Ga naar inhoud


VU Ultimo plotseling blokken in beeld


videcom

Aanbevolen berichten

Zou het kunnen dat een screendump van het beeld iets meer duidelijk maakt

ik voeg er een bij misschien zoeken we wel verkeerd.

25% van de tijd ziet het beeld er zo uit de rest van de tijd is het perfect

elke minuut is er wel een aantal seconden dat het er niet uit ziet

het lijkt mij iets met dé coderen te maken hebben maar ik kan het mis hebben

 

Nog iets zit er kwaliteisverschil in LMB's

ik heb een oude model de goedkoopste die er was

Zou dat een punt van aandacht kunnen zijn

zo ja welek adviseren jullie

 

Is afstellen met een zogenaamde satfinder beter dan met de signaalmeter van de VUUltimo

Zo ja welke satfinder adviseren jullie

post-63648-0-29274600-1353953964_thumb.png

aangepast door videcom
Link naar reactie
Delen op andere sites


En het is in de stratosfeer momenteel een janboel. Ik denk dat dit wel wat meer voorkomt momenteel. Tot dusver ik zelf nog niet.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik wél :) ...

 

Mijn 80cm polyesther schotel leverde een slecht rendement. En met het geblok ben ik genoodzaakt "iets" te vervangen. Begonnen bij de schotel, dat leverde alleen een beter signaal op.

 

Vanmiddag nog maar even een frisse LNB opgehaald. En de blokken zijn bij mij nu helemaal weg!

 

Marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik wél :) ...

 

Mijn 80cm polyesther schotel leverde een slecht rendement. En met het geblok ben ik genoodzaakt "iets" te vervangen. Begonnen bij de schotel, dat leverde alleen een beter signaal op.

 

Vanmiddag nog maar even een frisse LNB opgehaald. En de blokken zijn bij mij nu helemaal weg!

 

Marko

 

Ik hoor veel over de LNB ik denk er maar een nieuwe te proberen

iemand een idee welk merk of type ik het beste kan kiezen ?

ik heb nu een 80 cm schotel en een dual lnb van een onbekend merk.

Overigens heb ik nu net nog iets ontdekt

Mijn vaste kop staat gericht op de astra 19 en de wat verdraaide kop staat naar de astra 23

Kan dat wel kloppen :confused: :confused:

Het is namelijk zo dat het vedraaien van de kop alleen op de astara 19 kanalen te zien is

 

misschien dom van mij maar hoe weet een kop nu voor welke satteliet hij aan de slag moet

Moet ik in de ontvanger niet ergens aangeven welke kop hij moet gebruiken of is dat ding slimmer dan ik ( niet zo moeilijk ) en vindt hij dat zelf uit

 

PFF nog veel te leren kom ik nu achter :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit jouw bovenstaande melding niet opmaken of jij nu zowel Astra1 (19,2) als Astra3 (23,5) ontvangt of dat jij alleen Astra1 ontvangt.

 

Eerstens is het van belang om te weten welk merk / type Dual LNB jij gebruikt want niet elke Dual LNB is geschikt voor een 80cm schotel.

Een Dual LNB die voor een 60cm schotel is bedoeld kan op een 80cm schotel een slechte beeldweergave produceren.

 

Ja, jij moet in de schote instellingen van jouw ontvanger aangeven welke LNB, jij hebt er immers twee, de ontvanger moet kiezen om Astra1 respectievelijk Astra3 te kunnen ontvangen.

Daarvoor is in de Duo LNB een (DiSEqC) schakelaar ingebouwd die door de ontvanger wordt aangestuurd.

Als jij op jouw ontvanger een zender op Astra3, b.v. RTL4 HD of een Regionale, kiest wordt uit de zenderlijst informatie gestuurd naar de schakelaar in jouw LNB en die stuurt dan de juiste LNB aan, in dit geval die die op Astra3 is gericht.

 

Daarvoor moet jij wel de LNB juist in de houder van schotelarm hebben geplaatst en in de schotel instellingen de juiste LNB aan de juiste schakelaar hebben gekoppeld.

Standaard komt het erop neer dat de Astra1 kop van de Dup LNB in de houder van de schotelarm is geklemd en dat de schakelaar nummer 1 aan Astra1 en nummer 2 aan Astra3 is gekoppeld.

Dit kan ook andersom maar dan moet je natuurlijk zowel de LNB verplaatsen als de instellingen wijzigen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Had de laatste dagen ook vaker het probleem op de 23.5 HD zenders ,Blokken in beeld net zoals op de screens te zien zijn in deze thread wist zeker dat het niet aan het signaal en kabels kon liggen ,ik gebruik Alps Lnbs gelijk die lnb vervangen en klaar was kees ,nergens meer last van.Dus het kan wel dat de lnb gewoon defect is en voor dit probleem zorgt.

Dat zie je maar weer.

 

Heb zelf ook een Vu Ultimo

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag eindelijk iemand zover weten te krijgen mijn schotel uit te richten nadat ik de 60cm wok weggedaan had ivm deze blokken.

Er hangt nu een visiosat (ovaal 80cm) met hierop 2 maal twin alps lnbs.

dikke 89% sterkte op de 23,5 maar helaas... resultaat zijn nog steeds dezelfde blokken op de ned3 transponder.

VU ultimo geupdate met laatste blackhole 2.01 en zenders automatisch doen opzoeken. 

Eveneens geen succes, nog steeds blokken.

 

Ik begin nu ernstig aan de ultimo te twijfelen want ik kom er zo niet meer uit.

Heeft iemand nog op andere wijze succes geboekt?

Vreemde is ook dat wanneer ik google al snel op ultimo gebruikers stuit met ditzelfde probleem.

Xpeed LX2 | Vu+ Ultimo | DM800C (+se) | SAB Titan 3606 | Triax 19,2/23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al een fpga update gedaan ik had op mijn b tuner ook in eens blokken en dacht tuner defect

tot dat ik hier las dat een fpga update weleens de oplossing kon zijn en inderdaad na de update werkt alles weer perfect.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die update wel gedaan ja, kan ik ergens aflezen of deze wel goed is uitgevoerd misschien?

het lijkt mij ook dat hier wel de oplossing in kan zitten. Ik zal die update nog eens opzoeken en opnieuw doorvoeren.

Xpeed LX2 | Vu+ Ultimo | DM800C (+se) | SAB Titan 3606 | Triax 19,2/23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...