Ga naar inhoud


Bij veel wind sat kijken,schotel in beton maken.


de mon

Aanbevolen berichten

Op sat kun je op elk tijdstip tv kijken.Met veel wind kruip je maar in je bed.Het signaal valt te dikwijls weg.

Met internet tv kijken ik niet.

Als je nu de de schotel in beton kon steken en laten drogen en rechtop zetten en uitrichten.Dan is de installatie toch stormbestendig?

Je moet dan wel een betonblok uitrichten maar je doet dat maar éénmaal.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen last hier van de wind en hier staan er 3 op het platte dak... t90...110 triax met motor ... 88 triax

 

en het waait hier echt behoorlijk

 

zorg altijd dat je schotel goed  vast staat

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde hier. Gisteravond en nacht behoorlijk gewaaid maar geen probleem met kwaliteit. De schotel 'wapperde' wel wat door de wind maar nooit meer als een mm of 2. Denk dat je schotel gewoon goed moet uitgericht zijn en moeren goed aangedraaid moeten zijn. Hangt natuurlijk wss ook af of je in een open landschap zit waar de wind heviger speelt.... Maar dan nog, ideaal zou ik een in beton gegoten schotel niet noemen.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

I.d.d. zodra je kiest voor schotelontvangst goed de locatie bepalen waar de schotel komt te staan. Indien mogelijk zo laag mogelijk en uit de wind. Uiteraard zorgen voor beter dan gemiddeld materiaal voor buiten en stormvast (laten) monteren en (laten) uitrichten. Voorts gebruik ik professionele waterdichte RF connectoren en H.125 coax kabel.. Buiten uitval door externe oorzaken (slecht weer in Luxemburg/ Hilversum) geen uitval..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen last van, een degelijke installatie doet het werk, mijn pro meter geeft geen vermindering aan in signaalkwaliteit, ook niet met de hevige regen gisteren gecombineerd met de de storm, ook de voorbije stormen konden het kijkplezier niet bederven.

 

Enkel donder en bliksem zijn onze pretbedervers, en de upload die het soms laat afweten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klaus Schumacher had zijn 8 Meter zelfbouw schotel inderdaad eerst in beton gemaakt.

Deze mal gebruikte hij daarna om de schotel te vormen en te assembleren.

De betonnen mal heeft hij daarna als zwembad gebruikt.

 

Alleen heeft Sprietje kennelijk de bouwtekening niet helemaal begrepen. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch niet duur zoiets.Enkel heb ik bang voor roest.De arm steviger maken met hulparmen aan de omtrek.Laat maar waaien en een afdakje voor regen en sneeuw.

Het precies afstellen doe je toch met de rail en lnb-houders met aparte elevatie.Je kan zelfs de schotel dish-skew geven.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele middag bezig geweest een gat te graven in mijn balkon .

Pfftt , dat valt nog niet mee zeg !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Woonde trust niet op 12 hoog? :D

 

Er gaat altijd meer beton in dan je denkt!

 

(iets met een muis tussen de plafonds en een betonmolen)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...