Ga naar inhoud


Familie-pakket! prijs naar 17,95


power12

Aanbevolen berichten

De m.i. logische conclusie van Sprietje lijkt mij meer voor de hand te liggen dan een voorgevoel of iets onwaarschijnlijk is "omdat het CanalDigitaal is".

 

Sterker nog: die conclusie wordt nadrukkelijk genoemd in het artikel van Jarco Kriek.

 

Eerst zien en dan geloven.

Communicatie is errug moeilijk voor CDS.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 279
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik snap de achterdocht niet.


Er wordt duidelijk gesteld dat het familie-pakket (zonder het extra HD-pakket) er 6 HD-zenders bij krijgt en dat wordt de standaard van het familiepakket. Een familie-pakket zonder die 6 HD-zenders bestaat na 1 nov. niet meer.


Verder is het zo dat bij het familie-pakket er op de extra kaartjes ook het familie-pakket zit. Dan zitten die 6 HD-zenders er toch ook bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze wijze, de uitbreiding tegen betaling, komt er aardig wat meer geld binnen.

Maar al eerder had ik aangegeven dat die zogenaamde "gratis" zenders niet gratis zouden zijn; http://www.sat4all.com/forums/topic/333113-cadeautje-van-canaldigitaal/

Ik kan deze redenaties moeilijk volgen.

Ziggo heeft een vergelijkbare stap gedaan, en verreweg de meeste abonnees blij.

De HD zenders van de commercielen in het basispakket en de pakketten en prijzen wat aangepast.

Vervolgens zit het hoofdpakket ook op de extra cards. Wil je meer HD, dan betaal je extra.

Ik vind dat een prima aanpak. Zijn andere providers beter,dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik wil het eerst maar eens zien.

CanalDigitaal heeft het gebruik van de extra kaarten behoorlijk versobert

de laatste jaren (geen entertainment meer mogelijk).

 

Wil je HD op je extra kaart? Tegen extra betaling.

 

Als je dan een familie SD pakket hebt op zowel je hoofdkaart als je 2 extra kaarten,

dan is het , gezien de koers die CDS de laatste tijd vaart niet voor de hand liggend,

dat je dan op je extra kaartjes ook die 6 kanalen krijgt die wel op de hoofdkaart komen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo´n extra kaartje kost €2,50 en tensamen met het HD pakket dus €7,50. Lijkt mij dat de verhoging van €3,- ook voor de extra kaarten geldt omdat je daar toch ook appart een HD pakket op moet nemen. Dus zou het extra kaartje vanaf 1 november 2013 zomaar ineens €5,50 per maand kunnen gaan kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo´n extra kaartje kost €2,50 en tensamen met het HD pakket dus €7,50. Lijkt mij dat de verhoging van €3,- ook voor de extra kaarten geldt omdat je daar toch ook appart een HD pakket op moet nemen. Dus zou het extra kaartje vanaf 1 november 2013 zomaar ineens €5,50 per maand kunnen gaan kosten.

Volgens mij maak je nu een denkfout, want de desbetreffende HD-zenders zitten nu al in het extra HD-pakket van €5 ook op de extra kaart, dus daar verandert niks aan. 

 

Het extra HD-pakket van €5 zou echter door de verandering per 1 november wel 6 zenders kleiner worden. Ben benieuwd hoe dat probleem wordt opgelost.

Dat kun je niet zo laten tegen hetzelfde bedrag.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanvullende HD-pakket voor het familie-pakket gaat na 1 nov. €2,- kosten schrijft CanalDigitaal en Jarco Kriek.


Het kan volgens mij niet anders dan dat het HD-pakket voor de andere abonnementen zoals het Basis-pakket gewoon €5,- blijft.


Maar hoe dat gaat bij mensen die nu het familie-pakket met één extra kaartje en op allebei het extra HD-pakket hebben, weet ik ook niet.

Die mensen betalen nu €14,95 + €10,- aan HD, dat is €24,95.

Vanaf 1 nov. betalen ze ook €17,95 + twee maal €2,- voor het volledige HD-pakket is €21,95. Voor hen wordt het dus €3,- goedkoper.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me in grote lijnen hoe dit ging bij Ziggo toen zij een aantal HD-zenders in het basispakket opnamen. 

Het werd per saldo soms iets goedkoper of bleef gelijk (Basispakket + Extra pakket), maar in een redelijk aantal gevallen ook duurder, want  pakketten werden overhoop gehaald. themapakketjes vervielen.

Ze zullen er door de bank genomen niet minder van zijn geworden.

