Ga naar inhoud


nieuwe telefooncentrale


gerrit B

Aanbevolen berichten

Soms krijg je van die storingen waarbij je denkt van wouwwww.

 

Zo kreeg ik een storing van een klant waarbij de beveiliging geen meldingen meer  verstuurde naar de meldkamer.

Op de vraag of er ook iets bij hun was verandert was het antwoord "ja we hebben een nieuwe telefooncentrale gekregen"

Op dat moment bekruipt je al een angstig vermoeden en is je eerste reactie "oohhh nee hé" en dat vlak voor kerst.

Maar ja een storing is een storing en de klant moet geholpen worden, dus er gewoon naar toe en kijken of het probleem opgelost kan worden.

Nog eerst even langs de zaak om wat extra spullen mee te nemen zodat je overal op voorbereid bent en dan karren maar.

Bij de klant aangekomen eerst even overlegd en ze waren overgestapt naar het bellen via IP (klant met 4 ISDN2 lijnen) De telecom installateur had zijn werkzaamheden de dag ervoor al geheel afgerond en alles werkte perfect behalve de doormelding van de beveiliging maar die was zo op de nieuwe centrale aan te sluiten volgens de telecom installateur.

Nou ZO gaat dat altijd nog niet, daar zijn wel wat regeltjes voor, maar toch even kijken wat er dan (voor nood) nog mogelijk is zodat ze met kerst in ieder geval al wel weer beveiligd zijn.

Dus eerst de meterkast eens bekeken en daar hangt tot mijn verbazing nog gewoon de oude vertrouwde Siemens Hicom te draaien.

Dus op de verdeler maar eens op zoek gegaan naar een telefoonlijn, maar er was alleen nog maar een klik te horen op de lijn waar het modem op aangesloten is en ook nergens anders lijnspanning oid.

Op de vraag waarom de Hicom nog stond te draaien had de klant ook geen antwoord, immers ze hadden ook allemaal nieuwe draadloze toestellen gekregen.

Maar de nieuwe centrale stond boven.

en wat ik daar toch zag :sick:

 

post-32015-0-13351300-1387910502_thumb.jpg

 

Mijn hemel .........................................dit is dus geïnstalleerd door een telecom/computerbedrijf uit Zaandam.

Kunnen jullie je voorstellen dat ik dan toch wel even verbijsterd heb staan kijken?

 

Zou ik zoiets vroeger in opdracht van mijn werkgever hebben moeten maken dan had hij het toch mooi zelf mogen doen omdat ik zulk prutswerk absoluut niet op mijn naam zou willen hebben.

En als je als telecom/computerbedrijf je werk zo achter durft te laten dan zou je je toch wel heeeeeeeeeeeel erg moeten schamen.

 

Als je dit dan toch ziet dan vraag ik me toch echt af waar de tijd is gebleven dat je eerst een diploma telematica op zak moest hebben voordat je aan telefoon- en datasystemen mocht werken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, je hebt geen keuze meer tegenwoordig..

Uitvoeren wat een incompetente chef heeft verkocht en geconfigureerd.

Of je melden bij het UWV.

 

Maar eh, je hebt dus Bello uitgeleend voor het weekeinde?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dit is onze Bello

 

post-32015-0-65241100-1387913575_thumb.jpg

 

Nu kan hij gemener bijten dan menig hond maar dan alleen als je hem Duits brood voorhoudt (Nederlands brood eet hij alleen bij gebrek aan beter)

Maar of je daar als inbreker nu van onder de indruk bent?

 

Maar als monteur heb je toch ook nog een stukje eigen waarde?

Dan wordt er toch wel even een hartig woordje gesproken met je chef en zorgt er voor dat dit opgelost wordt? Ik zou het desnoods in mijn eigen tijd doen maar zou nooit zo'n puinhoop achter laten.

Ik vind tenminste dat een bedrijf die zoiets achter durft te laten verder geen enkel bestaansrecht verdient.

 

Alleen zie ik dit helaas steeds vaker, computer bedrijven die ook wel even wat kabels aan kunnen leggen en een netwerk kunnen maken. :crazy:

Dan worden er een stel whizzkids op pad gestuurd die thuis wel eens wat RJ stekkers aan een kabel hebben geknepen en zodra alles werkt dan is het van "na mij de zondvloed" en is iedereen met de noorderzon vertrokken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit B, die telefooncentrale ziet er redelijk modern uit. Ik geloof dat we bij ons een oudere hebben.

 

Maar wel met jong personeel !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dit is weer zo'n gevalletje even snel doen. Je kan jouw klant adviseren om de rekening even niet te betalen en het betreffende bedrijf terug te roepen om de boel fatsoenlijk te installeren inclusief de lijn voor de beveiliging.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft dat bedrijf wel uit alle macht de hele handel in werking moeten stellen.

"Het moet en zal voor de Kerstdagen klaar zijn en anders laat ik wel een ander komen", of zoiets.

Misschien komen ze na de Kerstdagen terug voor de afwerking, of zoiets again...........

Ik kan me niet voorstellen dat dit het eindresultaat is van welk bedrijf dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft dat bedrijf wel uit alle macht de hele handel in werking moeten stellen.

 

 

Niet dus, anders had is deze foto hier ook niet geplaatst.

Dit werkt dus al zo al een poosje, alleen nu de rest van de telefoonlijnen is opgezegd kwam het probleem met de beveiliging boven water.

Verder zie je dus voor de computer die op de grond staat allemaal koppelstukken hangen.

Hier is dus het telefoonsignaal gekoppeld in de netwerkkabel welke naar de computer op de werkplek loopt (voorheen hadden ze afzonderlijke norm 88 bekabeling voor de telefoon)

Bij de computer op de werkplek zit nog zo'n koppelstuk om de kabel weer uit te splitsen in computer en telefonie. :crazy:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat sommige mensen zo kunnen reageren op jou serieus bericht Gerrit.

Waarschijnlijk zien zij dit als een normale zaak, en zouden ze het zelf ook zo dom hebben aangelegd en aangesloten.

 

Maarja er lopen tegenwoordig heel wat zogenaamde vakmannetjes rond, die alleen maar met hun mond het beste werk kunnen leveren, en zo iets achter kunnen laten.

Iedereen kan tegenwoordig zo een bedrijf beginnen, zonder enkele kennis van zaken.

En zo kan het zijn, dat een mannetje die eerst Zaanze mayonaise stond te maken in een fabriek, nu opeens een telecom en computer technicus is, en zo iets aan gaat leggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat sommige mensen zo kunnen reageren op jou serieus bericht Gerrit.

Waarschijnlijk zien zij dit als een normale zaak, en zouden ze het zelf ook zo dom hebben aangelegd en aangesloten.

 

 

Wie je bedoelt met "sommige mensen" in dit topic is me niet duidelijk.

 

@gerrit B

Weet je zeker dat er niet een "slim mannetje" rondloopt bij die toko die de rest zelf wel zou afwerken om de meerkosten van de installatie te besparen?

Bedrijven spelen steeds vaker leveranciers tegen elkaar uit om geld in de zak te houden.

Dat is hun goed recht natuurlijk maar daardoor zullen we meer en meer voorbeelden als deze tegenkomen.

En ook jij hebt het pand verlaten met achtergelaten zooi waardoor de volgende techneut zegt "wie heeft dat zo achtergelaten", terwijl je naam genoemd wordt.

Het bedrijf speelt de onschuld en iedereen die komt opdraven is de l*l.

Nogmaals ik zeg niet dat het zo is maar ik heb zo ook m'n ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...