Ga naar inhoud


Strafmode met History Hd


Ptje

Aanbevolen berichten


Als het een zender uit dat lijstje wat ik eerder gaf betreft

 

max 2 sids op 1 kaart en geen 4 want dat gaat hoe dan ook fout

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb het nu 1 dag draaien en hel lijkt nu goed te gaan. Ben op dit moment aan het testen met een srvidholdseconds=3  kijken of er verschil in zit.

Laat het weten als het goed is gegaan vanavond

Inmiddels al weer 3 dagen verder, wat is het resultaat geworden ???

Ik zit nog steeds op srvidsholdseconds = 5 en merk enkel goede resultaten geen (ge)knipper op de "lastige" kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hem terg gezet op 5 dan gaat het goed op 3 gaat hij af en toe nog in strafmode.

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij inmiddels wel duidelijk dat dit truukje, want dat is het feitelijk geen effect heeft als je de kaart (mis)bruikt in een druk wan share netwerk.

Maar mooi om te horen dat het voor de huis-tuin-en-keuken gebruikers toegevoegde waarde heeft en hun kaartjes niet meer locken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol, zou je de nieuwe feature 'cwcylce_sensitive' hier willen uitleggen, ik vind het volgende:

 

CW Cyclecheck add check of new cw active part, to prevent bad cw

* countCWpart is to prevent like this

* D41A1A08B01DAD7A 0F1D0A36AF9777BD found -> ok

* E9151917B01DAD7A 0F1D0A36AF9777BD found last -> wrong (freeze), but for cwc is ok

* 7730F59C6653A55E D3822A7F133D3C8C cwc bad -> but cw is right, cwc out of step

 

Instelmogelijkheden zijn: off, 4, 3,2 

 

Wat stel je hiermee precies in? Ik vind het vervelend om een feature niet te gebruiken die wellicht voordeel biedt (of misschien ook niet), maar dan niet weet wat deze instelling precies dan doet en welke waarde het beste te gebruiken is. 

 

Stel me iets voor dat bij instelling 'off' de hele CW wordt gecontroleerd, bij 4 alleen 4 bytes, etc. Klopt dit? Wanneer en waarom zou je dit willen gebruiken? Bovenstaande voorbeeld kan ik niet volgen. Wanneer is bv. de 'cwc out of step'?

 

Heeft deze feature nog een meerwaarde m.b.t. (voorkomen) van locks op kaarten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij inmiddels wel duidelijk dat dit truukje, want dat is het feitelijk geen effect heeft als je de kaart (mis)bruikt in een druk wan share netwerk.

Maar mooi om te horen dat het voor de huis-tuin-en-keuken gebruikers toegevoegde waarde heeft en hun kaartjes niet meer locken.

 

Waarom zou het niet werken in een wan share situatie dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met "huis-tuin-en-keuken gebruikers" bedoelt theparasol misschien dat deze groep gebruikers de kaart net iets minder op de 'rand' van van de sidlock laten balanceren. (minder zwaar gebruik)

Want uiteraard maakt het oscam op zich niet uit of het hier om wan- of lan- sharing gaat. Sterker nog, er is technisch gezien geen wezenlijk verschil.

aangepast door wimpie007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou het niet werken in een wan share situatie dan? 

 

Omdat latency een rol gaat spelen waardoor er niet exact 10 sec tussen ecm's meer zit.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt idd helamaal gelijk in maar met de nieuwe instelling is het nu wel minder geworden echter heb ik van horen en zeggen om het zo maar even te benoemen vernomen dat vele kaarten op hetzelfde moment in de lock schieten en dan met voorkeur de kaarten waar veel al simulcrypt kanalen worden bekeken. Dus als we in een richtingen zouden moeten gaan zoeken dan is dat de volgende stap!

 

@theparasol simpel is het niet maar heb je misschien een idee?

 

Config foutje of niet, de ecm unique functie gaat niet helpen tegen het probleem met 4x 0100 zenders , dat is nog een verhaal apart.  Ik kan begrijpen dat sommige nu denken, ik zie door de bomen het bos niet meer.  De ecm unique helpt alleen tegen tegen dubbele aanvragen met dezelfde sid op een slot van de ratelimiter.

 

Voorbeeld.. je hebt 4/11 ingesteld, NED123 HD worden aangevraagd en het 4e aanvraag is RTL4 HD dan binnen de 10 sec komt er een 2e ecm voor RTL4 HD die afwijkt van de eerste want anders komt die uit het cache. En die aanvraag is Nr5 en werd doorgelaten omdat de ratelimiter alleen naar de sid keek en niet naar de ecm.  Nu met ecm unique functie zou die ge-reject moeten worden.

 

Het is niet zo simpel dat je kunt zeggen, een kaart is niet meer in lock gegaan dus het wel goed werken, het moet echt aan de hand van logs worden uitgezocht of het doet wat we er van verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt vanaf de aanpassing van theparasol prima met 4 kunnen doen

 

bijvoorbeeld:

- opname op history HD

- opname op NG Wild HD

- opname op Eurosport HD

- 1 van de 3 kijken en bam zwart beeld...

 

Zal vanavond eens zien of ik een -d1 kan droppen hier...

Config foutje of niet, de ecm unique functie gaat niet helpen tegen het probleem met 4x 0100 zenders , dat is nog een verhaal apart.  Ik kan begrijpen dat sommige nu denken, ik zie door de bomen het bos niet meer.  De ecm unique helpt alleen tegen tegen dubbele aanvragen met dezelfde sid op een slot van de ratelimiter.

 

Voorbeeld.. je hebt 4/11 ingesteld, NED123 HD worden aangevraagd en het 4e aanvraag is RTL4 HD dan binnen de 10 sec komt er een 2e ecm voor RTL4 HD die afwijkt van de eerste want anders komt die uit het cache. En die aanvraag is Nr5 en werd doorgelaten omdat de ratelimiter alleen naar de sid keek en niet naar de ecm.  Nu met ecm unique functie zou die ge-reject moeten worden.

 

Het is niet zo simpel dat je kunt zeggen, een kaart is niet meer in lock gegaan dus het wel goed werken, het moet echt aan de hand van logs worden uitgezocht of het doet wat we er van verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...