 

In het geval van CD vind ik de stap om een aantal HD-zenders standaard in de lagere pakketten te stoppen, logisch en vergelijkbaar met Ziggo. 

Pakketten worden enigszins vereenvoudigd (Splitsing SD/HD vervalt deels) en er enigszins overzichtelijker door.Een aantal  RTL/SBS HD-zenders standaard in pakketten vind ik een update. De p.o. zat er al in.

 

Wanneer CD door deze wijzigingen er per saldo beter van wordt (Generiek iedereen meer betalen.) dan zal het hun weinig kunnen schelen dat er een beperkte groep is die een paar euro minder gaat betalen.

 

Als het zo verloopt, vind ik het een win-win verandering. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik. Het ging mij bij deze opmerking alleen om het feit dat er al een paar HD-zenders op de kaart staan. Het ging mij niet om de manier waarop. 

De RTL/SBS-zenders vind ik dus een logische aanvulling. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

FF terug in de tijd mbt het familiepakket.

In 2004 koste dit pakket nml 16,45/maand

Dit pakket bestond toen uit TCM, Cartoon Network (1 zender), Hallmark en Motors TV en natuurlijk de zenders uit het basispakket.

 

Een tijd later kwam er een prijsverlaging en ging dit pakket 12,95/maand kosten.

Het zenderpakket werd uitgebreid met oa Een, Ketnet/Canvas, Trace, Zone Club, Zone reality, Extreme Sports, Mezzo (kwam van basis pakket), TV Oranje, Bib,  Bebe TV, JimJam en Boomerang.

 

Een prijsverhoging kon niet uitblijven, dit gebeurde ook en  het werd 13,50/maand.

 

Het themapakket werd opgeheven en we kregen nog meer zenders erbij nml: History, NGC Wild, Holland doc 24, Consumenten 24, Geschiedenis 24, Humor TV, Nostalgienet en Foxlife

 

Vaste abonees bleven 13,50/maand betalen, nieuwe leden moesten 14,95/maand betalen.

Leuk dacht ik een voordeel van 1,45/maand.

Dit was binnen een jaar recht getrokken van 13,50 naar 14,25 en vervolgens naar 14,95/maand.

 

Ondertussen gingen bijna alle zenders over naar MPEG4.

Ook kregen we enkele HD zenders erbij nml: Nederland 1 t/m3 HD, Een HD, Canvas HD, History HD en Eurosport HD.

 

Nu krijgen we als het ware het settopbox pakket in HD erbij voor 3 euro extra per maand.

De bedoeling is dat iedereen overstappen naar familie HD.

 

Niet erg klantvriendelijk van Canal digitaal

Waarom is het familiepakket (SD versie) niet gewoon behouden voor 14,95/maand?

Een pakket ZONDER HD zenders, dus ook geen Een HD, Canvas HD, History HD en Eurosport HD.

 

En voor 5 euro extra per maand een HD pakket alle overige HD zenders.

 

Jammer!

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

 

 

Waarom is het familiepakket (SD versie) niet gewoon behouden voor 14,95/maand?

Een pakket ZONDER HD zenders, dus ook geen Een HD, Canvas HD, History HD en Eurosport HD.

 

En voor 5 euro extra per maand een HD pakket alle overige HD zenders.

 

Jammer!

Di-on-air, leuk historisch overzicht heb je gemaakt. We zijn vaak kort van geheugen, en dit zet de hele ontwikkeling chronologisch prachtig op een rij. 

 

Je vraagt je af waarom  SD-HD niet in gescheiden pakketten wordt gehouden.

De consequentie zou dan dus zijn, dat je bij 1 hoofdkaart + 2 extra kaarten 3 x €5 = €15 extra blijft betalen voor een langzamerhand krampachtig onderscheid?

 

Als je naar de ontwikkelingen kijkt, vind je het dan onlogisch dat de Nederlandse commerciële zenders met een algemeen programma aan de publieke HD-zenders met een algemeen programma  (Ned. 1/2/3+Een+CanvasHD) worden toegevoegd en samen een standaard-aanbod vormen? En themazenders in HD in aparte pakketten?

 

Volgens de systematiek van CD komt het standaardpakket inclusief HD vervolgens ook terecht op de extra kaarten.

En voor thema-HD zenders wat extra betalen.

 

Ik denk niet dat dit in in deze tijd van platte smart-tv's bij de meerderheid van de abonnees raar gaat vallen. Dus niet al te veel opzeggingen, want dat risico loopt CD bij wijzigingen. Maar ik kan het mis hebben, natuurlijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...