Ga naar inhoud


Vu+ solo2 vragen en ter vergelijking met humax iCord


iPadawan
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Hallo,

Lijkt me prachtig om een Vu+ solo2 te hebben. Zeker om zelf software ervoor te schrijven. Ben nog aan het inlezen, maar heb vooruitlopend toch enkele vragen om het helder te hebben.

 

Als PLi erop zet kan ik dan iDreamX erbij gebruiken vanaf m'n mac? Las ergens iets over enigma. Zo niet, wat is mijn denk fout?

 

Time shift. Al wat overgelezen. Eerst pauze drukken en dan terug spoelen.

Terug spoelen tot waar/wanneer? Als de Vu+ drie uur op kanaal B aan staat kan ik dan tot drie uur terug spoelen voor dit kanaal? Bij humax kan dat tot twee uur geloof ik. Langer nooit geprobeerd.

 

Als ik drie kanalen A, B en C opneem en C bekijk, kan ik dan nog steeds terug spoelen voor C? Humax kan dat. Bij drie of vier kanalen opnemen reageert het heen en weer spoelen niet meer zo snel, maar ja de Solo2 proccessor is een stuk sneller.

 

Als ik A, B en C opneem en C bekijk, kan ik dan al met A beginnen te kijken? Bij Humax kan dat maar niet heen en weer spoelen omdat opname gedecodeerd moet worden ( in geval van CD gecodeerdei zenders ).

 

Als ik gecodeerde zenders opneem, moet ik deze alsnog decoderen of gebeurd dat tijdens iedere opname? Of alleen de zender die opgenomen en bekeken wordt? Bij Humax alleen de bekeken zender. De rest moet gedecodeerd worden binnen 3 dagen. Is deze 3 dagen beperking ook op de solo2?

 

Als ik tijdens het kijken op record druk, wat is de opname duur? 2uur? Instelbaar? Bij humax standaard twee uur, maar wel per opname instelbaar.

 

Alvast bedankt.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

"iPadawan" 
Als ik gecodeerde zenders opneem, moet ik deze alsnog decoderen of gebeurd dat tijdens iedere opname? Of alleen de zender die opgenomen en bekeken wordt? Bij Humax alleen de bekeken zender. De rest moet gedecodeerd worden binnen 3 dagen. Is deze 3 dagen beperking ook op de solo2?

 

 

Dit gevonden. Kan alleen als er een softcam gebruikt wordt en geen insteek CI.

 

1 vraag geelimineerd.

 

Zou dit ook betekenen, dat ik ook, terwijl kanaal B opgenomen wordt, al tegelijk die opname B kan gaan bekijken?

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hallo,

Lijkt me prachtig om een Vu+ solo2 te hebben. Zeker om zelf software ervoor te schrijven. Ben nog aan het inlezen, maar heb vooruitlopend toch enkele vragen om het helder te hebben.

 

Als PLi erop zet kan ik dan iDreamX erbij gebruiken vanaf m'n mac? Las ergens iets over enigma. Zo niet, wat is mijn denk fout?

iDreamX is van de ontwikkelaar relaht dus het installeren is niet beperkt tot Openpli

Time shift. Al wat overgelezen. Eerst pauze drukken en dan terug spoelen.

Terug spoelen tot waar/wanneer? Als de Vu+ drie uur op kanaal B aan staat kan ik dan tot drie uur terug spoelen voor dit kanaal? Bij humax kan dat tot twee uur geloof ik. Langer nooit geprobeerd.

Je hebt twee type Timeshift, standaard pauze drukken en later verder kijken + Permanent Timeshift, waarmee die blijft opnemen hetgeen ook opgeslagen kan worden. (duur is afhankelijk van de HDD capaciteit)

Als ik drie kanalen A, B en C opneem en C bekijk, kan ik dan nog steeds terug spoelen voor C? Humax kan dat. Bij drie of vier kanalen opnemen reageert het heen en weer spoelen niet meer zo snel, maar ja de Solo2 proccessor is een stuk sneller.

Je kunt direct weer terugkijken wat je bent aan het opnemen.

Als ik A, B en C opneem en C bekijk, kan ik dan al met A beginnen te kijken? Bij Humax kan dat maar niet heen en weer spoelen omdat opname gedecodeerd moet worden ( in geval van CD gecodeerdei zenders ).

De opnamen zijn gedecodeerd op de HDD dus achteraf decoderen is niet nodig

Als ik gecodeerde zenders opneem, moet ik deze alsnog decoderen of gebeurd dat tijdens iedere opname? Of alleen de zender die opgenomen en bekeken wordt? Bij Humax alleen de bekeken zender. De rest moet gedecodeerd worden binnen 3 dagen. Is deze 3 dagen beperking ook op de solo2?

De opnamen zijn gedecodeerd op de HDD dus achteraf decoderen is niet nodig

Als ik tijdens het kijken op record druk, wat is de opname duur? 2uur? Instelbaar? Bij humax standaard twee uur, maar wel per opname instelbaar.

per timer instelbaar / per EPG guide instelbaar / per start stop instelbaar

Alvast bedankt.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ Als ik gecodeerde zenders opneem, moet ik deze alsnog decoderen of gebeurd dat tijdens iedere opname? Of alleen de zender die opgenomen en bekeken wordt? Bij Humax alleen de bekeken zender. De rest moet gedecodeerd worden binnen 3 dagen. Is deze 3 dagen beperking ook op de solo2?

 

Dit gevonden. Kan alleen als er een softcam gebruikt wordt en geen insteek CI.

 

1 vraag geëlimineerd.

 

Zou dit ook betekenen, dat ik ook, terwijl kanaal B opgenomen wordt, al tegelijk die opname B kan gaan bekijken?

We gebruiken een software matige cam, de softcam, daarmee is hardware kopen zoals de CI-modules overbodig.

goed en goedkoop dus.

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

"Je hebt twee type Timeshift, standaard pauze drukken en later verder kijken + Permanent Timeshift, waarmee die blijft opnemen hetgeen ook opgeslagen kan worden. (duur is afhankelijk van de HDD capaciteit)"

 

En die zal ik waarschijnlijk moeten instellen of via plugin.

 

In ieder geval bedankt.

 

Nog een vraag. Ik lees dat de VU+ snel zijn bij het overschakellen, maar hoe snel is snel bij het overschakelen van kanaal naar kanaal? Is er verschil kwa snelheid tussen kanalen tussen de verschillende LNB's? Op de humax 2-2,5sec. Sneller dan dat?

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dingen verkopen doen we in het 2e hands hoekje. En denk je nou echt dat je aan een vu gebruiker een humax kan slijten?  :D 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo??? :confused:  De humax heeft geen driver probleem hoor. Schijnbaar de VU+ tjes wel.

Gekheid, het aanbieden was sarcastisch bedoeld.  :)

 

Weet iemand over welke driver het gaat eigenlijk? Zag dat er wat discussies hier op het forum waren, maar heb nog geen verwijzing naar de daadwerkelijke driver gezien. Zou weleens in die code willen snuffelen.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...