig.

Ok er zitten een paar puntjes van verbetering in ,maar voor mij is het prima.

 

Gebruik hem voor oa telefoon/tablet flashen sateliet flashen beetje surfen,spelletjes FB skype en noem maar op..

 

gr stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SubSense

 

Ik was en ben nog steeds een grote fan van Delphi. Bij de eerste versie van. NET ben ik afgehaakt. MS maakt het veel te ingewikkeld waardoor je meer tijd kwijt bent met het toepassen van de taal dan met het oplossen van het probleem.

 

Ben inmiddels business analist en programmeren is een beetje een hobby.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist, er wordt toch ook gevraagd wat vinden we ervan,

nou dan geven we een opinie

en afhankelijk van de gegeven argumenten in de berichten hebben we daar weer een mening over.

niemand wordt gevraagd of verplicht om niet te antwoorden

 

vraag wat vinden de windows 8 gebruikers ervan en alle anderen moeten hun kop houden, is impliciet niet bedoeld.

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen mag zijn mening geven of het nu positief of negatief is. Maar als iemand op diverse reacties ook weer reageert dat het helemaal niets is gaat dat meer richting stemmingmakerij.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist, er wordt toch ook gevraagd wat vinden we ervan,

nou dan geven we een opinie

en afhankelijk van de gegeven argumenten in de berichten hebben we daar weer een mening over.

niemand wordt gevraagd of verplicht om niet te antwoorden

 

vraag wat vinden de windows 8 gebruikers ervan en alle anderen moeten hun kop houden, is impliciet niet bedoeld.

 

Uhm... dus m.a.w. iedereen mag er iets over zeggen, ook iedereen die niet weet wat het is?

Ook mensen zonder enige vorm van ervaring mogen hun ervaringen delen?

 

Vanzelfsprekend is het WEL de bedoeling dat mensen die er niets van weten ook hun mening niet geven. Wat heeft dat voor een zin?

 

Het enige wat irritant is, zoals WinWiz aangeeft, wanneer mensen op elke reactie een tegenreactie moeten geven dat het niets is.

Ik heb mijn mening, met argumenten, en als iemand een andere mening heeft, met argumenten, dan hoor ik die juist graag.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh neen sjattuh, zo stelde ik het niet

en mijn reactie was op eerder gegeven commentaar van subsense

 

(wordt echter absoluut niet duidelijk op wie men reageert of gereageerd heeft als je iets te lang getypt hebt, danwel men gebruikt citaat of naam, bij deze na #80 op subsense #78)

 

 

nu moet ik mij hier dus schuldig voelen aan een open discussie wegens stemming makerij? omdat winwiz dat zo achter mijn reactie zo schrijft?

je hebt ze niet helemaal gelezen of begrepen

 

Wat grappig, al die discussies.

Ik bouw (softwarematig) en ondersteun al meer dan 13 jaar Windows systemen in een groot bedrijf.

 

Ik ken ook "het slag" gebruikers dan maar niet wil leren om om te gaan met nieuwe mogelijkheden van een Windows Interface.

Het slag, "Maar ik zet altijd eerst alles op classic, anders kan ik er niet mee werken".

Zo zonde is dat. 

Daarom hebben we tijdens de migratie naar Windows 7 de mogelijkheid gegeven voor elke gebruiker (meer dan 3000) om een presentatie bij te wonen over de mogelijkheden van Windows 7. En deze presentaties zijn zeer goed ontvangen. Kreten als "Dat wist ik niet" en "Sjemig dat is handig!, dat gaat me veel tijd opleveren" waren vaak te horen.

Maar er blijft een kleine groep mensen die zo veel negatieve energie verspillen in het afzeiken van vooruitgang, hier stop ik geen tijd meer in. 

 

Dus mijn punt is, leer werken met de nieuwe interface van Windows 8. Leer de truckjes en de keybord shortcuts. Geef het een kans.

 

Ik ben tevreden over Windows 8. Mee gewerkt op een pure tablet (HP ElitePad 900), op laptop en desktop.

Voor grote bedrijven zal de meerwaarde  voor grote groepen gebruikers zeker beperkt blijven.

En nee, in mijn ogen is Windows 8 ook nog niet klaar. Dat kan ook niet. Microsoft begint net. Ze hebben een grote achterstand in te halen.

En ik denk, mede door de sublieme uitwisselbaarheid, dat het ze gaat lukken.

Misschien niet met 8, wel met 9 of 10.

- Wat grappig, al die discussies.

- Maar er blijft een kleine groep mensen die zo veel negatieve energie verspillen in het afzeiken van vooruitgang, hier stop ik geen tijd meer in.

 

grappig > betekend de rest van jullie weet er geen hol van en moet z'n kop houden

negatieve energie verspillen etc. > dus ik lezer had ook mijn mond kunnen houden en er helemaal niets over kunnen schrijven OF HAD JIJ subsense DAT KUNNEN DOEN?

 

wie is hier nu degene die anderen monddood maakt?

 HUH

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef alleen maar aan wat ik in een groot bedrijf tegenkom, wat mijn ervaringen zijn in dit bedrijf.

En met grappig bedoel ik dat we dergelijke discussies ook vaak voeren met collega's niets meer en niets minder.

En met die negatieve energie bedoel ik dat er een kleine groep mensen zijn in dit bedrijf die inderdaad negatief blijven doen. Zonder dat de moeite genomen wordt om ook naar andere (mooie) kanten te kijken. Als positief ingesteld persoon heb ik hier wat moeite mee.

Het is niet mijn bedoeling om iemand mond-dood te maken ofzo.

 

Laten we weer on-topic gaan.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh neen sjattuh, zo stelde ik het niet

en mijn reactie was op eerder gegeven commentaar van subsense

 

 

nu moet ik mij hier dus schuldig voelen aan een open discussie wegens stemming makerij? omdat winwiz dat zo achter mijn reactie zo schrijft?

je hebt ze niet helemaal gelezen of begrepen

 

Sorry Tonski. Dan heb ik je reactie inderdaad verkeerd begrepen.

 

En ik denk dat Winwiz dat niet bedoelde, als in dat jij je schuldig maakt aan stemming makerij.

 

Het probleem op dit forum is dat er mensen posten die totaal anti MS zijn die in elke draad bij elke opmerking constant hetzelfde posten.

 

Die vorm van stemming makerij wordt, iig voor mij, erg vervelend. Buiten dat ik niet snap wat men er mee probeert te bereiken.

 

Discussie is prima en zonder verschil van mening is er geen discussie, maar de helft van de tijd is het niet meer dan 'ik vind het troep'... en dat is zo nutteloos.

 

Ik vind w8 erg goed omdat het bepaalde features heeft (zoals de kalender combi met mijn phone of het gemak van het uitvergrootte start menu) die het voor mij makkelijker en efficienter maken om mee te werken.

 

Maar goed... zo discusseren, merk ik na 33 jaartjes, blijkt veelal een utopia. Zeker onder de deken van de annonimiteit die het www geeft.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch. Het was absoluut niet tegen jou bedoeld maar precies zoals Sjattuh aangeeft tegen lieden die super anti MS zijn en continu blijven roepen dat het niets is. Dat mag iemand best vinden en neerzetten maar na een x aantal herhalingen kap ik dat toch echt af..

 

Vanaf nu maar weer ontopic met wat de gebruikers ervaringen zijn met Windows 8. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...