Ga naar inhoud


vervelende knipperende REC in display VU+duo2


bellejt

Aanbevolen berichten

is er een mogelijkheid om in het rechtse LCD display (midden box) dat knipperen van REC bij een opname uit te zetten ? Ik heb er een VIX img opstaan.Het eerste display (links) kan ik aanpassen via LCD4 addon.Maar voor het middelste display weet ik het niet.

Iemand die dat wel weet ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


welk knipperend licht :D

inderdaad bij pli, geen knipperend licht. :grin:

je kan ook deze eens proberen, heb zelf nog niet getest;

skin_user__based_VFDskin_for_PLi_Duo2.tar

 

grtz Philip

 

 

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sierpaard,

 

Beter bestaat nog niet, maar als het echt stoort kan je het met VTi image, naar believen aan en uitzetten.

Heeft bovendien een heel mooie "ingebakken" skin, die jezelf kan aanpassen of vervangen door een andere skin.

Er zijn ook mensen die zich ergeren aan de logo´s van de NPO, ik zie ze niet, hoog uit onbewust een keertje.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk met openVIX image omdat dat het meeste de indeling van mijn telenet decoder benaderd.Op een ander forum is er mij al een mogelijke oplossing aangeboden door in te grijpen in de VFD file zelf.

Allen bedankt voor het meedenken.Decoder staat toevallig net boven TV en dan valt dat knipperen erg op.

Een betere decoder denk ik dat er momenteel in die prijsklasse niet op de markt is.Enkel mijn oude IPBOX9000HD maar daar is de soft dan weer niet aan te passen of ik moet ook naar enigma2 gaan en dan is er teveel kwaliteitsverlies op het HD scherm.Zo is het steeds wat hé. :crazy:

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er een mogelijkheid om in het rechtse LCD display (midden box) dat knipperen van REC bij een opname uit te zetten ? Ik heb er een VIX img opstaan.Het eerste display (links) kan ik aanpassen via LCD4 addon.Maar voor het middelste display weet ik het niet.

Iemand die dat wel weet ?

er is een instelling...

een in menu systeem diversen

voor de duo2 ook nog een

beiden te vinden in het webinterface "aan te vinken" of niet

This Is Not America

David Bowie + Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in VTI zit dit standaard.In openvix vind ik dit nergens terug.De oplossing van de andere site om skin_display aan te  passen werkt echter ook niet.De box loopt dan vast bij het opstarten.Heb VTI geprobeerd maar die bevalt mij niet aangaande toetsindeling en EPG.Bij openvix is die juist hetzelfde als bij mijn telenet decoder.Is heel makkelijk om opnames te prorammeren vanuit de EPG balken.en ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur hé.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel erg kort door de bocht wat de opmerking over VTI betreft, en dan bedoel ik dat je niet eens de moeite neemt om te informeren of de 2 kritiekpunten op te lossen zijn.

De toetsenindeling van de AB kun je gemakkelijk door de Keymap.xml d.m.v. een XML Editor aan te passen, heb ikzelf ook gedaan en in feite kan ik de gewijzigde Keymap.xml ter beschikking stellen.

Ook de opmerking over het programmeren vanuit de EPG snap ik niet helemaal, een fluitje van een cent.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

oplossing gevonden via ander forum.Gewoon een lijntje verwijderen in de Skin_display setting van de eigen image.Allen bedankt voor het meehelpen en hopelijk heeft iemand anders er ook nog wat aan.

 

PS: als mijn opmerking over VTI verkeerd overkwam dan is dat helemaal niet de bedoeling hoor.Is ook een mooie img maar zonder veel poespas en aanpassingen is openvix nagenoeg identiek aan de telenet decoder settings die we hier reeds 10 jaar  gewoon zijn.Opname programmeren is naar epg gaan en rood knopje indrukken.

En bij updates moet ik dan niet helemaal aanpassen zonder settings terug te zetten.Maar een image is zoals wijn : elk zijn eigen smaak.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok .Ik kreeg als oplossing volgende :

 

ga naar change skin_display.xml at usr\share\enigma2\display.

ga naar bewerken en zoek Recordstate.

Krijg je onderstaande :

 

<!-- template -->

<widget source="session.RecordState" render="Pixmap" pixmap="rec.png" position="42,0" size="19,10" >
<convert type="ConditionalShowHide">Blink</convert>

 

Hierbij gewoon de lijn waarin Blink staat wegvegen en saven.Gui heropstarten en dan staat het blokje REC gewoon bij opname aan in het VFD display.

Met veel dank aan Rob van der Does van het  world of satelite forum.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...