Ga naar inhoud


Externe harde schijf Seagate werkt niet?


MoeWat

Aanbevolen berichten

Heeft niemand hetzelfde probleem gehad met z'n VU+ Solo en weet er een oplossing voor ??

als je naar menu gaat en dan instellingen en dan systeem en dan harde schijf daar kan je toch initialiseren,paar minuten wachten en box herstarten dat hielp bij mij

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als je naar menu gaat en dan instellingen en dan systeem en dan harde schijf daar kan je toch initialiseren,paar minuten wachten en box herstarten dat hielp bij mij,ik gebruik pli 2.1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer op initialiseren gedrukt en daarna opnieuw gestart maar het lukt maar niet.

Nadat ik het heb geïnitialiseerd krijg ik het volgende bericht : Geen weer te geven bestanden op dit medium gevonden!

 

Ik heb openPli 3.0

 

Iemand nog idieeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen weer te geven bestanden klopt toch, hij is leeg na initialiseren

opname pad of locatie kun je normaal gesproken wijzigen met de links/rechts toetsen.

controleer eens met DCC oid of de map movie wel aangemaakt is op de HDD, anders even handmatig aanmaken.

Heeft de usb hdd wel een externe voeding? zonder externe voeding geeft nog al eens problemen omdat de usb poort soms niet genoeg stroom levert.

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de HDD helemaal leeg gehaald en weer aangesloten en meteen geïnitialiseerd.. Zonder succes helaas :(

Bij de instellingen voor de opnamepad bij mij staat er dan: opnamelocatie als ik het goed heb staat er dit :

 

Standaard opnamelocatie: /hdd/movie/

Timer recording location: < Standaard opnamelocatie>

Instant recording location: < Standaard opnamelocatie>

Timeshift-locatie: /media/hdd/

 

Geen van alle kan ik de opnamepad wijzigen of moet ik ergens anders zoeken ??

sluit die harde schijf eens aan de pc en verwijder de partitie daarvan met partition magic of ander.

dan terug aan de box en met progamma device manager intialiseeren daarna formateren in linux 3.

als laatste even mounten en de box herstarten zo is het mij gelukt had het zelfde probleem

mvg swa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dus bezig met wat mij als laatste is voorgesteld..

Op de laptop ermee en kon m niet aflezen waarschijnlijk omdat ik vooraf or ongeluk via de box de HDD heb geconverteerd naar evt4..

Heb daar à partition magic gedownload en na de installatie wou die niet starten het programma zelf.. Dus weer verwijderd maar bleek dat ook mijn 2e schijf verdwenen was !!! Die al aangemaakt was al heel lang..

Gezocht naar een oplossing via internet zonder succes nadat ik de laptop weer keer wou restarten ging mijn laptop niet mee aan!!

Dus nu ben ik veel en veel verder van huis ... Ik ga de laptop aan iemand geven die er wel verstand van heeft, ik heb iig mijn best gedaan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE solo 1

en een externe HDD in een behuizing met passende aansluiting + passende stroomvoorziening.

 

ik had nog niet gereageerd, toch?

maar dat werkt gewoon daar er een controller tussen geschakeld is

tja als die controller niet goed is tja dan is het extern kassie met een merk hdd ook niet goed.

 

dat lijkt ontzettend simpel voor de kenner en cryptisch voor de digibeet.

 

de solo is een mooi apparaat maar heeft t.o.v. gisteren eigenlijk te weinig buffer om "grote hdd's" te gaan initialiseren = partitioneren en formateren { zeg nu zelf je hebt de biggest / baddest / bad ass hdd gekocht } voor een solo

- ja je moet wel even weten wat partitioneren betekend en wat formateren ALSOOK onder welk formaat je formateerd.

- en het werkt toch als je dat extern bad ass monster op ext3 of ext4 kunt initialiseren met een goede externe behuizing en voeding

 

(en ook ja ook via een solo is het initialiseren en partitioneren+formateren prima mogelijk, MITS je een usb stick met swapfile aangemaakt hebt aangekoppeld aan de solo)

 

tja een vervolg vraag dus hoe koppel ik op een solo een usb stick aan als swap file / partitie

knipoog.... > dat is bekend en gebleken DE oplossing te zijn voor die gene welke een externe grote mother foeking harde schijf te willen gebruiken..

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dus bezig met wat mij als laatste is voorgesteld..

Op de laptop ermee en kon m niet aflezen waarschijnlijk omdat ik vooraf or ongeluk via de box de HDD heb geconverteerd naar evt4..

