Ga naar inhoud


VU Ultimo plotseling blokken in beeld


videcom

Aanbevolen berichten

heeft geen zin eenmaal is genoeg,

heb je dat controleren van de schotel uitrichting samen met het checken van de coax + f-connectoren gedaan

een manteladertje aan de koperkern en je hebt die problemen...!

 

overigens een rotte share kan dat ook veroorzaken is dat enkel op cds zenders? of ook FTA zenders (vrij ontvangbaar niet versleuteld)

 

om te zien of het WEL aan de Ultimo zou liggen moet je hem bij iemand anders opstellen dus aan andere wok.

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gelezen dat wanneer je van image switched (BlackHole -> Pli) het wellicht nogmaals benodigd is, de fpga update.

Kan nooit kwaad om hem nogmaals uit te voeren.

Anyways, OpenPli & BH 2.01 + de fpga update brachten niet de oplossing, het blijft bij de blokken op deze transponder.
(Ned3HD, RTL5HD, SBS6HD, net 5HD, veronica HD & canvas)

Een volgende stap is de Ultimo bij een ander op te stellen, uitslag hiervan volgt.

 

Wat mij vreselijk stoort is het feit dat een 'cheap ass' receivertje (zoals de Titan) geen issues heeft hiermee.

Waarom is de Ultimo uiberhaupt zo gevoelig dan?

Xpeed LX2 | Vu+ Ultimo | DM800C (+se) | SAB Titan 3606 | Triax 19,2/23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hetzelfde met een solo van een kennis. Ik heb 94% signaal op een duo lnb en ook alleen de canaal digitaal  HD zenders hebben dit probleem. Binnenkort komt hij hem bij mij thuis langs brengen om te kijken of het hier ook zo is. Alle overige HD zenders doen het perfect.

De solo draait op openPLI en ook de fpga update was geen oplossing.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hetzelfde met een solo van een kennis. Ik heb 94% signaal op een duo lnb en ook alleen de canaal digitaal  HD zenders hebben dit probleem. Binnenkort komt hij hem bij mij thuis langs brengen om te kijken of het hier ook zo is. Alle overige HD zenders doen het perfect.

De solo draait op openPLI en ook de fpga update was geen oplossing.

 

Alle HD? Of ook juist alleen deze transponder?

 

Je zou toch zeggen.. 94%, dat is een vreselijk mooie score voor een duo lnb! En dan nòg steeds de blokken¿

Xpeed LX2 | Vu+ Ultimo | DM800C (+se) | SAB Titan 3606 | Triax 19,2/23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zijn wel minder geworden, heb laatst weer lopen draaien kreeg zelfs op Film1 HD 99% signaal. Maar (al is het weinig) bleef het blokken. Hij heeft een

Monoblock Maximum AMBQ-24 Quad LNB 0,2 dB 

Op astra 19,2 heb ik nu maar 82% signaal maar daar doen alle zenders het perfect.

In de loop van volgende week gaan we hier op mijn alps lnb's testen.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt een tuner dus ook oversturen. (is van geval tot geval anders)

 

zet er anders eens een begrenzer tussen (als test had ik een coax T-stekkertje er eens tussen gezet bij een kennis)

hoppa beeld op alles.

Sorry zag je bericht pas na het bovenstaande geplaatst te hebben. Klopt het dan dat je er alleen last van hebt bij de meeste CD HD zenders?

Ga het in ieder geval ook eens proberen binnenkort

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...