Ga naar inhoud


Wlan op vu via tplink wn723n mini wireles N usb 150mbps


flashcs

Aanbevolen berichten

Hallo

 

heb pas van een forum lid een tplink wn723n mini wireles N usb 150mbps dongel overgenomen maar krijg het niet aan de praat.

 

heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand welke software ik moet installeren op de box ?

 

Heb de dongle in de USB aansluiting aan de achterzijde gestoken,  maar bij de netwerkinstellingen vind ik nix terug behalve het lan netwerk

heb de box ook paar keer gereboot.

 

het betreft een VU Duo met de PLI 6.0

 

alvast dank.

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker niet alle WLAN USB sticks worden ondersteunt.

Die WLAN sticks moeten in elk geval een bepaalde chipset aan bord hebben want anders kan de VU+ die niet herkennen.

 

Als ik me niet vergis heeft de genoemde stick niet de benodigde chipset in huis.

 

In feite doe je alles goed, stick erin en STB  opnieuw opstarten, hierna moet de WLAN adapter in beeld moeten komen.

Overigens wil het dan nog steeds niet zeggen dat deze dan goed functioneert.

 

Een goede tip, probeer bij voorkeur een vast UTP kabel aan te leggen, een WLAN stick levert vaak problemen op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je na een nieuwe boot / opstart, via een telnet konsole de > dmesg < oproept als output

kun je zien of de usb WLAN dongle herkent wordt en of de juiste drivers ervoor in je image zijn opgenomen

 

Vaak is het een kwestie die ene driver per ipgk install er bij te laden uit de feed en klaar.

Maar 150Mbit is te langzaam voor stabile HD streams.

Effectief zal die WLAN dongle zo rond de 65~85Mbit leveren en dan ook nog "swankend" = wankelend. (geen leuke verbinding)

 

100Mbit LAN levert altijd HD streams indien de overige netwerkperiferie klopt.

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...