Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Hallo wied,

 

Geen problemen?

hier een lijstje:

- vorig jaar verdween de ene zender na de andere en bleef er op de duur niets anders over dan een nieuwe installatie te kopen (nieuwe receiver en nieuwe lnb) en alles opnieuw uit te richten

- sedert juni of juli dit jaar werd het beeld plots slechter (blokjes en zenderuitval) en waren de TVV zenders niet meer te bekijken

- in oktober zijn nu plots weer een aantal zenders verdwenen (Vier, Vijf, Hustler, 2BE en wie weet welke nog meer)

- in het call-center vertelt men de klanten onjuiste informatie

...

 

- Vorig jaar was er een overschakeling van MPEG2 naar MPEG4. Je had bij TVV een gratis MPEG4 ontvanger kunnen aanvragen. Je hebt normaal gezien verschillende brieven met aanbiedingen gekregen.

- In Juni is er een overschakeing van QPSK naar 8PSK geweest. Indien je problemen met ontvangst had kon je de helpdesk bellen. Zij sturen dan één van hun techniekers langs om de schotel beter uit te richten, indien dat nodig zou zijn.

- In Oktober zijn die zenders helemaal niet verdwenen, maar ze hebben een andere frequentie gekregen. Gewoon de zenderlijst opnieuw inladen en je hebt terug beeld. Er van uitgaande dat je schotel wel correct staat, maar dat zal niet het geval zijn, want je hebt sinds Juni problemen met de ontvangst, dus staat jouw schotel niet correct.

- Welke onjuiste informatie je in het call-center gekregen hebt weet ik natuurlijk niet, maar ik kan jou wel aanbevelen om ze opnieuw te bellen en te vragen dat ze iemand langssturen om jouw ontvangstproblemen op te lossen.

Indien je met de officiële TVV apparatuur werkt dan is dat normaal gezien geheel gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een hulpprogramma hetwelk toelaat om de ontvanger nauwkeurig uit te richten!


Zelfs bij stortregen heb ik de laatste dagen geen dropouts gehad op TVV, normaal kijk ik niet nr die lichtverteerbare prog's die jullie uitstralen, maar uit nieuwschierigheid ben ik gaan kijken als het water goot en de lucht pikzwart zag, geen dropouts meer!!!


Daarom zou ik die trucologie willen leren aan die lui welke een goeie ontvanger bezitten!


Link naar reactie
Delen op andere sites

WIJ stralen geen programma's uit hé Jan. En die licht verteerbare programma's zijn heel geliefd bij de vrouwen. Dat jij daar niet naar kijkt is uw zaak. En een zogenaamde goede ontvanger geeft daarom nog geen goed beeld of ontvangst. Het is de combinatie van schotel+LNB's en ontvanger die het hem doet. Ik heb goede LINUX ontvangers en een naar mijn inziens matige schotel installatie. Ik kan nu niet klagen, na een betere uitlijning en stabielere opstelling, ik heb heel zelden nog een keer uitval bij hevige regen, en daar zal ik mee moeten leven met deze opstelling.

Hulpprogramma's die niet ontvanger gebonden zijn, zijn er genoeg. Deze in de ontvanger(s) zelf zijn dikwijls crap. Ik heb er maar 5 onafhankelijke getest, en ze liggen niet ver uit elkaar kwa prestaties.

Maar toch hoop ik uiteindelijk nog dat TVV in de loop der tijd voor een betere transponder zal kiezen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad en linux ontvanger, namelijk de VU+DUO. Vorig jaar toen ik moest overschakelen naar een HD ontvanger heb ik - weliswaar op een ander satellietforum - de vraag gesteld welke ontvanger ik best zou kopen als vervanging van mijn Arion 9300 die tot dan perfekt gewerkt had. De meesten raadden mij de VU+DUO aan en die heb ik dan ook gekocht. De TVV sets waren niet bij de favorieten. Waarom weet ik niet want ik ben geen freak of kenner. Ik heb wel heel in het begin een Philips ontvanger van TVV gehad maar die heb ik snel weggedaan omdat die niet genoeg mogelijkheden bood. Je kon er o.a. niet mee kijken en opnemen gelijktijdig en had geen HDD. TVV bood dat toen niet aan. Ik ben waarschijnlijk een van de eerste TVV klanten geweest en hun aanbod was toen zeer beperkt.  Ook dan heb ik via dat forum de vraag gesteld en raadde men mij de Arion aan. Die heeft al die tijd goede diensten geleverd (zelfs nu nog) zonder problemen.

