Ga naar inhoud


Vu ultimo probleem na VTI upgrade


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb de ultimo voorzien van versie 4.2.4 via het VTI panel. Na de up grade verschijnen alle kleuren op mijn beeldscherm maar geen tv meer en de kanalen schakelen ook niet meer. Vervolgens via USB de laatste VTI versie geflasht maar probleem blijft. Hoe krijg ik dit weer werkend ?

 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou de 4.2.4. flashen. Laatste versie is te vinden op de site "Vu+-support", bij Database.

Let op dat je de USB! versie neemt.

 

En waarom deze manier?, misschien is je geheugen te klein en met flashen, i.p.v. updaten, spaar je weer enkele MB aan ruimte in het geheugen.

Daarna, wegens het extra geheugen, kan je weer een update doen.

Dit alles als tip, voor anderen die dit lezen.

 

Maar heb jij je zenderlijst wel opgeslagen op je laptop/pc en weer teruggezet?.

Zijn je tuners goed geconfigureert?.

Maak je USB stick leeg, en formatteer hem in FAT32 en download de 4.2.4 opnieuw.

Dan weer flashen, eerst wel, de netwerkkabel en allerlei eventueel aangesloten USB-stiks of schijven

loskoppelen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je al een keer geflashed hebt en dat helpt niet kan ik alleen nog bedenken dat je fgpa update niet goed gegaan is.

 

klik hier voor de bestandjes. Beiden in /tmp zetten, en dan de fgpa plugin starten. Daar dan bladeren naar /tmp/ en de fgpa update uitvoeren en kijken of dat gaat helpen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ultimo gereset en daarna via USB geflashd en hij werkt weer. Tijdelijke kanelenlijst eringeschoten en tuners geconfigureerd en snel F1 opnemen. Tijdens opname werkt echter geen enkel ander kanaal meer en zie ik alle kleuren van regenboog voorbij komen. Terug RTL 7 geeft weer gewoon beeld. Vreemd allemaal. Ga over 2 uur verder uitzoeken.

 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zenderlijst er weer ingezet, tuner a,b en c voor 4 sat's ingesteld en ik heb cccam 2.3.0 erop gezet. Probleem tijdens opnemen blijft echter, als er 1 opname start kan ik geen enkel programma meer kijken, niet zappen. Ik ga alle instellingen nog eens na lopen maar ik heb geen idee wat hier mis gaat. Heb ik wel de juiste cccam ? ik heb 2.3.0 voor vti panel !

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

fgpa update. Let wel dat hij begint te tellen. bij 100 is hij klaar.

aangepast door Klavervier

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fgpa update, ok. Ik heb de 2 files gevonden maar de 2e file geeft alleen een regel met getallen en letters weer. Aftellen tot 100?

Ik google nog even verder maar kom hier voorlopig niet uit. Werkt dit niet auto via de ultimo ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee. zoals ik zei, die zip downloaden, uitpakken beide bestandjes in je op je vu in /tmp zetten, en dan de fgpa plugin starten. Daar dan browsen naar /tmp en de file selecteren zonder md5 extensie. Dan zal als het goed is de update van start gaan. Dat md5 bestand bevat een reeks getallen wat de md5sum is van de tspro.dat file. Voordat de fgpa update aan de slag gaat berekent deze eerst de checksum van de file opnieuw, en vergelijkt deze met de inhoud van de md5 file. Klopt dit niet, dan wordt er niet geupdate omdat er dan iets mis is met de file.

 

Zoals klavervier al zei, wacht totdat het ding op 100% staat. Daarna je box rebooten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hbbtv ziet er goed uit, of het een aanvulling is moet ik nog zien maar dat is personelijk denk ik. Ik heb wel gezien dat het vrije geheugen door alle toepassingen niet zo groot meer is. Hoe kan ik meer vrije ruimte creeren. Hoe kan ik zien welke applicatie veel geheugen gebruikt zodat ik deze indien overbodig kan verwijderen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...