Ga naar inhoud


Solo 2 en Nas probleem


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Beste Vu+ers,

 

Vorige week heb ik als Vu+ newbie al een paar vragen op jullie afgevuurd en inmiddels heb ik hier een mooi draaiende sat-ontvanger staan.

Er rest mij eigenlijk nog één probleem: verbinding met de NAS lukt helaas nog steeds niet.

 

Dit is de situatie:

 

Windows PC, Freecom Silverstore 2 NAS, VU+ Solo 2, Fritzbox 7390 router.

Alles staat op DHCP

Alles is via cat5 kabel aangesloten.

 

Dit is wat ik zie in de verbindingseditor van de VU+:

 

Actief                                          Activeren

Lokale gedeelde map                 Wat moet hier staan? Een map in de VU+ of de NAS?

Type verbinding                          NFS Share

Server IP                                     192.168.178.21  (ip adres van de nas) Ip adres van de VU+ is 192.168.178.46

server share                                /export/hdd  (welke map is dit)

gebruik als schijf vervanging       Op dit moment zit er een schijf in, is het nu ja of nee?

verbindingsopties                        rw,nolock,tcp

 

Ik heb alles al geprobeerd, maar er blijft een rood kruis staan in het wereldbolletje, ook als ik de gebruikersnaam en wachtwoord van de Nas invul bij gebruikersbeheer.

 

Wie kan mij helpen?

 

 

 

 

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


lees hier eens even aandachtig, http://www.sat4all.com/forums/topic/329426-to-do-installatie-image-vti/page-2?do=findComment&comment=2128543

staat er allemaal duidelijk in uitgelegd

 

NAS afhankelijk is enkel nog de security van de NFS server, daar moet het ipadres van de solo2 nog aan toegevoegd worden (dus in de NAS via webinterface)

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Die gebruiksaanwijzing had ik al doorgenomen, maar ik kan nog steeds geen verbinding met de Nas maken.

Inmiddels kan ik de Solo2 niet meer benaderen via de pc met windows 7.

Ook niet met Dreamset en Dreamboxedit, ik kan hier gelukkig wel zenderlijsten mee laden. (via telnet)

Ik zie wel de harddisk in de solo 2 met de opnamebestanden en heb daar een netwerkschijf van gemaakt op de pc.

 

Ik denk dat de Solo 2 nog toegevoegd moet aan de workgroup dmv het editen van de sambaserver, maar hoe doe je dat als niet meer in de \solo 2 kan komen?

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

dat heb ik zelf ook ervaren destijds / eenmaal een fout in de workgroup geslopen is kom je der niet meer in (avahi-deamon)

en een tooltje OP de solo2 zelf heb ik destijds niet gezien om de tekst te editen

ik heb toen snel een nieuwe flash gedaan en daarna de workgroup zonder typefouten erin geschreven (opgelost)

 

misschien niet erg bevredigend voor jou maar zo heb ik dat snel gefixed

misschien ook nu er een nieuw VTI 5.1.0. is voor solo2 een actie met "noodzakelijk flashen"

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

dat heb ik zelf ook ervaren destijds / eenmaal een fout in de workgroup geslopen is kom je der niet meer in (avahi-deamon)

en een tooltje OP de solo2 zelf heb ik destijds niet gezien om de tekst te editen

ik heb toen snel een nieuwe flash gedaan en daarna de workgroup zonder typefouten erin geschreven (opgelost)

 

misschien niet erg bevredigend voor jou maar zo heb ik dat snel gefixed

misschien ook nu er een nieuw VTI 5.1.0. is voor solo2 een actie met "noodzakelijk flashen"

 

ciao

Tonskidutch,

Dat heb ik gisteren gedaan en met succes. Ik kan de box weer benaderen, ben alleen vergeten hoe ik met Dreamboxedit in de netwerksettings kom.

Het was via etc/samba oid, daar moet ik "workgroup" plaatsen, want zo heet mijn windows werkgroep.

Langzamerhand komen we verder, bedankt!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goede verbinding met password, maar waar vind ik die settings?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof dat je het niet helemaal juist begrepen hebt

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/329872-vusolo-2-vti-image-gebruikers-naam-en-wachtwoord-dreambox-web-control/?do=findComment&comment=2131348

 

het paswoord is na flash van VTI leeg dus niets invullen

willen we er zelf wel een aanmaken dan klik op mijn linkje, daar staat het nogmaals uitgelegd.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...