Ga naar inhoud


1e gebruiks ervaringen xtrend 9500 door leek


jansen69

Aanbevolen berichten

Gisteren besteld, vandaag binnen: XTREND 9500.

 

waarom deze:

 

wilde nieuwe hd ontvanger die ik op het netwerk kan aansluiten, die meerdere programma's tegelijk kan opnemen (wens van moeders de vrouw), moest android appje voor beschikbaar zijn, moest sat twintuner inzitten.

 

dan kom je al snel op linux based tuner uit. en xtrend kwam goed uit de test en is betaalbaar.

 

Afijn, doos open gemaakt en oude topfield 5000PVR naar slaapkamer verhuisd.

 

Alles aangesloten en opgestart (al PLi op laten zetten door leverancier)--> effe wachten tot hij opgestart is en meteen beeld.

 

gebruiksaanwijzing volgens goed nederlands gebruik meteen in de hoek gegooid en maar eens op wat knoppen gedrukt. Ik moet eerlijk zeggen als (linux) leek kwam ik er wel redelijk uit, kunt meteen zien wat voor applicatie mogelijkheden er zijn en deze downloaden. tevens zijn de andere menu instellingen ook goed te doorlopen.

 

Alleen geen sbs6 in HD ???????? (@#@%$@%#@ canaldigitaal --> blijk ik extra voor hd pakket te moeten betalen, dacht dat al bij mijn familiepakket inzat) dus uiteindelijk ook opgelost na financieële bijdrage aan onze vrienden.

 

Via het menu ook makkelijk de download voor Henksat lijst te vinden, dus dit ook gedaan. meteen even gegoogled hoe deze te bewerken en dreamboxeditor voor windows gedownload.

 

Dus moraal va dit verhaal: zelf een volledige LINUX LEEK heeft binnen een paar uur zijn xtrend lopend, zenderlijst gedownload, werkende app op de telefoon geïnstalleerd en gaat vanavond pogen de zenderlijst op zijn pc te bewerken en deze over te zetten op de ontvanger.

 

Nu alleen nog in de verschillende skins verdiepen en de opname mogelijkheden (heb een losse harddisk via USB aangesloten).

 

Zijn er dan helemaal geen minpunten ?? jawel

1. hij geeft een timeshift storing, dus deze heb ik uitgezet

2. en tot mijn grote ergernis schakeld de gele toets ook mijn dvd speler in- en uit (zit dus op dezelfde frequentie) en heb geen idee hoe ik dit ga oplossen.

 

 

Mochten er mensen geínteresseerd zijn, zal proberen binnenkort mijn verder gebruikers ervaringen te posten over het gebruik.

 

 

jj

Xtrend9500, Xtrend4000,Qnap TS-253A, en VU+duo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites


2. en tot mijn grote ergernis schakeld de gele toets ook mijn dvd speler in- en uit (zit dus op dezelfde frequentie) en heb geen idee hoe ik dit ga oplossen.

 

Misschien eens een dream ab (clone) kopen op wereldwijde veiling site voor ongeveer 8 euro heb je er een (van een 8000) en deze proberen in het menu kun je bij invoer apparaten daarvoor kiezen misschien dat dit wel werkt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke 'first impression'.

 

Wat bedoel je met de 'time shift storing'? Timesfift is voor mij wel een van de belangrijkste functies van een ontvanger/recorder, dus wellicht een argument voor mij om deze XT9500 niet te nemen?

 

Ik heb me altijd afgevraagd hoe een ontvanger met externe harddisk om gaat met timeshift. Met name harddisks die na een 'idle' periode in een slaapstand gaan en dus een korte tijd nodig hebben om wakker te worden. Verlies je dan geen beelden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de eerste keer opstarten gaf hij constant in rode balk aan dat er een storing was met timeshift, dus deze heb ik maar disabled in het hoofdmenu.

 

Gisteren nog even bezig geweest met externe schijf en ben bij de bij netwerkinstellingen terecht gekomen. Hier vindt het menu automatisch mijn wd-media player (met daaraan mijn 1 TB harde schijf). Toen bij opnemen het juiste pad ingesteld waar hij de opname's moet opslaan en voila......kan nu opnemen en ook timeshiften werkt.

 

Tot nu toe dus beetje bij beetje alles aan het instellen zonder al te veel problemen en wat puzzelen. Valt me echt mee.

 

zal nog eens kijken naar een andere afstandbediening en heb nog wat streamingsprobleempjes naar mijn telefoon. Hij wil niet alles afspelen (bijv ned 1HD wel, maar dan weer niet rtl4Hd.) en hij geeft geen geluid. Misschien andere mediaplayer op mijn telefoon zetten (sony experia S).

 

Wel bedankt voor jullie reactie's tot nu toe

Xtrend9500, Xtrend4000,Qnap TS-253A, en VU+duo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...