Wanneer ik dus rond nieuwjaar een nieuwe HD moest kopen heb ik hen opnieuw vertrouwd. Nu kom je zeggen dat deze VU+ niet aangepast is voor de TVV zenders ? Of begrijp ik het verkeerd ? Aangezien het een TVV probleem is nu en niks met de ontvanger of linux ben ik op dit forum terechtgekomen door in Google te zoeken naar "ontvangstproblemen TVV zenders".

Betreffende het call-center van TVV :

De eerste keer dat ik belde legde ik het probleem uit en zei die lieve dame mij dat het probleem ofwel bij de VU+ ontvanger lag, ofwel bij mijn TVV kaart. Ik moest naar een erkende TVV verdeler gaan om beide te laten uittesten.

Dat heb ik gedaan. Er was niks mis met de VU+ en met de kaart (beide getest). Deze vakman zei me wel dat hij kwaad was op dat call-center omdat ze de mensen kwakkels wijsmaken!

De tweede keer dat ik belde (na wegvallen van enkele zenders in oktober) zei die dame mij dat ik de kabels moest losmaken en terug aansluiten aan de lnb terwijl het toestel aanstaat. Ik vroeg dat voor alle zekerheid toch eerst op een forum en aan een vakman en die zegden mij opnieuw dat ik dat zeker NIET mocht doen! Gevaar voor sluiting en beschadiging van de lnb.

Ik vraag me af hoeveel het zou kosten om iemand van TVV langs te sturen  en of die wel bekwaam zouden zijn na al die ervaringen.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo redneck eyeball,

 

Je schrijft dat die zenders niet verdwenen zijn maar ik vind ze niet meer terug. Zou iemand mij kunnen helpen om die terug op mijn TV te krijgen ?

Ik heb reeds vanalles geprobeerd via mijn VU+ : zenders zoeken : automatisch zoeken, handmatig zoeken, fastscan, provider TVV opnieuw inladen enz. In geen enkele van die nieuwe lijsten staan die zenders in. Wel alle andere zenders maar niet de ontbrekende.

 

Bedankt hiervoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muesli, je hebt een VU+DUO, wat lig je dan nog te klooien met inscannen.

Er bestaan zoveel actuele "Enigma 2 zenderlijsten" op internet voor Linux boxen, geselecteerd op provider, satelliet, taal, sport, film, docu enz... 

Met Dreamset of Dreamboxedit zit dat zo in je ontvanger.

Zo'n recente zenderlijst geeft je de zekerheid, als er ontvangst problemen zijn dat je het niet bij de lijsten moet gaan zoeken, maar bij de smartcard of de (schotel) installatie.

Er bestaat een dikke kans dat je schotel een tikkeltje verdraaid is met het gure weer van onlangs.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ muesli : die zenders zijn natuurlijk niet weg. Je moet alleen weten waar te zoeken. Het antwoord is reeds een paar maal hier in't forum gegeven. Je geeft van alles aan, maar niet dat je je schotel al opnieuw uitgericht hebt ??. Hier nogmaals de truc die werkt. De zenders ( vier, vijf en 2BE , één, canvas en VTM --> let wel: NIET in HD ! ) zitten op Astra 19° op frequentie 12.722MHz. Dat is HEEL hoog in frequentie. Daarbij komt nog dat met de nieuwe soort codering, je perfect daarop moet gericht zijn, en er is niet veer marge, zoals op de "oude" zenders.

Controleer eerst: als je al BVN kan ontvangen (die zit op 12.515Mhz), zit je al een beetje in de buurt. Maar dat is NIET de juiste stand om die andere (zwakke)  TVV zenders te ontvangen. Een stapje verder.

Zet dan je ontvanger manueel op b.v. 12699,V,22000, en maak dat je de signaalmeter op je TV kan zien, en kijk hoe sterk je signaal is. Probeer eens manueel te scannen op deze frequentie. Je moet dan enkele zenders kunnen vinden. Als je minder dan ongeveer  60% of 10dB signaal hebt, of geen zenders vindt, staat je schotel niet juist. Je zal dan eerst je schotel zeer goed moeten uitrichten op deze frequentie.

