Ga naar inhoud


Hbbtv duitse zenders


fredzetee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gebruik openpli 3 en de NL hbbtv werkt ok. Op de duitse zenders echter ( bv 3sat) lijkt het goed te lopen totdat ik echt een uitzending selecteer. Hij lijkt dan te starten maar laad uiteindelijk niet en keert dan terug naar het selectie scherm.

 

1 doet de duitse hbbtv bij jullie het ook niet, dwz het start wel maar je krijgt geen videos uit de mediatheek te zien

2 als dat normaal is, waar ligt dat dan aan? Nederlands IP block?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Idem hier, als ik op "play" druk zegt hij "there was a problem with the remote file"

Geen idee of dit altijd zo is, gebruik het eigenlijk nooit.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het omgekeerde, Nederlandse hbb werkt niet goed. De Duitse wel.

Heeft te maken met wel of geen internationale versie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ik ga dit even proberen want bij mij werkte het in het verleden ook niet. Tot mijn verbazing werken de Duitse en Nederlandse Hbbtv zenders wel. Ik heb een ET9500 (Nederl. uitv.)met XTA alliance image.

Ik vind deze images voor mij de beste deze images zijn bijzonder snel aan te passen in het menue en draaien heel goed.

Op moment draait de app. Tunein niet kan geen verbinding met de server krijgen. Hebben jullie dat ook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ik ga dit even proberen want bij mij werkte het in het verleden ook niet. Tot mijn verbazing werken de Duitse en Nederlandse Hbbtv zenders wel. Ik heb een ET9500 (Nederl. uitv.)met XTA alliance image.

Ik vind deze images voor mij de beste deze images zijn bijzonder snel aan te passen in het menue en draaien heel goed.

Op moment draait de app. Tunein niet kan geen verbinding met de server krijgen. Hebben jullie dat ook ?

FF off-topic: Is er van Tunein dan een plugin voor de Xtrend? Of alleen op XTA image?

Heb je een linkje waar ik dat image kan vinden?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder Openpli4 werkt NL Hbbtv helemaal goed hier met de ET9200 en dat lukt niet met "Sendung verpasst".

 

Heb daarnet als test xtrendalliace 1.0 erop gezet en krijg hetzelfde resultaat. DE werkt hier niet.

Die image doet het trouwens voortreffelijk, maar dat is oftopic.

 

Mijn conclusie: Ligt dus niet aan het image. Maar wat dan wel de oorzaak is?????

aangepast door gratje65
Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie op bovenstaande.

 

Na enig zoeken is het wel gelukt om de Duitse hbbtv aan te krijgen met het image xtrendalliance 1.0

Beide werken dus hiermee.

Aha dus toch een software probleem. Thnx voor het uitproberen.

 

Na enig zoeken geef je aan.... Bedoel je dat je op internet het een en ander hebt moeten zoeken of in de image op de ET9200 ? En wat heb je dan gedaan?

 

Wat is het grote nadeel van die aliance image tov pli? Minder plugins? Werkt ccam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt op de alliance image dus ook Cccam. Deze image is volgens mij op pli gebaseerd. Het pakketbeheer is een stuk makkelijker omdat dit ook onderverdeeld is in het menu.

Overigens denk ik dat de Duitse uitzending gemist ook op Pli werkt.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha dus toch een software probleem. Thnx voor het uitproberen.

 

Na enig zoeken geef je aan.... Bedoel je dat je op internet het een en ander hebt moeten zoeken of in de image op de ET9200 ? En wat heb je dan gedaan?

 

Wat is het grote nadeel van die aliance image tov pli? Minder plugins? Werkt ccam?

 

Met enig zoeken bedoel ik in het menu van de Duitse Hbbtv op de box dus. Het is zo uitgebreid dat je snel verkeerd drukt en iets geheel anders krijgt met soms een foutmelding tot gevolg.

 

In mijn optiek heeft Xtrendalliance 1.0 geen nadeel t.o.v. Openpli4, integendeel zelfs. Maar het is gewoon een persoonlijke keuze welke image je wilt gebruiken. Het installeren ervan is net als met Openpli4 een fluitje van een cent.

 

@maja  Ja, de basis is zoals bij veel images Openpli en met verder experimenteren hier is het ook gelukt om de Duitse Hbbtv aan te krijgen in Openpli4 net als de NL. versie die het hier ook doet.

 

Van enig software probleem is dus volgens mij geen sprake, wel van bedieningsfouten hierin, die zijn snel gemaakt heb ik ondekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een verse Openpli 4 geïnstalleerd, nu nergens HBBTV meer.. :crazy:

Reageert niet op de rode knop.

Moet je wel de ET webbrowser installeren natuurlijk... :whistle:

Nederlands werkt weer, Duits niet.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...