Ga naar inhoud


Zwarte Piet racisme


Sjattuh

Aanbevolen berichten


Bij Evers staat op hadden zeer al een leuke op gemaakt

 

http://www.youtube.com/watch?v=U80UJV7QZFs

 

Ik denk dat het gewoon iemand is die nooit dat cadeautje heeft gekregen wat ze vroeg graag wilde terwijl haar klasgenoten dat wel kregen.

 

Onze president omschreef het heel toepassend "Zwarte Piet heet nu eenmaal Zwarte Piet omdat hij Zwart is"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Brabant is Sjak Sjoer (komt van het Franse Chaque Jour) de bijnaam van Zwarte Piet. Dit komt van de schoorsteenvegers die daar vroeger rondliepen. In Oisterwijk zingen de vaders altijd het liedje 'Hé Sjak Sjoer met je zwart gezicht, jij komt er vanavond niet in..'.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke discussie, ik ga dr even voor zitten.

Bakkie koffie, (zwart zonder suiker)

Lekkere jodenkoek erbij.

 

Ik hoorde het een paar dagen terug op de radio en dacht dat het een grap was.

 

Hebben ze niks beters te doen?

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt het tijd dat we toch maar eens gaan verklappen dat de meeste zwarte pieten maar zwart zijn tot hun schouder en dat ze zwarte handschoenen dragen en een zwarte maillot om hun witte handen en benen te verbergen.

 

Pff. Nog even en dan mogen de rendieren voor de kerstslee ook al niet meer.

En terwijl de negerzoen en moorkop al het veld heeft moeten ruimen staat in de bouwmarkt nog wel steeds Blanke lak ipv. doorzichtige lak.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei we moeten opletten wat we zeggen, voor je t weet schoppen we iemand tegen het verkeerde been.

 

Uiteindelijk is het echte probleem naturlijk dat de kruidnoten te vroeg in de winkels liggen, daar wrikt de schoen.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze voorzitster is eigenlijk een blamage voor de hele VN.

Konden ze geen betere vinden in Jamaica, of was dit echt de intelligentste?

 

Over voordelen gesproken....

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slavernij ligt nu eenmaal heel erg gevoelig bij de zwarte medemens. Het is ook absurd wat hun voorouders aangedaan is.

De nederlanders hebben hier een heel erg groot aandeel in gehad. Ons land was een van de belangrijkste toeleveranciers van slaven.

Voor diegenen die een beter beeld willen van slavernij kan ik de filmserie "Roots" echt aanraden.

Die gaat van opkomst slavernij tot afschaffing ervan en laat het leven zien van een paar generaties negers.

 

Maar wat hier volledig misgaat is dat men een kinderfeest aangrijpt om te revancheren met het verleden.

Het probleem was er niet eens geweest als het een zwarte sint en een witte piet was geweest. Die kleur zwart heeft zelfs geen bal van doen met huidskleur maar alles met schoorstenen en roet.

 

Als je het mij vraagt laait het racisme hierdoor eerder op dan dat het bestreden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...)

Slavernij ligt nu eenmaal heel erg gevoelig bij de zwarte medemens. Het is ook absurd wat hun voorouders aangedaan is.

(...)

Als je het mij vraagt laait het racisme hierdoor eerder op dan dat het bestreden wordt.

Volledig juiste conclusie.

De vergelijking van de splinter en de balk dringt zich hier echter ook op.

En vooral de vraag, of deze Verene Shepherd wel de juiste persoon op de juiste plaats is. Hopelijk  heeft de VN haar niet op die post benoemd puur en alleen omdat ze vrouw is.

Maar ze voelt zich in ieder geval niet gehinderd door totale gebrek aan kennis.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, en nu krijgen wij de zwarte piet toegespeeld :ph34r:

 

Maar hoe moet dat nu met België en Duitsland waar ook sinterklaas wordt gevierd?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...