Ga naar inhoud


flaschen ultimo probleem met afstand bediening


swa

Aanbevolen berichten

raar geval dat ik heb.

de software erop zetten lukt wel maar na de stick te verwijderen en terug booten bij de eerst instelling te kiezen voor scart hdmi kan ik geen keuze maken omdat de aftandbediening niet werkt.

heb er 2 en geen van beide doe het ik zie wel het ledje flikkeren maar dat is het.

nu het aardige is als ik de backup plaats die ik op de pc had gezet( en gelukkig maar) doe de beide afstanden het wel. 

iemand raad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je toevallig eens de code van je afstandsbediening aangepast (zie handleiding)?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad maar waarom daarvoor dan geen probleem gehad?

waar weer te vinden is lang geleden.

maar met de orginele die er bij is moet hij het toch doen dan.

de andere is van de vuduo

eens de afstand bediening geprogrammeerd te hebben blijven die codes toch er in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

klopt, maar als dat afwijkt van de standaard en je flasht een nieuw image, dan staat je box op de standaard code, en jouw afstandsbediening niet. Flash je dan je backup terug, dan staat zowel je box als je afstandsbediening op die andere niet standaard code en werkt het wel.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn afstandbediening begon (voor Ultimo) ook te haperen, enerverende zelfs

heb vandaag nieuwe knoop cel batterijen erin gezet , pfffiu

dat helpt (1,5 jaar oud en al leeg) ;)

 

tijdens flashen woordt evenwel ook de afstandbediening code op default gezet.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn afstandbediening begon (voor Ultimo) ook te haperen, enerverende zelfs

heb vandaag nieuwe knoop cel batterijen erin gezet , pfffiu

dat helpt (1,5 jaar oud en al leeg) ;)

 

tijdens flashen woordt evenwel ook de afstandbediening code op default gezet.

 

ciao

bedankt maar hoe komt het dan dat ik niet verder kan instellen dan reageerd geen van de 2 en zet ik de backup terug dan werkt het wel

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt maar hoe komt het dan dat ik niet verder kan instellen dan reageerd geen van de 2 en zet ik de backup terug dan werkt het wel

mvg

als ik de taal wil zeten op nl gaat het niet maar als ik op het voorfront met de pijl op en douwn kan ik wel veranderen maar verspringt ineens wel 4 regels zodat ik niet stap voor stap kan selecteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

swa:

bedankt maar hoe komt het dan dat ik niet verder kan instellen dan reageerd geen van de 2 en zet ik de backup terug dan werkt het wel

mvg

dan heb je niet de Ultimo veranderd maar de afstandbediening

 

de batterij eruit

of in de /etc/enigma2/settings zoeken naar de instelling

ciao

aangepast door Tonskidutch

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb je niet de Ultimo veranderd maar de afstandbediening

 

de batterij eruit

of in de /etc/enigma2/settings zoeken naar de instelling

ciao

jup heb de code terug op 2 gezet en terug geflasht en nu werkt het wel zal dan wel iets zijn .

dus telkens je de remote verander hebt en een nieuwe img flasht moet je voor dit doet  je code ook veranderderen van de controler.

raar dat ik dat ervoor niet moeten doen heb

mvg swa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds vanavond (4 mei) een dergelijk probleem met mijn afstandsbediening.

 

Open Pli 3,0 zit er al een tijdje op, en al een paar maanden niets ge-update of anderszins aangepast. Dus zomaar, zonder enige aanleiding, vreemd gedrag van mijn afstandsbediening. Scrollen door de zenderlijst blijft vaak steken, dan weer drie regels tegelijk, dan zelfs een regel terug ipv vooruit. Zenders selecteren met directe nummerkeuze; ook zeer onregelmatige werking. Door de menu's heen gaan is een crime; tig keer indrukken van OK heeft geen effect, dan opeens een ongewenst effect. Hetzelfde met up- en downtoetsen.

 

Uiteraard nieuwe batterijen erin, is altijd het eerste waar je dan aan denkt. Geen verbetering.

Het betreft een door leverancier extra geleverde AB, de "lange" dus, zonder toetsen. Pak ik de originele kleine AB (jaar lang niet gebruikt, maar wel nieuwe batterijen erin gedaan), dan dezelfde storing.

 

Wat kan het probleem zijn, en wat is de oplossing?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...