Ga naar inhoud


Zwarte Piet racisme


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Vast wel allemaal gelezen, de discussie over zwarte piet en of dit dan wel of niet racistisch is.

 

Maar ik was altijd onder de indruk dat hij zwart was omdat ze door de schoorstenen kruipen, niet om etnische redenen????

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de kerstman ooit gezien die met zijn dwergjes aan het gooien is,hahaha het is toch echt lachen in dit land dat ze hier onderzoek naar gaan doen zegt al veel over hoe laag ons land gezakt is......het zijn maar een paar mensen die verzieken het voor de hele samenleving ,die hebben blijkbaar niks beters te doen ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zeurpieten hebben maar één doel en dat is dat ze zelf even in de picture komen.

Anderen gaan proberen een liedje te zingen bij RTL maar als je geen talent hebt zoek je gewoon een onderwerp waar iemand anders waarde aan hecht en gaat dat aan vallen.

Met de velen sensatie journalisten heb je hier in Nederland al snel prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, je moet wel een enorme racist zijn om zwarte piet als racistisch uit te leggen. Piet is inderdaad zwart omdat hij de kadootjes door de schoorsteen naar de kinderen brengt. Bovendien heb ik in mijn leven nog nooit iemand ontmoet uit Jamaica, Suriname, Angola, Zimbabwe of enig ander land waar de bevolking donker gekleurd is die Piet heet. 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, je moet wel een enorme racist zijn om zwarte piet als racistisch uit te leggen. Piet is inderdaad zwart omdat hij de kadootjes door de schoorsteen naar de kinderen brengt. Bovendien heb ik in mijn leven nog nooit iemand ontmoet uit Jamaica, Suriname, Angola, Zimbabwe of enig ander land waar de bevolking donker gekleurd is die Piet heet. 

Ze heten niet zo maar worden wel zo genoemd.

Maar dan met het woord ZWARTE er voor.

Maar dit gaat weer dezelfde kant op als de nergerzoen etc....

 

Maar als je dit leest... blijkt dat de eerst 6 pieten surinamers waren doe toevallig ook in Amsterdam waren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet

 

Gaandeweg de 20e eeuw bedacht men dat als één Zwarte Piet leuk is,

meerdere Zwarte Pieten leuker zouden zijn. Zo waren bij de eerste

officiële intocht van de Sint in Amsterdam in 1934 per toeval zes Zwarte

Pieten aanwezig. Zes Surinaamse matrozen van een schip dat toevallig in

de haven lag hadden zich aangesloten bij de Sint.

 

aangepast door biljartbal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisten jullie dat de Kerstman gebasseerd is op onze Sinterklaas?

 

E.o.a. simpele, van de VN, had gezegd 'Waarom moeten jullie 2 kerstmannen hebben?'....

 

Maar goed, mijn vraag blijft onbeantwoord :)

Sjattuh: het antwoord is eenvoudig:

Sinterklaas was van Turkse afkomst... altijd problemen met die jongens... :D

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...