Ga naar inhoud


Voeding DreamBox 7020 -s


Elstoplo

Aanbevolen berichten

Mijn boxje startte vandaag niet meer op, nadat deze er ineens mee stopte. In mijn beeldscherm kreeg ik te zien "geen signaal"

Bij het aanzetten licht het display heel even op en gaat dan uit. Open gemaakt de HDD losgekoppeld opnieuw gestart doch probleem blijft hetzelfde.

Antenne losgemaakt voor mogelijke sluiting LNB's  en opnieuw gestart leverde niet het gewenste resultaat.

 

Dan houdt mijn kennis ook op. De voeding laat geen bolle ELCO'S zien waarvan ik dacht dat hier een mogelijke oorzaak lag.

 

Iemand tips om hier weer leven in te krijgen???

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Elstoplo,

 

 

 Dan moet ie maar in de kliko.

 

Ik heb een hele grote kliko ............

 

Ik had de laatste week het zelfde probleem, maar de mijne werkt weer, zal zo even zoeken welk onderdeel we hebben vervangen, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elstoplo,

 

Het zou bij jou de voeding kunnen zijn, maar bij mij was het een elko op het moederboard die bij de LNB IC zit met als waarde 22uF/25 volt, ik ben helaas vergeten de positie op te schrijven.

 

Verschil met mijn box is dat die wel door boot bij het opstarten, alles leek normaal, maar een LNB werd niet meer gezien vandaar dat ik ook de melding kreeg van "geen signaal".

 

Na reparatie zal het bij jou ook wel nodig zijn om de juiste satelliet te selecteren en opnieuw te scannen, bij mij waren alle kanalen verdwenen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een elko hoeft niet perse bol te staan om in capaciteit gedaald te zijn .

Je kunt kijken of allen te vervangen de oplossing is .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...