Ga naar inhoud


Zwarte Piet racisme


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Dat kinderfeest wordt ook nog gevierd in ieder geval in noord Nederland en noord Duitsland.

In Kleve heb ik ook ooit Zwarte Pieten gesignaleerd.

 

Zijn de Nederlandse Pieten vriendelijke en opgewekte Pieten, in Kleve waren dat hele andere soorten Pieten.

 

Het leken wel doodgravers, of die mannetjes die in de hel schijnen te wonen.

 

Kortom die Pieten waren behoorlijk angstaanjagend en ik had een beetje het gevoel dat het einde van mijn leven was benaderd of dat ik al in het hiernamaals was.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

'Zwarte Piet is veilig voor VN'

 

Iedereen kan weer rustig doen, alle paniek was voor niets, Zwarte Piet is veilig. VN-consultant Verene Shepherd heeft namelijk helemaal niets te zeggen over erkenning van Sinterklaas als erfgoed, dat beslist alleen UNESCO. En daar hebben ze schijnbaar geen probleem met de zwarte hulp van de roomblanke Sint.

 

Dat vertelt Marc Jacobs uit, de Belgische vertegenwoordiger van UNESCO, vandaag in Het Laatste Nieuws. "De vier ondertekenaars van die brief zijn een soort consultants die een vooronderzoekje voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse staat."

 

Volgens Jacobs is Shepherd ingezet in een vooropgezet spel van groepen die de strijd tegen racisme zo vaak mogelijk op de agenda willen krijgen

 

Brom: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2013/10/zwarte-piet-is-veilig-voor-vn

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft leuk..... Wij Nederlanders geven commentaar op allerlei zaken in het buitenland waarop ze daar zeggen dat we er ons niet mee moeten bemoeien omdat het een cultuur ding is van hun...

 

Nu worden wij door het buitenland aangesproken op iets en het hele land staat op hun achterste.... :crazy:

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen had Giel de braboneger in zijn uitzending en die wist te vertellen dat ze op de Antillen ook gewoon Sinterklaas vieren met zwarte pieten.

Zwarte pieten daar genoeg maar een Sinterklaas was wat moeilijker, maar dat werd opgelost door gewoon een neger wit te schminken of een heel lichte Antilliaan te bombarderen tot Sinterklaas.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

we kunnen er ook in meegaan maar dan krijg je weer commentaar van de zwarte mensen dat ze gediscrimineerd

worden en dat ze overal buiten gehouden worden,maar met andere worden HET IS TOCH EEN KINDER FEEST

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren bij Pouw en Witteman was cabaretier Martijn de Koning te gast en werd er een deel van zijn column voorgelezen inzake het sinterklaasfeest.

 

Wie het helemaal wil horen dan even zoeken op

Zwarte Pieten column van Martijn Koning

 

Voor dat je de link opzoekt is een waarschuwing wel op zijn plaats aangezien deze cabaretier met zijn column in het begin bij menigeen een glimlach weet te bewerkstelligen maar later (naar mijn mening) alle remmen los gooit en gewoon te ver gaat om het leuk te houden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok over de slavernij

 

ze hebben geruime tijd voor ons gewerkt

 

 

echter : we werken nu al weer geruime tijd voor de gekleurde medemens die hier over zeurt

 

mijn idee: het is het een gezellig kinderfeest , wat door onze gekleurde medemens wordt aangegrepen om er beter van te worden en de eigen cultuur door te drukken.

 

wat een onzin 

 

iedereen  een fijne sinterklaas toegewenst !!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in suriname en die andere eilanden wordt sinterklaas wit gemaakt DAAR HOOR JE ONS TOCH OOK NIET OVER ,als je niet wilt intregeren wat doe je hier dan nog ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...