Ga naar inhoud


Hoe aan onderdelen ET9500 te komen?


pst

Aanbevolen berichten

Hallo allem,

 

Tot mijn spijt ontdekte ik dat onze kat over de ET9500 heeft gekotst. Kassie wijlen dus......

 

Nadat ik het apparaat heb open gemaakt bleek al snel dat de voeding stuk is. Nu is dat bij een ET9500 erg mooi als losse printplaten ingebouwd, dus dacht ik slim te zijn en mijn leverancier (reclame) te bellen om een printplaatje te bestellen.

 

Voor 70 harde eurocenten per minuut deze winkel(s) gebeld. Na wat keuzemenu"s kreeg ik een horkachtige meneer aan de lijn die zich ten eerste niet voorstelde en mij ten tweede niet geholpen heeft. Wat zij deze klantonvriendelijke man:

 

Hij kan geen voeding leveren

Hij wil geen naam van een importeur geven

Hij weet niet of hij een voeding kan leveren (nogal in tegenspraak met het eerste argument, maar dit terzijde)

Met de gratie Gods mag ik het apparaat aanleveren waar door de experts van -reclame- à raison van 85 Euries, zo'n beetje vooraf af te tikken wordt gekeken of men de voeding kan repareren, terwijl ik GVD al lang weet wat er aan de hand is en hoe ik dit kan repareren. De man wist er ook bij te melden dat die 85 euro een soort van startbedrag is en er dus nog van alles aan de prijs gedaan kan worden. Of het ding daarna gerepareerd is........?

En, oh ja, die XTrends daar kunnen ze helemaal niet meer aan komen, dus zak er lekker ff in (zo kwam het over, tenminste). Trouwens niet heel verbazingwekkend dat je geen apparaten meer geleverd krijgt als dit de manier is waarop je met je klanten omgaat ( voor de goede orde, het apparaat komt inderdaad bij -reclame- vandaan)

 

Kortom, mijn heil toch maar eens hier zoeken. Wellicht leest de importeur mee en kan deze mij aan en voeding helpen. Ik weet dus helaas niet wie die importeur is, anders zou ik hem zelf natuurlijk wel bellen.

 

Zou iemand mij aan de gegevens kunnen helpen? Ik heb een trouwens echte BeNeLux Silverline versie, dus ook geen geïmporteerde misdadige illegaal....... :-)

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

 

Groet,

Peter.

aangepast door Johan45
tot drie keer toe reclame verwijderd in dit topic

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik neem aan dat je snapt dat je op sat4all geen reclame mag maken, dus ook geen negatieve reclame.

 

Je punt snap ik. Deze 'winkel-keten' is ook een oude bekende van ons. Wij kregen er als (ex)distributeur van een andere satellietontvanger in het verleden ook vrachtwagenladingen klachten over.

Met name de verborgen kosten bij een het aanbieden van garantiereparaties waar de heren (veel) geld voor vroegen terwijl de fabrikant gewoon gratis repareerde en de belachelijk  trage afhandeling van reparaties.

 

70 eurocent vragen voor een 'service/informatie' nummer van een winkel is natuurlijk ook helemaal van de zotte.

 

Niet meer doen dus (namen noemen).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak Voor het geval dat je mijn verhaal niet geheel gelezen hebt, ik doe niet aan uithuilen want ik ben niet verdrietig over het kotsen van mijn kat op de box, maar meer over de manier waarop de dealer om gaat met een eenvoudige servicevraag. Als ik weet wat er aan de hand is en dit met de juiste printplaat zelf kan oplossen hoef ik niet zo nodig mijn verzekering te tillen door de exorbitante prijs die mijn inmiddels ex dealer rekent voor het repareren van de box te gaan betalen, maar dan koop ik zelf ff een printplaatje en plug die zelf in mijn box. Als jij het nodig vindt om voor zo iets simpels een hele verzekeringsheisa op te tuigen ben ik blij dat ik niet je verzekeringsagent ben (maar dit terzijde).

