Ga naar inhoud


DAB+ netwerk is gestart


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dit bevestigt mijn ervaring gedurende autoritten in Nederland.

 

Nu nog Classicfm terug op DAB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Psychosammie:

 

Als het niet deugt mag dat gezegd worden. 

Zolang je maar met reële argumenten komt en niet met 2 maten gaat meten t.o.v. de ontstaansgeschiedenis van de FM.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Digital Fernsehen.de staat te lezen dat steeds meer private zenders zich in Nederland terugtrekken van de DAB+

Citaat

Woran liegt das Sendersterben auf DAB Plus? Laut der Privatsender stehen aktuell die Kosten und die Anzahl der Hörer in keinem guten Verhältnis.

Bron PMa

 

dat is natuurlijk al ouder nieuws dat we reeds zelf besproken hadden op sat4all

hetgeen niet duidelijk is voor ons is wat allemaal in rekening gebracht wordt bij het verwerven van de uitzend licenties , voorheen per FM en nu DAB+

betaald men ook de BuMa/stemra LIRA en Brein ?

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Eduard07:

Zolang je maar met reële argumenten komt

 

Due zijn reeds door mij en anderen hier gegeven. Je moet ze alleen willen horen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Psychosammie:

 

Als het niet deugt mag dat gezegd worden. 

En dat noem je een steekhoudend argument?

Ondertussen wordt DAB+ steeds verder uitgerold in de EU.

Hoe tergend langzaam kwam FM ooit van de grond?  En nu wordt het door menigeen de hemel in geprezen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze staan bij de 8-Track gebruikers.:D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dcc casette was destijds ook beter dan de minidisc.

Het video 2000 systeem was ook beter dan VHS.

Blueray is ook beter dan DVD.....

 

Het is niet omdat het beter is dat de mensen het ook voor warm lopen.

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Tonskidutch:

zoals de komst van de plasma TV 2003

 

En ook voor plasma liep de meerderheid niet warm. Te duur, inbranden scherm, veel te hoog stroomverbruik. Het mag dan technisch beter zijn maar dat zijn niet de argumenten waarop wij allemaal naar de winkel rennen om er ook een te halen. En zo gaat het ook met DAB. Er zijn voor mij geen argumenten om DAB te willen. Als FM straks weg is zal ik mij op alternatieven oriënteren. Dikke kans dat het in huis gewoon internet radio is. In de auto boeit me niet, ik rij motor. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdienmodel zal de oorzaak zijn.

Straks is er een soort Netflix voor de radio te verkrijgen op DAB+ want voor niets gaat de digitale zon niet meer op.

Ook zal er vast ergens een radio te koop zijn met 5G of hoger ipv DAB in de toekomst: aftikken.

 

Dat is allemaal allang bekokstoofd ten tijde van analoog. Dat is en was voor iedereen overal en altijd te ontvangen. Beetje kraken soms of lichte ruis. 

Nu is veel simpelweg door de strot gedrukt met als doel: aftikken.  

Wanneer er enkel en alleen nog analoog bestond weet ik zeker dat geen mens daar problemen mee zou hebben want je wist waar je mee leven moest.

Zoals altijd: vele mensen willen beter en meer, dat getuigd wel de reacties op de ontvangstkwaliteit moet beter, moet overal, meer watt, meer zenders, minder storing, daar wordt handig op ingesprongen omdat je een perfect plaatje wordt voorgespiegeld. Daar heb ik ook last van tot ik erover na ga denken.

 Tevredenheid siert de mens. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde voor een van mijn kleindochters een radio-CD-speler kopen en vergeleek daardoor eens wat er op DAB+ gebied te koop was met wat je voor FM kon kopen. Ze is nog erg jong en het betreft een kinderkamertje dus geen groot volume of zo nodig. Als je dat naar FM+CD speler kijkt dan beginnen de prijzen zo rond de 35 euro, en voor maximaal het dubbele van die prijs zijn er vele tientallen modellen van redelijke kwaliteit te vinden.

 

Maar wil je DAB+ in plaats van FM dan beginnen de prijzen niet eens in die buurt! Kortom: we hebben nog een hele lange weg te gaan voordat het een qua aanschaf vergelijkbaar product wordt! Alle getetter over DAB+ ten spijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tis maar waar je kijkt

19,95 DAB+ / FM radio (die kan ze zelfs in de broekzak meenemen) en nog wel eentje die kan opnemen op SD-kaart

24,95 CD speler

alle kosten vergelijkingen ten spijt beste T-90user, jullie willen zelfs de jongere generatie van nagenoeg uitgeschakelde apparatuur voorzien

hoe wars is dat dan? :grin:

aangepast door Tonskidutch
aanvulling vlaai

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...