Ga naar inhoud


Tuner aanpassen voor zender


Wirret
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb vandaag de vu+ solo2 in gebruik genomen. Nu staat via de zenderlijst van henk bijvoorbeeld voor vh1 classics tuner B ingesteld. Ik heb echter alleen tuner A aangesloten. Hoe pas ik het aan dat de zender van tuner A gebruik gaat maken? Ik gebruik de laatste versie van openpli. Ik heb heel google afgestruind maar kan het zo niet vinden.

 

Ik zie overigens net dat het alleen de 19,2 sateliet zenders betreft. Ik weet ook niet hoe ik dit goed moet zetten. Hij zit op de schotel waar ik voor deze ontvanger gewoon sd signaal had. Het ligt dus niet aan de schotel of kabels. Het moet ergens een instelling zijn.

 

Dank voor de hulp.

aangepast door Wirret
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Als je maar één coaxkabel ter beschikking hebt is het beter om de coaxkabel op Tuner / Ingang B te plaatsen.

 

Stel bij Tuner instellingen de Tuner B via A/B/(C/D) op de satellieten die jij in gebruik hebt en zet Tuner A als Tuner B.

 

De 2e vraag is mij niet duidelijk, ontvang je nu alleen 19,2 zenders of komt dit probleem alleen op de 19,2 zenders voor?

Welke configuratie LNB's / DiSEqC's heb jij in gebruik?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord. Ik ga morgen de kabels omzetten. Ik gebruik 19,2 astra 1 en 23,5 astra 3. Op 1 of andere manier krijg ik maar geen signaal bij de 19,2 zenders. Dit terwijl ik bij de signal check wel 89% heb. Ook de andere ontvangers hebben prima signaal op 19,2. Er moet dus ergens een instelling verkeerd staan. Ik zie 0% db staan als ik de zender selecteer die dan naar de B (19,2) gaat. Ik zie geen instelling bij diseqc staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou handig zijn als jij in jouw handtekening zet welke Image jij gebruikt en welke ontvangers want dan kunnen we wat gerichter antwoorden.

 

Toen jij het apparaat kocht, welke Image stond er toen op of heb je zelf al een nieuwe Image geplaatst, zo ja, welke?

 

Even afhankelijk van de gebruikte Image zal de DiSEqC instelling moeten uit zien zoals in de bijlage.

 

Welke zenderlijst gebruik jij nu, is dit wel een zenderlijst waar zowel zenders van 19.2 als 23.5 zijn opgenomen?

 

Gebruik ook de plug-in Satfinder want daarmee kun je ook prima controleren of de 2 satellieten goed binnenkomen.

In OpenPLi is de Satfinder dacht ik standaard en in VTI als Systeem plug-in beschikbaar.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Excuses voor het late antwoord, door de vakantie heb ik even niet met de box kunnen spelen. Gister het probleem inderdaad opgelost door de kabel op ontvanger B te zetten en dan Ontvanger A door te lussen naar Ontvanger B (via het menu van OpenPLI). Dank voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...