 

Overigens heb ik inmiddels contact gehad met de XTrend importeur en ben ik zeer vriendelijk en vakkundig te woord gestaan. De voeding (die erg schappelijk geprijsd is en ruim onder het start onderzoeksbedrag van mijn ex dealer ligt) wordt mij toegestuurd, voor mij case closed dus. Het blijkt overigens dat men al meer gezeik heeft gehad met de dealergroep waar mijn box vandaan kwam en dat dit de reden is dat deze groep dealers geen XTrend meer krijgt geleverd.

 

Groet,

Peter

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag, na dit te lezen hoop ik maar dat het niet over die bewuste firma gaat??

enkele dagen geleden een xtrend 6500 hd, toegestuurd gekregen van <<nl naar be >>dit  van een  nederlands internet bedrijf als ik goed kan volgen gaat het hier toch om een bedrijf uit nl??

 

gr j

Link naar reactie
Delen op andere sites

@josse

 

Dit gaat inderdaad om een Nederlandse webshop en keten van sat shops. Zoals mij vandaag duidelijk is gemaakt staan de forumregels niet toe dat ik de naam noem, zelfs niet cryptisch (ik had de shopnaam vanuit het Engels naar het Nederlands vertaald, maar zo mocht ik het ook niet posten). Mocht je willen kan ik je een pm sturen.

 

Overigens geen kwaad woord over de XTrend zelf. Mijn ET9500 is een perfect apparaat. Ik draai er OpenPLI op en dat gaat voorbeeldig. Dat de box stuk is ligt aan een van onze katten, niet aan de box zelf.... :)

 

Groet,

Peter.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peter hoezo de verzekering tillen een inboedelverzekering dekt gewoon schade aan spullen in huis die niet 'aard- en nagelvast' zitten.

Onder de dekking van een inboedelverzekering valt: brandschade, waterschade, schade door blikseminslag, ontploffing, inbraak, gewelddadige beroving, storm (dan wel minimaal windkracht 7), schroeien en smelten. Schade als gevolg van opzet, grove eigen schuld of achterstallig onderhoud is niet gedekt.

De inboedelverzekering kent, net als de opstalverzekering, twee dekkingsvarianten: de Extra Uitgebreide dekking en de All Risk-dekking. All Risk biedt de ruimste dekking. Deze variant dekt schade als gevolg van 'elk plotseling van buiten komend onheil'. De Extra Uitgebreide verzekering dekt alleen voorvallen die expliciet in de polisvoorwaarden staan vermeld.

 

Maar goed het is keurig opgelost en dat is het belangrijkste, veel plezier met je ET9500 net als ondergetekende, het is een prima ontvanger. :)

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in :)  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak

Tillen is inderdaad wat zwaar, daar heb je gelijk in. Voor mij is het financiële eigenlijk niet zo heel belangrijk als ik eerlijk ben. Het gaat me veel meer om de manier waarop je behandeld wordt door zo'n winkel/webshop.

 

Wat ik als goedwillende consument graag wil is als klant behandeld te worden en niet als een soort melkkoe. Fijn dat je een box koopt en ff 400 euro's overmaakt, maar daarna ben je erg lastig als je het lef hebt om te bellen en als je gaat bellen willen we wel eerst 70 cent per minuut van je hebben, want anders wil men überhaupt niet met je praten. Als men dan uiteindelijk praat klinkt het door de toon dat je als vrij lastig wordt beschouwd en je blij mag zijn dat er opgenomen wordt. De algehele toon was nogal horkig en ik vind dat ik dat als klant niet verdien, zelfs nadat ik het lef had om te durven bellen...

 

Als je dan tijdens dat duurbetaalde telefoongesprek een voor jou goede en ook gunstige oplossing voor een probleem min of meer op een presenteerblaadje legt wil men daar niet in meegaan, waarschijnlijk omdat men daar niet voldoende aan kan verdienen.

