Ga naar inhoud


Tegelijk opnemen en kijken lukt niet


Moonshiner
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ik heb een Vu+ Solo2 en beiden tuners zijn apart aangesloten op een LNB met twee uitgangen.

Software matig heb ik beide tuners (A en B ) hetzelfde ingesteld. Beide tuners lijken ook te werken, als ik de voorkeurs tuner verander van A naar B, zie ik bij het TV kijken dat tuner A en B beiden werken.

 

Wanneer ik een opname start wordt tuner A gebruikt voor het opnemen, dit is ook mijn voorkeurs tuner. Wanneer ik naar een andere zender zap zie ik dat tuner B actief wordt alleen krijg ik geen beeld. Uiteraard heb ik op internet gezocht en waarschijnlijk is het probleem dat ik nog gebruik maak van een CI-module. Ik heb de CanaalDigitaal smartcard in een mediaguard zitten wilke in de CI-sleuf van de Vu+ zit. Waarschijnlijk kan ik op deze wijze slechts 1 kanaal tegelijk decoderen. Ik moet de smartcard rechtstreeks in de Vu+ steken en een softcam gebruiken? Ik heb verschillende softcams gebruikt maar met geen van alle kan ik tv kijken, laat staan kijken en opnemen tegelijk.

 

Ik weet niet of het relevant is maar hierbij wat gegevens van mijn systeem:

 

Image: OpenPli 3.0

Kernel: 3.3.8

Enigma: 2013-06-30

 

Ligt het probleem bij de softcam, zo ja welke heb ik nodig voor het decoderen van de gebruikelijke CanaalDigitaal kanalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
  • Oplossing

Dat klopt wel. Enigma boxen staan niet bekend om soepel te kunnen omgaan met een CI module. Makkelijkst te configureren is cccam, da's installeren, kaart ondersteboven in een reader duwen met het chippie naar voren, cam starten en klaar.

 

Maar elke softcam die je kan downloaden uit de pli feed zou het moeten kunnen doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...