Ga naar inhoud


Welke buis voor in de tuin elektra / utp


druid

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

in moment wordt bij mij in de tuin geklust. Ik ben van plan om een paar buizen te verleggen voor elektriciteit en utp. Welke buis kan ik beste nemen? Het zijn stukjes van 20, 30 meter. Ik dacht zelf aan een flexible elektra buis maar toen zat ik naar een paar waterbuizen te kijken, en die zijn op zich ook wel ok, en dikker. Tips? (ik woon in duitsland, een tip als : in wieringerwerf op de hogeweg kan je goedkope buizen vinden zijn goed bedoeld maar ik heb er niks aan :))

 

thanks.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

als je lengtes hebt van 20 a 30 meter zou ik gaan voor buis met een trekdraad in.

 

Anders wordt het later moeilijk om er nog een draad door te trekken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat Sjaak(k) zegt, een tyleen slang.

Kun je de volle lengte zonder koppelstukken in één keer aanschaffen.

 

En zoals edbe al zei, een touwtje erin is ook altijd handig.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elektriciteit heb je geen buis nodig. Gewoon grondkabel gebruiken en niet naast de utp kabel leggen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste druid

Hoeveel coaxkabels wil je er in hebben?

 

geen enkele. Dat gaat toch alles over IP :) Stroom voor in de tuin op het terras en de utp gaat nog extra naar twee bijgebouwen (hooischuur en werkplaats)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elektriciteit heb je geen buis nodig. Gewoon grondkabel gebruiken en niet naast de utp kabel leggen.

 

dat krijg ik niet over mijn hart. Als we het gaan verleggen doen we het netjes :)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle andere reacties, bedankt! ik ga eens kijken naar tyleen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn tuin ligt diagonaal een 4 cm ø pvc afvoerpijp... met verlijmde koppelstukken. Die relatief grote pijp was nodig voor de draaibare schotel, waar naast coax, en een stroomkabel voor de 36V actiator ook nog de stuurkabels voor de polarotor moeten gaan... ja een systeem uit de oude doos... en de pijp moest makkelijk zijn om die kabelsets ooit ook nog te kunnen vervangen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat krijg ik niet over mijn hart. Als we het gaan verleggen doen we het netjes :)

 

Dat is onzin. Grondkabel heeft een stalen mantel en hoeft niet in een buis. Maak wat verdeeldozen, altijd handig. De kabel die vanaf de verdeeldoos de grond in gaat bescherm je met een buis tot 50cm diep. De kabel leg je op minimaal 60 cm diep. De kabel mag niet strak liggen. Een PE buis is onzinnig en heeft niets met netjes doen te maken.

 

Dat geldt niet voor je UTP, die kan je prima in PE buis leggen. En niet de grondkabel in dezelfde buis!!!!

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de utp apart wilt leggen van de electiciteit, kun je hiervoor het beste tyleenslang nemen, buigbaar en behoorlijk sterk, veel sterker dan flexibele electriciteitsbuis want daar ga je met een schep zo doorheen.


Daar is al eens een draadje over geweest, zie bericht 5 en 16:
http://www.sat4all.com/forums/topic/325871-advies-over-coaxkabel-in-de-grond/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een trektouw welke 2 keer zo lang is als de buis zelf (kun je heen en weer trekken) en ook een type nemen welke niet verrot oid.

Verder de uiteinden van de buis dicht maken zodat er geen muizen in kunnen want het zal niet de 1e keer zijn dat je aan het touw trekt en dat er maar 1,5m uit komt omdat zo'n beestje van de rest een mooi nestje heeft gemaakt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...