Heb daar à partition magic gedownload en na de installatie wou die niet starten het programma zelf.. Dus weer verwijderd maar bleek dat ook mijn 2e schijf verdwenen was !!! Die al aangemaakt was al heel lang..

Gezocht naar een oplossing via internet zonder succes nadat ik de laptop weer keer wou restarten ging mijn laptop niet mee aan!!

Dus nu ben ik veel en veel verder van huis ... Ik ga de laptop aan iemand geven die er wel verstand van heeft, ik heb iig mijn best gedaan..

als je met device manager ('wel even installeren) gemount heb ontkoppel hem eens en koppel opnieuw als main hdd daarna fixen en terug opstarten en dan zal het wel werken

mvg swa

aangepast door swa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mounten is het softwarematig koppelen van een harddisk aan een Linux apparaat.

Als je een harddisk fysiek aan een Linux apparaat aansluit is die normaliter nog niet voor gebruik beschikbaar.

Pas nadat de harddisk via software, b.v d.m.v. een Device Manager is 'gemount' wordt de harddisk zichtbaar en is deze voor gebruik beschikbaar.

Waarschijnlijk wordt de harddisk tijdens de installatie van OpenPLi automatisch gemount waardoor dit jouw is ontgaan maar zeker weten doe ik het niet.

 

Dus wat SWA bedoelt is dat je via de Device Manger de harddisk ontkoppelt (unmount).

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat houd mounten in ??

Mounten is het softwarematig koppelen van een harddisk aan een Linux apparaat.

Als je een harddisk fysiek aan een Linux apparaat aansluit is die normaliter nog niet voor gebruik beschikbaar.

Pas nadat de harddisk via software, b.v d.m.v. een Device Manager is 'gemount' wordt de harddisk zichtbaar en is deze voor gebruik beschikbaar.

Waarschijnlijk wordt de harddisk tijdens de installatie van OpenPLi automatisch gemount waardoor dit jouw is ontgaan maar zeker weten doe ik het niet.

 

Dus wat SWA bedoelt is dat je via de Device Manger de harddisk ontkoppelt (unmount).

jurgen je kunt het niet beter uitlegen je hebt het goed gedaan.

ik heb ook de laatste pli erop gezet maar mounten doet hij niet automatisch al bij mij toch niet..

zal mischien weer aan liggen welke hd je hebt aan gesloten

mvg swa

aangepast door swa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,ben hier nieuw en terecht gekomen omdat ik hetzelfde probleem heb als in dit onderwerp.Heb een externe harde schijf aangesloten op mijn vu+ solo,deze geïnitialiseerd(mounten is ook gebeurd zag ik).En nu is mijn probleem zoals hiervoor beschreven. Wanneer ik op de rode knop druk om op te nemen komt er "ontbrekend- geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geïnitialiseerd".

Kan er mij iemand helpen en zeggen hoe zy dit probleem hebben opgelost? Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een externe harde schijf aansluit en deze wordt niet automatisch ge-mount moet je deze alsnog handmatig mounten.

Ik weet niet meer hoe dit precies in OpenPLi moet maar in VTi DeviceManager dien je de volgende handelingen uit te voeren.

Als de externe HDD door de VU wordt herkend komt die via Menu - VTi - DeviceManager in beeld.

Klik op OK en je ziet nu een aantal opties waaronder de gele knop voor het formatteren en de groene knop voor het mounten.

Het heeft de voorkeur om die nieuwe externe HDD eerst in EXT3 te formatteren en daarna te mounten, kies hiervoor een van de beschikbare namen zoals b.v /media/hdd (tenzij deze al voor een interne HDD gebruikt is).

Dus eerst de gele knop voor het formatteren en daarna de groene voor het mounten.

 

Mocht de externe ge-mountte HDD niet in de opnamelijst voorkomen dan moet je deze alsnog via Instellingen - System - Opname paden instellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vu vind hem en kan deze initialiseren.Als ik naar menu ga - instellingen - systeem - harde schijf - nu kan ik kiezen tussen 1/harde schijf instellingen 2/ initialiseren 3/ bestandsysteemcontrole 4/ converteer het bestandssyteem van ext3 naar ..

Nu kies ik initialiseren - dan staat mijn harde schijf er - druk op ok - dan op rood voor initialiseren - dan begint hij te initialiseren en kan ik door op blauw te drukken zien aan hoeveel % hij zit.Ik zie de percentage en der staat "maakt bestandssyteem" en erna komt er "mount" op staan eens hij aan 98% zit. Dus volgens mij is deze ook gemount. Maar als ik nu wil opnemen komt er " ontbrekend" en eronder "Geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geïnitialiseerd.Hier sta ik blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...