 

Maar goed, zoals gezegd had de importeur dit inmiddels ook door en levert niet meer aan deze toko(s). Zelf ben ik goed door de importeur geholpen. Ik hoop snel mijn voeding binnen te hebben en dan weer van mijn XTrend te kunnen genieten, want vergeleken met de Rebox 8000 die ik nu noodgedwongen heb aangesloten is zo'n 9500 toch wel een heel fijne box.

 

Jij ook nog veel plezier met je box!! :)

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peter hoezo de verzekering tillen een inboedelverzekering dekt gewoon schade aan spullen in huis die niet 'aard- en nagelvast' zitten.

Onder de dekking van een inboedelverzekering valt: brandschade, waterschade, schade door blikseminslag, ontploffing, inbraak, gewelddadige beroving, storm (dan wel minimaal windkracht 7), schroeien en smelten. Schade als gevolg van opzet, grove eigen schuld of achterstallig onderhoud is niet gedekt.

De inboedelverzekering kent, net als de opstalverzekering, twee dekkingsvarianten: de Extra Uitgebreide dekking en de All Risk-dekking. All Risk biedt de ruimste dekking. Deze variant dekt schade als gevolg van 'elk plotseling van buiten komend onheil'. De Extra Uitgebreide verzekering dekt alleen voorvallen die expliciet in de polisvoorwaarden staan vermeld.

 

Maar goed het is keurig opgelost en dat is het belangrijkste, veel plezier met je ET9500 net als ondergetekende, het is een prima ontvanger. :)

Kleine aanvulling/correctie: minimaal windkracht 7 moet windkracht 8 zijn, oftewel minimaal 14 meter per seconde en als aanvulling is naast schroeien en smelten ook zengen van toepassing. zengen is overigens een veelvoorkomend onheil. Let wel, bij een All Risk dekking is soms ook een eigen risico van kracht. :-)

 

Hou er overigens wel rekening mee, dat ook bij een all risk dekking eigenlijk nog steeds een calamiteit verzekerd is. verzekeraars kijken nauwlettend op klein en veelvuldig claimgedrag. Incidentele claims, geen probleem. Bij veelvuldig claimen kan je in de toekomst toch wel enige weerstand bij een echte serieuze schade ondervinden.

aangepast door BeoMaster

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vraag ik me toch af hoe een kat over een ontvanger kan kotsen.

Oke, ik ben geen kattenvriend, maar wat hebben die beesten te zoeken op kasten, het aanrecht, en wat al nog meer wat je weleens ziet. Hoe smerig kan je zijn.

Mijn mening hieromtrent zal niet veel ter zake doen, maar wilde het toch even melden.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

btw, gisteren in de mail een adres gehad in Duitsland van een bedrijf welke tegenwoordig de belangen van Xtrend gaat behartigen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi die Henksat,

 

Tja, die kattendiscussie zal ik maar niet aangaan. Da's een kwestie van smaak geloof ik.... :D

Wij hebben er zes rondlopen, als ik het goed begrijp een soort van nachmerriescenario voor jou! En oh ja, ook nog 3 Duitse Herders.... :grin: .

 

Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat ze op bepaalde plaatsen niet thuishoren. Katten zijn wat dat betreft wat moeilijk te sturen (lees eigenwijs). De warmte die van de XTrend af komt is heel prettig voor ze en ze liggen graag op de box. Daar ben ik dus een beetje klaar mee en zeker na het kotsincident, dus het boxje gaat verhuizen!

 

Overigens ben ik wel benieuwd naar die n.a.w. gegevens van de nieuwe Duitse vertegenwoordiger. Kan geen kwaad om dit achter de hand te hebben. Zou je mij willen PM-en? Alvast bedankt!

 

Groet,

Peter.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Info kan ik je vanavond per PM verstrekken, eerder niet thuis.

 

Maar eehh, 6 katten en 3 herders? Is inderdaad een nachtmerriescenario voor mij, moet er niet aan denken.

Ik zal mijn mening hieromtrent maar voor me houden.... ;)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...