Bij de meesten, als ze hierin slagen, zal de volgende stap geen problemen meer opleveren : zet nu je ontvanger manueel op de moeilijkste frequentie 12.722Mhz,H, 22000 3/4. En kijk opnieuw of je voldoende signaal hebt ( >60 % of 8 a 10dB ). Als je nu signaal hebt, kan je opnieuw manueel scannen op deze frequentie, en zal je een aantal TVV zenders zien in de scan lijst. Nu weet je zeker dat je de TVV zenders kunt ontvangen. Het is nu de kunst op zo precies mogelijk op deze positie uitgericht te blijven. Het uitrichten van je schotel zal je moeten doen met (iemand zijn) draadloze laptop, en een programma zoals b.v. SatFinder. Professionelen doen dit echter met een Spectrum-analyser.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@on1bes:

Bedankt voor deze info. Ziet er echter niet eenvoudig uit om dat voor mekaar te krijgen en deze zenders er terug op te krijgen.

Ik had vanavond de VU+ nog eens aan het internet gehangen (ik ben niet permanent verbonden omdat het onmogelijk is met bekabeling) en een software-update gedaan maar geen van de betrokken zenders gevonden in de nieuwe lijsten. Als ik ga kijken naar 2BE bvb dan krijg ik steeds 12721 H 22000 3/4 ipv 12722.

Ik heb eens naar BVN gekeken en dat beeld is OK. Maar signaalsterkte 54%8,7dB

Daarna op 12699 V 22000 en hetzelfde : 54% 8,7dB

De schotel en LNB zullen dus opnieuw voor de zoveelste keer moeten afgesteld worden. Ik zal dat doen wanneer het een paar dagen droog weer is want nu is alles kletsnat. Misschien beter terug mijn Triax64 opstellen in plaats van de Triax78 met deze GT-MDT643 LNB?

Mocht dit nog niet lukken dan denk ik eraan om Belgacom TV te nemen en TVV op te zeggen. Ik behoud mijn installatie dan voor de free to air zenders. Wanneer bij TVV terug alles gemakkelijker te ontvangen is kan ik weer overstappen naar TVV. Ik heb Belgacom reeds gecontacteerd en ik zou het basispakket gratis kunnen krijgen bij mijn internet en telefoon! 

Maar dat is dan weer een toestel erbij en nieuwe kabels leggen in huis. Hopelijk lukt het nog met TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@on1bes:

Bedankt voor deze info. Ziet er echter niet eenvoudig uit om dat voor mekaar te krijgen en deze zenders er terug op te krijgen.

Ik had vanavond de VU+ nog eens aan het internet gehangen (ik ben niet permanent verbonden omdat het onmogelijk is met bekabeling) en een software-update gedaan maar geen van de betrokken zenders gevonden in de nieuwe lijsten. Als ik ga kijken naar 2BE bvb dan krijg ik steeds 12721 H 22000 3/4 ipv 12722.

Ik heb eens naar BVN gekeken en dat beeld is OK. Maar signaalsterkte 54%8,7dB

Daarna op 12699 V 22000 en hetzelfde : 54% 8,7dB

De schotel en LNB zullen dus opnieuw voor de zoveelste keer moeten afgesteld worden. Ik zal dat doen wanneer het een paar dagen droog weer is want nu is alles kletsnat. Misschien beter terug mijn Triax64 opstellen in plaats van de Triax78 met deze GT-MDT643 LNB?

Mocht dit nog niet lukken dan denk ik eraan om Belgacom TV te nemen en TVV op te zeggen. Ik behoud mijn installatie dan voor de free to air zenders. Wanneer bij TVV terug alles gemakkelijker te ontvangen is kan ik weer overstappen naar TVV. Ik heb Belgacom reeds gecontacteerd en ik zou het basispakket gratis kunnen krijgen bij mijn internet en telefoon!

