Ga naar inhoud


Zwarte Piet racisme


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Onbegrijpelijk dat zo iemand nog voorzitter is van de vn

en nog steeds blank mega salaris binnenhaald (geen zwart geld)

en dan nog zulke uitspraken doet hoe hersenloos kan je zijn

en wij maar betalen

Wat mij betreft onmiddelijk uit de vn verwijderen zonder een enkele cent

zulke mensen zijn nu verantwoordelijk voor ressies

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overigens volgens  haar moesten wij Nederlanders maar genoegen  nemen met de Kerstman ,je weet wel .die vent met de zak op zijn rug.

 Deze heeft nooit bestaan ,en is door de Coca-Cola  compagnie uitgevonden,puur uit commercieel belang

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens volgens  haar moesten wij Nederlanders maar genoegen  nemen met de Kerstman ,je weet wel .die vent met de zak op zijn rug.

 Deze heeft nooit bestaan ,en is door de Coca-Cola  compagnie uitgevonden,puur uit commercieel belang

En genoemd naar Sinterklaas....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook op 6 december mee naar (bijvoorbeeld) Spanje.

 

CBS: meer ontevreden Nederlanders emigreren

Het aantal Nederlanders dat ons land verlaat, is vorig jaar (2012)

toegenomen. Het afgelopen jaar emigreerden per dag 395 Nederlanders.

           

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook op 6 december mee naar (bijvoorbeeld) Spanje.

 

CBS: meer ontevreden Nederlanders emigreren

Het aantal Nederlanders dat ons land verlaat, is vorig jaar (2012)

toegenomen. Het afgelopen jaar emigreerden per dag 395 Nederlanders.

 

           

Wel je zwart geld meenemen!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens volgens  haar moesten wij Nederlanders maar genoegen  nemen met de Kerstman ,je weet wel .die vent met de zak op zijn rug.

 Deze heeft nooit bestaan ,en is door de Coca-Cola  compagnie uitgevonden,puur uit commercieel belang

En de kerstman wordt geholpen door kaboutertjes/elfjes/kobolden, toch? Moeten de lilliputters zich dan ook gediscrimineerd voelen?

Ach en dan die slee, met die idioot grote en zware zak met cadeau's... die wordt getrokken door hele tengere rendieren. De partij voor de dieren zal hier ook wel wat van vinden!

 

Misschien ligt het aan mij, maar bij zwarte piet, denk ik niet echt meer aan de negers die vroeger als slaaf dienden. En ik ben er al helemaal geen voorstander van om de slavernij weer in te voeren. Ik denk gewoon aan een leuk kinderfeest met cadeau's. Waar de kinderen heel veel plezier van hebben.

 

Bovendien is het idee achter "slaaf" niet per definitie verkeerd. Die zwarte Pieten helpen Sinterklaas en krijgen daar kost en inwoning voor terug in het kasteel van Sinterklaas. Mijns inziens, komen de zwarte Pieten dus niets tekort.

Zijn we niet allemaal loonslaven? Alleen noemen we het nu werknemer, ZZP-er, uitzendkracht, gedetacheerd, etc. en gedurende de afgesproken contracturen zijn werknemers "bezit" van de werkgever.

 

Eerst moest het woord "negerzoen" al van naam veranderen. Nu dit weer.

Ik maak, als Fries toch ook geen problemen van producten als "antivries". Iedereen die dit product koopt draagt zeker de boodschapp uit dat hij/zij een hekel heeft aan alle Friezen...

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens volgens  haar moesten wij Nederlanders maar genoegen  nemen met de Kerstman ,je weet wel .die vent met de zak op zijn rug.

 Deze heeft nooit bestaan ,en is door de Coca-Cola  compagnie uitgevonden,puur uit commercieel belang

 

Niet helemaal waar.

 

Ergens in 1930 heeft coca cola eenreclame campagne laten maken die inderdaad voor een zeer groot aandeel bijdraagt aan hoe de beste man er nu uitziet.

Hij bestond echter al wel eerder.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal waar.

 

Ergens in 1930 heeft coca cola eenreclame campagne laten maken die inderdaad voor een zeer groot aandeel bijdraagt aan hoe de beste man er nu uitziet.

Hij bestond echter al wel eerder.

Voor de volledigheid wiki-link:

Oorsprong Kerstman

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag gisteren trouwens onder mijn Engelstalige kennissen.

Ook al een licht protest opkomen.

Dat ze Merry Christmas weer terug willen in plaats van het politiek correcte Happy Holidays

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de toelage naar de VN en EU wel wat minder kan. Ze hebben daar duidelijk volk in dienst wat van gekkigheid niet meer weet wat ze moeten doen.

 

Zeer goede opmerking.

 

Valt me zwaar tegen van de pers, dat ze met die stelling niet aan de haal gaan.

Wordt nl beweerd dat "de commissie" hier nog wil komen kijken ook.

 

Ondertussen is er veel ellende op de wereld, iets waar de VN m.i. echt iets aan kan doen.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens volgens  haar moesten wij Nederlanders maar genoegen  nemen met de Kerstman ,je weet wel .die vent met de zak op zijn rug.

 Deze heeft nooit bestaan ,en is door de Coca-Cola  compagnie uitgevonden,puur uit commercieel belang

 

Nee dat is onzin. Kerstman is gebasseerd op Sinterklaas lang voordat er Coca Cola campagnes waren.

 

Santa Claus is dus gebasseerd op hetzelfde personage als Sinterklaas, St. Nicolas, en deze komt weer uit Turkije. Het verhaal is dat hij een rijke man was wie op zijn verjaardag cadeautjes gaf aan de arme mensen om hem heen.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstman

 

Edit: Ik zie dat je al 2x gecorrigeerd bent hierboven. Voortaan maar eerst je feiten controleren. ;)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een probleem, ben ik jaren als "zwarte piet" bezig geweest ook enkele jaren als "sinterklaas" opgetreden met mijn dochter als "kleine zwartepiet" en nu zoveel problemen dat het zelf tot in deVN raad besproken gaat worden.

Mag ik nog over straat, ik speel geen sinterklaas of zwartepiet meer of moet ik straks een werkstraf gaan doen omdat ik met het sinterklaasfeest in Nederland opgevoed ben.


Ach hadden we maar eerder naar Amerika geluisterd en sante klaus op de stoep gezet, waarom heet die vent klaus en mogen er ook nog wel tuinkabouters in de tuin staan.
In het laatste geval mogen ze mijn buurman oppakken met al zijn tuinkabouters.

Dit is net zo gek als al die ophef tot op heden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...