Ga naar inhoud


OpenPLI in Multiboot op DM7000


hels

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb een DM500 en een DM7000. Beide draaide ik tot voor kort met Gemini 4.7. DM7000 beneden met Canaldigitaal kaartje en boven de DM500 met interne cardsharing (gebruik nu nog CCcam maar wil binnenkort naar OScam).

 

Nu heb ik laatst Openpli (2012-11-09) geinstalleerd op mijn DM500 en dat bevalt me eigenlijk uitstekend en wil dat ook op mijn DM7000.

 

Op mijn DM7000 draai ik met Multiboot (de basis is Gemini 4.7).

Ik heb OpenPLI voor DM7000 ook in multiboot geinstalleerd en het leek in eerste instantie in orde; BVN werkt vlekkeloos.

 

ECHTER:

  1. ik krijg de normale nederlandse zenders niet aan de praat hoewel het kaartje dus gewoon in deze machine zit (en alles ook normaal werkt met Gemini, dus kaartje is okay).
     
  2. Ook als ik naar een andere sateliet draai slaat het op hol; maakt niet uit welke (andere als 19.2) sateliet ik kies, de motor draait altijd helemaal naar het westen en im ontvang dus niets meer ...

Nu weet ik dus niet of dit aan OpenPLI voor DM7000 ligt of aan het feit dat ik OpenPLI in Multiboot draai ...

 

Ik heb geen probleem om (definitief) van multiboot af te gaan en OpenPLI in mijn DM7000 te zetten, maar dan wil ik wel met enige zekerheid weten dat dit normaal werkt (ik weet het: echte garanties zijn er nooit ...)

 

Herkent iemand mijn bovenstaande 2 problemen en weet iemand of dit aan de Multiboot situatie ligt?

Ik neem aan dat de combinatie van DM7000 en OpenPLI niet uniek is; kan iemand aangeven of hij/zij dit met tevredenheid gebruikt ?

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik draai nu al een tijdje met OpenPli op mijn DM8000-HD zonder problemen. Maar voor deze ontvanger had ik ook een DM7000S En ook daar heb ik wel eens multiboot gebruikt, maar ik weet wel en dat is mijn ervaring dat Gemini 4.7 het beste draait op de DM7000 zonder multiboot maar wel de Var op usbstick. OpenPli was bij mij altijd ellende vastlopen moeilijk zappen e.z.v.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem zit in de pre-defined sat-posities.

zet goto-x even uit;

wis de predefined posities

zet goto-x weer aan

 

p.s.

een bugje v/d 7000

Heb ik nooit geweten anders had ik wel Pli gebruikt in die tijd.Ik heb vaak geprobeerd OpenPli te gebruiken maar welke versie er ook uit kwam het bleef een probleem.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Loui (K) en iemand: bedankt voor jullie reakties!

 

Ik heb *alle* predefined posities gewist, maar toen kon hij 19.2 ook niet meer vinden ... Moest weer met de "pijltje rechts" de Astra zoeken en opslaan (beginners foutje denk ik).

Daarna goto-x weer aangezet, maar de andere satelieten kan hij nog steeds niet vinden (28.2 en 23.5 geprobeerd).

Zie ik nou iets over het hoofd?

 

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom OpenPLI mijn Canaldigitaal kaartje niet ziet; ik gebruik zelfde files als op Gemini waar het wel werkt ...

Wat zie ik nou toch over het hoofd ???

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...