Maar dat is dan weer een toestel erbij en nieuwe kabels leggen in huis. Hopelijk lukt het nog met TVV.

je kan hier nog 100x reageren het word tijd voor actie ,kom je dan dingen tegen die niet duidelijk zijn dan kan je het hier altijd nog vragen,het is hier al 10x gezegd wat je nu het beste kan doen,of je gaat voor je 60cm schotel of voor je 78cm schotel op beide schotels horen dezelfde lnb's volgens Sprietje,wil je de 28.2 dan koop je een triple lnb,het is in ieder geval duidelijk dat je schotel verre van optimaal staat uitgericht,beter uitrichten daar begint het dus mee en checken van bekabeling en f connectors....aan jou de keuze of je voor de 60cm of 78cm schotel gaat en welke lnb's je voorkeur hebben dat is hier ook al aangegeven door Sprietje meer is er niet aan de hand aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@muesli. Dat verklaart al veel. Als je 2BE op 12721 vind, is dat niet abnormaal. Er is soms wat spreiding tussen verschillende typen ontvangers. Daar ligt het niet aan. Maar als je op BVN maar 8,7dB hebt is dat wel abnormaal om mee te beginnen. Dat is veel te weinig, en moet toch naar 13 a 14dB kunnen gaan. maar nogmaals, dat is niet de ideale positie om naar te richten. De TVV transponder is 200MHz hoger, en dan is 12699 een betere keuze om naar uit te richten. Waarschijnlijk lockt je ontvanger niet goed op de 12721(2). Als je in de buurt komt van 8dB zal het beeld wegvallen.

Ik ken je schotelopstelling niet ( de schotels zelf zijn goed genoeg), maar wat je kan proberen is de schotel dichterbij te zetten, en/of de kabel verkorten, of zelfs vervangen door een betere. Die hoge frequentie vergt het uiterste van de kabel, en eigenlijk moet je de beste kabel hebben die je maar kan vinden. 200MHz meer voor de TVV transponder is al heel veel om door een coax kabel te jagen, en je krijgt heel veel verliezen. Ik heb hier 2 kabels van 25 meter, een dure - met dubbele afscherming (van de installateur) en 1 goedkope  uit de Brico , en kan dus rechtstreeks vergelijken. De dure geeft al 3dB meer signaal. En een (in-line) versterker plaatsen geeft maar zelden een oplossing. Moest je je ontvanger met een TV-tje tijdelijk nabij de schotel zou kunnen zetten om af te regelen , zul je zien dat je die zenders wel degelijk kunt ontvangen. Maar 't is er nu het weer niet voor.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach die callcenters , of het nu TVV ,telenet of belgacom is , het is overal hetzelfde . Ik had vroeger telenet voor internet bv , en problemen , 1x gebeld  geen oplossing . De 2de maal heb ik de stekker van de modem uitgetrokken en opnieuw een modemtest gevraagd , die volgens die dame ook weer ok was wat natuurlijk niet kon . Heb toen de hele handel buiten gesmeten . Die bedrijven zijn nog erger trouwens . Wij zitten in het INFRAX gebied , de intercomminale die voor de overname van INDI ( digitale tv ) net dezelfde set top boxen gebruikten van ADB global als telenet , maar die niet lang geleden onbruikbaar zijn gemaakt , daar sta je dan met een aangekochte recorder , idem als telenet nog steeds gebruikt . Dus maar levenslang huren aan 8 € p/m . En dat had niks te maken met overschakkeling van mpg2 naar mpg4

 

Ik heb nooit problemen gehad daarna  met TVV , Je download een zenderlijst , die je naar je persoonlijke smaak aanpast in een paar muisklikken, knalt die met bv dreamboxedit in je ontvanger en het is klaar . Een TVV ontvanger , ik heb er eentje staan , vanaf ze die ondingen gaan verplichten , geloof me z vliegen hier onmiddellijk buiten ! .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Muesli een hart onder de riem te steken: ik had ook (zware) ontvangstproblemen met de genoemde zenders.

Toen besliste ik om de kabel(s) te vernieuwen (Belden kabel) en sterk korter te maken. Ook de schotel beter afstellen.

Momenteel heb ik geen problemen meer, behoudens bij zeer zware regenval.  

En ik kijk met een 60 cm schotel (standaardschotel van TVV) met een triple LNB

Wel heb ik mijn schotel lager gehangen, om er beter aan te kunnen.

Mijn ervaring is dus dat de combi uitrichten schotel/staat van kabel en aansluitingen bepalend zijn voor je ontvangst

Alles begint met een goed uitgerichte schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...