Ga naar inhoud


Zwarte Piet racisme


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Wat een probleem, ben ik jaren als "zwarte piet" bezig geweest ook enkele jaren als "sinterklaas" opgetreden met mijn dochter als "kleine zwartepiet" en nu zoveel problemen dat het zelf tot in deVN raad besproken gaat worden.

 

Mag ik nog over straat, ik speel geen sinterklaas of zwartepiet meer of moet ik straks een werkstraf gaan doen omdat ik met het sinterklaasfeest in Nederland opgevoed ben.

 

Ach hadden we maar eerder naar Amerika geluisterd en sante klaus op de stoep gezet, waarom heet die vent klaus en mogen er ook nog wel tuinkabouters in de tuin staan.

In het laatste geval mogen ze mijn buurman oppakken met al zijn tuinkabouters.

 

Dit is net zo gek als al die ophef tot op heden.

 

Ah! Ik vermoedde al dat dit totaal onschuldige kinderfeest werd ondermijnd door je dochter!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ah! Ik vermoedde al dat dit totaal onschuldige kinderfeest werd ondermijnd door je dochter!

Gelukkig deed (deden)ik (we) het toen GRATIS dus ze kunnen me niet voor kinderarbeid aanklagen.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig deed (deden)ik (we) het toen GRATIS dus ze kunnen me niet voor kinderarbeid aanklagen.

 

Nee, maar je speelt ze zo wel in de hand natuurlijk... nu was het de reinste slavernij!!!!!!!!! Delete snel je berichtje :D

 

Voor een ieder die wel op FB zit:

 

https://www.facebook.com/pietitie

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment voor ZP  1.228.583 likes ( over een periode van 24 uur)

Op dit moment tegen ZP      7.257 likes. (over een periode van 2 jaar)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het zijn eigenlijk gewoon terroristen, die dit aan het uitspelen zijn.

Ze willen de lokale bevolking in opstand brengen, om zo nog meer haat tussen de diverse volkeren te krijgen.

 

Ze spelen het dan op, dat ze zogenaamd gediscrimineerd  worden, dat is het eerste wat dat soort volk in hun mond heeft als ze hun zin willen hebben.

En heel nederland is bang dat zij worden aangesproken, omdat ze zouden discrimineren.

 

Dat vrouwtje zal daar in Jamaica wel teveel gerookt hebben en daardoor is haar verstand een beetje aangetast.

Er was een mooie foto van haar, waar ze zelf een mijter op had.

 

Frank Boeien heeft ooit een mooi liedje gemaakt Zwart-Wit

Laten we dat eens als voorbeeld nemen, en iedereen in zijn waarde laten, en niet steeds oude koeien uit de sloot gaan halen.

 

Want dan kun je wel aan de gang blijven, als je de geschiedenis van de mensen na gaat.

En die koekerd die zij, dat zijn moeder dagen niet naar buiten durft tijdens de sinterklaas dagen, moet eens met een zorg instelling gaan praten.

Want mijn oma is ook dement, en die denkt ook nog heel vaak, dat Nederland nog bezet is door de Duitsers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er tot nu toe naar de klotuh gegaan is zijn allemaal commericiele productnamen. De fabrikant zelf heeft ingestemd met de naamswijziging in de hoop wat extra klantjes binnen te hengelen.

Waar we het hier over hebben is een kinderfeest wat eigendom is van allen. Sinterklaas, de ene vind het prachtig, de andere haat het en viert veel liever kerst met cadeaus. Je ziet maar wat je doet, om mijn part geen van beide. Maar ga het aub niet lopen vergallen voor anderen die er wel plezier van hebben.

Ergens denk ik dat al die 7000 contra stemmers een erg nare ervaring hebben gehad met sinterklaas. Geen pakjes gehad, geen geld voor pakjes en jenkelend ontroostbaar kroost. Sommigen geven wel erg luxe cadeaus met sint. Een zakkie pepernoten en een chocoladeletter is voor iedereen wel op te brengen.

Daarnaast: hoeveel kinderen zijn er niet bang van met name zwarte piet. Plassen spontaan in hun bed, vul maar in. Toen ik klein was vond ik de pieten 'stoer' en die Kloas maar een suffe ouwe man.

 

Enfin, buitenstaanders kunnen het net uitleggen hoe ze het willen maar discriminatie is dit zeer zeker niet. Ik vraag me tegelijkertijd af of het normaal is dat een minderheid de meerderheid discrimineert. Zo langzamerhand werkt het op mijn lachspieren als ik iemand het woord discriminatie in de mond hoor nemen. Misschien moeten we maar eens echt gaan discrimineren zodat eenieder dit woord qua inhoud en strekking weer met het respect behandelt dat het ooit had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VN is in 1945 opgericht.Als ze nu niets beters te doen hebben is dit een mooi moment om die organisatie op te doeken.Er is blijkbaar geen zinnig werk meer wat ze aan kunnen pakken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval is 1 ding zeker nl. de gekleurde mensen die dit als discriminatie zien zijn ondanks alle inburgeringscursussen, dat ze vloeiend Nederlands spreken en het feit dat ze een Nederlands paspoort hebben nog steeds geen Nederlanders in hart en nieren zijn.

 

Een rasechte Nederlander zou nl. het voordeel van zijn kleur rond Sinterklaas al lang uitgebuit hebben en zou nu zijn snipperdagen al hebben gepland en druk bezig zijn met het inplannen van alle afspraken als Zwarte Piet om er zo het maximale uit te kunnen slepen.

 

Maar, als ze geen zwarte Piet meer willen welke kleur moet hij dan hebben?

 

Blauwe Piet? worden ze dan niet als alcoholisten aangezien?

Gele Piet? voelen de chinezen zich dan niet aangesproken?

Groene Piet? dan krijgen we ruzie met de groen medewerkers

Rode Piet? dan haal je je de woede van Bassie op je nek.

Roze Piet? dan komt de homo beweging in actie

Oranje Piet? hmm zou kunnen, maar de kleur oranje gebruiken we ook al ergens anders voor en dat geeft ook maar verwarring

Paarse Piet? dan komen de mensen met een zuurstof tekort in actie

Regenboog Piet? daar hebben we die Homo's weer

Bruine Piet? nahh toch maar niet ik hoor het commentaar nu al

Grijze Piet? dan krijg je last met al die Senioren

Violette Piet? dat rijmt in geen enkel Sinterklaas liedje

 

Tja wat blijft er dan nog over hé?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Regenboog piet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag de vraag passeren en in Belgie? wel hier hebben we ook nog Sint Maarten ( op 11 nov.) Deze brave man brengt ook speelgoed naar de kindjes en hij heeft ook zwarte pieten.

Dat kinderfeest wordt ook nog gevierd in ieder geval in noord Nederland en noord Duitsland.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regenboog piet?

----------------------------------------

Regenboog Piet? daar hebben we die Homo's weer

Bruine Piet? nahh toch maar niet ik hoor het commentaar nu al

Grijze Piet? dan krijg je last met al die Senioren

Violette Piet? dat rijmt in geen enkel Sinterklaas liedje

 

Tja wat blijft er dan nog over hé?

 

suc6

 

Gerrit

------------------------------------------

 

 

Regenboogpiet kan ook weer niet dan lok je Poetin weer uit de tent en op die afdeling is het net lekker rustig.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...